Skocz do zawartości

Honda CBR 1100 XX i wszystko co z nim związane


Rekomendowane odpowiedzi

Nasmaruj dobrze lancuch, nastepnie przejedz sie 5-10 km .Nastepnie postaw na stopke centralna i sprawdz czy te objawy w dalszym ciagu wystepuja.Byc moze lancuch na kilka sztywnych miejsc,lub jest zbyt luzny,moze to spowodowac nierownomierna prace napedu,,,,,,,,,,jak masz ustawione obroty biegu jalowego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasmaruj dobrze lancuch, nastepnie przejedz sie 5-10 km .Nastepnie postaw na stopke centralna i sprawdz czy te objawy w dalszym ciagu wystepuja.Byc moze lancuch na kilka sztywnych miejsc,lub jest zbyt luzny,moze to spowodowac nierownomierna prace napedu,,,,,,,,,,jak masz ustawione obroty biegu jalowego ?

 

Witam

 

Obroty mam ustawione na niecałe 1000/min przy biegu jałowym.

 

Nie mam za bardzo jak się przejechać bo u nas śnieg na ulicy 15 cm:D

 

Co do tego łańcucha to widzę, że ze smarowaniem jest OK bo ładnie jest pokryty smarem(biały nalot chyba smar w sprayu Castrol bo mam taki sam), ale faktycznie chyba naciągnięcie łańucha wymaga poprawy. Nie wiem jak powinno byc, ale dolną częścią mogę smiało dotknąć mocowania koła na wysokości stopki bocznej. Zauważyłem, że te zacięcia występują w połączeniu z drzeniem łańcucha. W jednej chwili jest płynnie a kiedy są te stuki puki i rzucanie to łańcuch skacze z góry na dół. Po chwili to ustaje i kręci się płynnie a za moment znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty mam ustawione na niecałe 1000/min przy biegu jałowym.

Obroty w XX powinny wynosic 1100/min, przy twoich niecałym 1000 silnik moze falowac. POZDRAWIAM

 

 

Wydaje mi się że problem nie tkwi w obrotach bo kiedy nie ma biegu silnik pracuje idealnie i płynnie. Dopiero kiedy wkładam bieg zaczyna się ten odgłos.Jak pogoda pozwoli to podjadę do mechanika sprawdzić łańcuch bo mam wrażenie że to właśnie jest przyczyna ( złe naciągnięcie )

 

Pozdrawiam

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a dokladniej mowiac, to jest 1100 +- 100.

Ja osobiscie mam ustawione 1200 U/min.

Silnik chodzi rowniej na wolnych i spontaniczniej wchodzi na obroty.

Luz lancucha powinien max.35mm byc na dolnym odcinku mierzone.

Jest to opisane w instrukcji obslugi.

 

 

 

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam xx od dwoch tygodni w sumie nie znam tej maszyny, chce tego sezonu jechac na chorwacje w zwiazku z tym mam pytanie: na co zwrocic uwage przy przygotowaniu xsy do takiej dalekiej podruzy? co z tym nieszczesnym regulatorem napiecia, mozna go jakos sprawdzic w jakim jest stanie, czy moze profilaktycznie wymienic, lub kupic na zapas? POZDRAWIAM

 

Regulator mozesz kupic na zapas - nie zaszkodzi - zwykle jednak wtedy dziala bezawaryjnie ten zalozony na moto :)

 

Co do przygotowan - standard - jesli opony masz slabe - zmieniasz

Lancuch kiepski - zmieniasz

Olej stary zmieniasz.

Klocki przod i tyl bliskie koncowi - zmieniasz

Plyn hamulcowy i w sprzegle ciemny - zmieniasz

Swiece o niewiadomo jakim przebiegu - zmieniasz

Plyn chlodzacy niewymieniany od nowosci - zmieniasz :)

 

Jesli jednak wymienione rzeczy masz ok - pakujesz sie i w droge - potrzebny tylko kpl kluczy w razie czego zeby naciagnac lancuch i smar do lancucha...

 

To juz nie sa czasy gdy sie robilo remont przed wyjazdem nad morze i zabieralo czesci na zapas...

 

Witam

Na moment jest ok a za moment znowu nim trzęsie i wystepują charakterystyczne stuki-jakby coś się zacinało.

 

Jak przejechałem 2km od starego właściciela do domu nie zauważyłem nic takiego podczas jazdy, ale własnie w garażu kiedy poszedłem podziwiać wpadłem na pomysł załaczenia silika i wrzucenia jedynki na stopkach i... tak jak opisałem

 

Motor rok 97 podobno 40tys km ale sprzedawca znany i zaufany(chyba)

 

Artur

 

Pytanie

Czy to sie dzialo na zimnym silniku ?

Wracales od sprzedawcy na dobrze rozgrzanym moto ?

 

Ja bym sprobowal zaczac od najprostszych rzeczy

- wymien olej na nowy - wyglada jakbys mial stary i zbyt gesty olej i skleja Ci tarcze sprzeglowe.

Edytowane przez Norbisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitac wszystkich...

 

Ze XX to i tamto to wiadomo :)

Kupilem miesiac temu czarnego z Francji - tak zeby sobie pozycje za

kierownica odmienic :icon_biggrin:

 

Pytanie - jak sprawdzic inaczej niz przez V-max to czy X-jest zdlawiony?

Tylko hamownia wchodzi w rachube ?

 

Jesli juz moto jest zdlawione - to (wersja na wtrysku) gdzie szukac ? :bigrazz:

Czy tylko na module ?

 

Pytam czysto profilaktycznie - na razie takie biale G pada

wiec mozliwosc polatania ponad 200 szybko sie nie nadazy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator mozesz kupic na zapas - nie zaszkodzi - zwykle jednak wtedy dziala bezawaryjnie ten zalozony na moto :)

 

Co do przygotowan - standard - jesli opony masz slabe - zmieniasz

Lancuch kiepski - zmieniasz

Olej stary zmieniasz.

Klocki przod i tyl bliskie koncowi - zmieniasz

Plyn hamulcowy i w sprzegle ciemny - zmieniasz

Swiece o niewiadomo jakim przebiegu - zmieniasz

Plyn chlodzacy niewymieniany od nowosci - zmieniasz :)

 

Jesli jednak wymienione rzeczy masz ok - pakujesz sie i w droge - potrzebny tylko kpl kluczy w razie czego zeby naciagnac lancuch i smar do lancucha...

 

To juz nie sa czasy gdy sie robilo remont przed wyjazdem nad morze i zabieralo czesci na zapas...

Pytanie

Czy to sie dzialo na zimnym silniku ?

Wracales od sprzedawcy na dobrze rozgrzanym moto ?

 

Ja bym sprobowal zaczac od najprostszych rzeczy

- wymien olej na nowy - wyglada jakbys mial stary i zbyt gesty olej i skleja Ci tarcze sprzeglowe.

 

Ja byłem moim w Chorwacji ( i nie tylko) w tym roku. Nie robiłem nic specjalnego oprócz przeglądu na początku sezonu. Nic oprócz łańcuch i opony tylnej się nie skoczyło. XX ma tendencje do przegrzewania się - więc układ musi być sprawny, Mój dochodził do 120 stopni podczas jazdy w korku. A jak był mega upal we Włoszech to trzymał nawet 105-108- podczas jazdy na autostradzie.

 

Ogólnie sprzęt super na takie trasy - ja machnołem dwa dni podrząd po 1000 km i nie odczuwałem specjalnie jakiegoś wielkiego zmęczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powitac wszystkich...

 

Ze XX to i tamto to wiadomo :)

Kupilem miesiac temu czarnego z Francji - tak zeby sobie pozycje za

kierownica odmienic :icon_biggrin:

 

Pytanie - jak sprawdzic inaczej niz przez V-max to czy X-jest zdlawiony?

Tylko hamownia wchodzi w rachube ?

 

Jesli juz moto jest zdlawione - to (wersja na wtrysku) gdzie szukac ? :bigrazz:

Czy tylko na module ?

 

Pytam czysto profilaktycznie - na razie takie biale G pada

wiec mozliwosc polatania ponad 200 szybko sie nie nadazy :)

 

 

 

Witam

 

A dokumentów żadnych typu niemiecki brieff (nie wiem czy takie coś wogule istnieje w pojazdach z Francji),czy jakąś francuską książke pojazdu do niego nie dostałeś,gdzie można by sprawdzic moc.

Może dałoby sie dojśc po numerze VIN do tego typu informacji. Czy ktoś już tego próbował?

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator mozesz kupic na zapas - nie zaszkodzi - zwykle jednak wtedy dziala bezawaryjnie ten zalozony na moto :)

 

Co do przygotowan - standard - jesli opony masz slabe - zmieniasz

Lancuch kiepski - zmieniasz

Olej stary zmieniasz.

Klocki przod i tyl bliskie koncowi - zmieniasz

Plyn hamulcowy i w sprzegle ciemny - zmieniasz

Swiece o niewiadomo jakim przebiegu - zmieniasz

Plyn chlodzacy niewymieniany od nowosci - zmieniasz :)

 

Jesli jednak wymienione rzeczy masz ok - pakujesz sie i w droge - potrzebny tylko kpl kluczy w razie czego zeby naciagnac lancuch i smar do lancucha...

 

To juz nie sa czasy gdy sie robilo remont przed wyjazdem nad morze i zabieralo czesci na zapas...

Pytanie

Czy to sie dzialo na zimnym silniku ?

Wracales od sprzedawcy na dobrze rozgrzanym moto ?

 

Ja bym sprobowal zaczac od najprostszych rzeczy

- wymien olej na nowy - wyglada jakbys mial stary i zbyt gesty olej i skleja Ci tarcze sprzeglowe.

 

 

Mtor był ciepły ale nie nazwałbym tego rozgrzany. Olej mam do wymiany i od tego zacznę.

Te stuki i puki występują na zimnym silniku bo sprawdzałem to w garazu nstępnego dnia po zakupie moto.

Na początek wymiana oleju i naciągnięcie łańcucha. Jak nie pomoże to będziemy działać dalej.

 

Po\drawiam

 

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, co sądzicie o oponie METZELER 120/70ZR17 ME Z 1. Właśnie dostałem trzynastkę i szukam opon do XX. Wcześniej jeździłem na battlaxach BT014, ale nie wiele z nich zostało, pomimo typowo turystycznego traktowania - leciały w oczach. Czy ten Metzeller to dobry wybór ??? Na tył oczywiście ta sama guma ale w odpowiednim rozmiarze. Indeks W, nośność 58, czyli to samo co na battlaxach. Proszę o odpowiedź, ew radę z jakim oznaczeniem szukać opony. Motocykl wykorzystuje turystycznie. Pozdrawiam.

 

http://moto.allegro.pl/item553643022_opona...8_rok_nowa.html

 

Kumpel zaproponował mi komplet nowych Dunlopów D208 za 650 zł. Kupił gumy, a motocykl sprzedał..... i tak mu zostały. Rok 2008. Lepsze będą niż metzeller ?

Edytowane przez Marshall
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, co sądzicie o oponie METZELER 120/70ZR17 ME Z 1. Właśnie dostałem trzynastkę i szukam opon do XX. Wcześniej jeździłem na battlaxach BT014, ale nie wiele z nich zostało, pomimo typowo turystycznego traktowania - leciały w oczach.

 

Wiec tak

pytanie - co jest dla Ciebie najwazniejsze - czy max przyczepnosc czy trwalosc.

Nie mam jeszcze praktyki z X-em - ale IMO zakladanie do niego sportowych opon

mija sie z celem - jest za ciezki i za mocny - faktycznie przyczepnosc bedzie

super - ale zjedziesz je momentalnie.

 

Ktos proponowal Metzelery Z6 - to podobne opony do obecnie przeze mnie posiadanych

w Fazerze Pirelli Diablo Strady i u mnie po ok 7,5 tys przebiegu zuzycie jest minimalne

i opona spokojnie wystarczy na nastepne 5-7 tys.

 

W X-ie mam zalozone Pilot Road 2ct i podobno bdb sie na nich jezdzi - jeszcze nic o tym nie wiem :)

 

Z6 kpl nowy kosztuje ma Allegro 850 zl i na pewno wystarczy na znacznie dluzej niz 208 czy M1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A dokumentów żadnych typu niemiecki brieff (nie wiem czy takie coś wogule istnieje w pojazdach z Francji),czy jakąś francuską książke pojazdu do niego nie dostałeś,gdzie można by sprawdzic moc.

Może dałoby sie dojśc po numerze VIN do tego typu informacji. Czy ktoś już tego próbował?

 

Pozdrawiam

 

Witam

Możesz zadzwonić do hondy podać nr vin i ci powiedzą czy jest dławiony czy nie, ale niestety ci nie powiedzą w którym miejscu jest zdławiony :smile:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...