Skocz do zawartości

Honda CBR 1100 XX i wszystko co z nim związane


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy i miłośników :biggrin:

 

Na początek się pochwalę - od blisko miesiąca jestem właścicielem srebrnego egzemplarza z 2005 r :bigrazz:

Przebieg jak na ten wiek jest spory (16 kkm) ale udokumentowana przeszłość serwisowa pozwala być raczej spokojna o mechanikę. Niemal ideał, jednak jest jedno "ale" - moto jest po lekkim szlifie, który skończył się uderzeniem górą w próg samochodu (podobno).

Po tej przygodzie mój poprzednik dokonał w nim drobnych napraw, wymieniając następujące elementy:

- stelaż przedni,

- zbiornik paliwa (nie oryginalny),

- wydechy (przelotowe no-name),

- czacha.

Oprócz tego drobne poprawki lakiernicze i wszystko jest prawie "cacy", oprócz kilku drobiazgów które nie dają mi spać :)

Wskaźnik paliwa pokazuje "trochę odwrotnie", tzn. jak wleję max to miga rezerwa, po ok. 120 km robi się full a gdy znikną dwie kreski... kończy się paliwo. Co może być przyczyną - pływak w zbiorniku, czy może niewłaściwe podłączenie do wskaźnika? Pewnie da się z tym żyć, ale na razie strasznie mnie to denerwuje. Druga kwestia związana ze zbiornikiem - jaką dokładnie powinien mieć pojemność? W opisach czytałem że ok. 22 lub 23 l (w zależności od rocznika), a tymczasem mnie wyszło ok. 20 l. Niby różnica niewielka, ale... trochę mało km wychodzi pomiędzy tankowaniami (ok. 220).

Właśnie, spalanie to kolejna kwestia która mnie zaniepokoiła. Wprawdzie nie było jeszcze warunków żeby nawinąć jakieś konkretne przebiegi (2 zbiorniki), ale przy mojej bardzo spokojnej jeździe (dopiero się poznajemy :biggrin: ) te 9/100 to chyba trochę dużo, nie? Czy przyczyną mogą być przelotowe wydechy, czo może to zwyczajnie kwestia regulacji?

Co do samych wydechów - tak jak napisałem wcześniej są to przelotowe aluminiowe "nołnejmy" kupione w niemczech na e-bay'u. Dźwięk jest całkiem niezły (chociaż przy prędkościach miejskich trochę łeb urywa) wyglądają też możliwie, ale oczywiście żadnej homologacji nie mają. Czy zastosowanie takich rurek nie jest groźne dla silnika - jakieś wypalanie zaworów itp?

 

Innych, pomniejszych denerwujących mnie drobiazgów nie wymienię bo Was zanudzę :icon_biggrin:

Będę wdzięczny za Wasze opinie co do moich wątpliwości - bo w końcu muszę się zdecydować: albo będę śmigał takim jaki jest, albo zainwestuję jeszcze kilka tysi w uszlachetnienie mojego nabytku :icon_mrgreen:

 

Pozdrawiam,

A

 

 

Przepraszam za mojego ostatniego posta , ale kliknalem cos nie tak i stalo sie to co sie stalo:(

 

Witam :bigrazz: Po przeszukaniu internetu zdecydowalem sie zakupic bar raisery , spodziewam sie ze przyjda jutro . Podwyzszaja "kierownice" o 28 mm wiec powinno sie lepiej jezdzic :) Dam znac jak je zamontuje i przetestuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś jeszcze napisać gdzie zamówiłeś i za ile. Może też bym sobie zakupił.

 

Wiec tak , "przetrzepalem " caly internet i znalazlem wspomniane gdzies tam wyzej raisery firmy genmar , ktore podwyzszaja o 18 mm ( koszt 80 funtow) , przerabialem tez temat heli bars - jesli pamietamn dobrze to podwyzszaja o 42 mm i jeszcze zmieniaja inne katy ( koszt 209 - drogo a nie wiem czy do tego nie trzeba dluzszych linek i kabli) . Kupilem bar raisery z tej stronki http://www.hondablackbird.co.uk/bird5.htm#risers

koszt to 112 funtow + przesylka i podwyzszaja o 28 mm . Wlasnie wrocielm z pracy i zastalem awizo czyli juz leza na poczcie:) Odbiere je jutro a zamontuje prawdopodobnie w sobote , dam znac jaka bedzie roznica :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Hondy CBR 1100 XX z 97r. Mam małe pytanko do osób posiadających ten model. Mam mały problem z biegami - mianowicie kiedy silnik jest zimny, biegi wchodzą idealnie, chodzi mi tu głównie o 1 bieg, w miarę rozgrzania zaczynają się strzały, pomimo iż wyniemiłem tylne amortyzatory, płyn w układzie hydraulicznym, to nic nie dało. Z tego co wiem, to od 99 zaczęto montować synchronizatory 1 biegu. Czy jest to normalny objaw, ten typ tak ma, a może ktoś ma podobny problem? Pozdrawiam ze Szczecina i dziękuję za odpowiedzi. Ps. Chętnie przyłączyłbym się do jakiejś grupy na wypady, piszcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, szukam i szukam ... i znaleźć nie mogę. :icon_mrgreen: Zna ktoś może miejsce gdzie znajdę przeźroczystą szybę do XX'a?

 

Smoku

 

Odezwij się do firmy poniżej to może coś będą mieli:

 

[email protected] lub tel. (71) 31 12 981 (w dni robocze 10-16).

Edytowane przez FRIDGE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRIDGE dzięki za namiary do Pugi. Przeglądałem ich ofertę, ale przyznam szczerze nie pytałem. Dzisiaj zadzwoniłem i mają dać mi odpowiedź co i jak :notworthy:

 

A teraz jeszcze jedno pytanie - szczególnie do tych co mają szyby w wersji turystycznej i racing'owej ... jak z ruchami powietrza?

 

Smoku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FRIDGE dzięki za namiary do Pugi. Przeglądałem ich ofertę, ale przyznam szczerze nie pytałem. Dzisiaj zadzwoniłem i mają dać mi odpowiedź co i jak :)

 

A teraz jeszcze jedno pytanie - szczególnie do tych co mają szyby w wersji turystycznej i racing'owej ... jak z ruchami powietrza?

 

Smoku

 

Ja mam u siebie szybę rancingową i mogę powiedzieć że do 200 km/h można spokojnie jechać z lekko ugiętymi rękami w łokciach (bez konieczności leżenia na baku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie doswiadczen z Sportmax D209 nie mam, ale mam pytanie z innej beczki;

dlaczego chcesz szerokosc opony z 180 na 190 zmienic ?

Ja widze w takiej zmianie tylko minusy, zydnych plusow, no chyba ze jezdzisz tylko po prostej.

Z dobrych opon moge Michelin Pilot Power polecic, bo sam na nich jezdze.

 

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie doswiadczen z Sportmax D209 nie mam, ale mam pytanie z innej beczki;

dlaczego chcesz szerokosc opony z 180 na 190 zmienic ?

Ja widze w takiej zmianie tylko minusy, zydnych plusow, no chyba ze jezdzisz tylko po prostej.

Z dobrych opon moge Michelin Pilot Power polecic, bo sam na nich jezdze.

Adam

 

 

w sumie z ciekawosci zapytuje bo mi wpadała oferta na taką, a nie bardzo mam rozeznanie. Dzieki za rade.

 

pzdr

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...