Skocz do zawartości

temperatura płynu chłodzącego


Egonon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niedawno wymieniono mi płyn chłodzący. A problem polega na tym, że teraz przy ostrym dodawaniu gazu wskazówka temperatury spada od połowy skali, gdzieś tak do jednej trzeciej skali. Poziom płynu jest OK. Wie ktoś cóż to za cuda się dzieją? Myślę że marka motocykla nie ma tu znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniono mi płyn chłodzący. A problem polega na tym, że teraz przy ostrym dodawaniu gazu wskazówka temperatury spada od połowy skali, gdzieś tak do jednej trzeciej skali. Poziom płynu jest OK. Wie ktoś cóż to za cuda się dzieją? Myślę że marka motocykla nie ma tu znaczenia.

Mylisz sie.Jeśli to jest taka marka motocykla jak masz w opisie pod nickiem , to ma to znaczenie -te motocykle są chłodzone powietrzem :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno wymieniono mi płyn chłodzący. A problem polega na tym, że teraz przy ostrym dodawaniu gazu wskazówka temperatury spada od połowy skali, gdzieś tak do jednej trzeciej skali. Poziom płynu jest OK. Wie ktoś cóż to za cuda się dzieją? Myślę że marka motocykla nie ma tu znaczenia.

Dodawaniu gazu na postoju czy przyspieszaniu? Jesli ten drugi przypadek to i ja tak mam bo ped powietrza chlodzi nagrzany na postoju motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... tak właściwie to chodzi o samochód. Ale nie chciałem towarzystwa denerwować. A temperatura spada przy przyspieszaniu w czasie jazdy. Zgadzam się, że od przyśpieszania temperatura może trochę spadać, ale w takim razie czemu po ustaleniu prędkości (nawet bardzo dużej) temperatura znowu wzrasta do normalnego poziomu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... tak właściwie to chodzi o samochód. Ale nie chciałem towarzystwa denerwować. A temperatura spada przy przyspieszaniu w czasie jazdy. Zgadzam się, że od przyśpieszania temperatura może trochę spadać, ale w takim razie czemu po ustaleniu prędkości (nawet bardzo dużej) temperatura znowu wzrasta do normalnego poziomu?

 

 

 

 

obejrzyj pompe wody :P

 

 

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 90% masz zapowietrzony układ chłodzenia, czujnik temperatury raz jest w płynie, raz w powietrzu :biggrin: . odkręć korek(na zimnym silniku) i ściskaj przewody gumowe, powinno wychodzić powietrze, a poziom płynu opadać.

Poszukaj też odpowietrzników, mogą być: przy termostacie, na przewodach do nagrzewnicy, na zbiorniczku chłodnicy(w górnej części)

Edytowane przez Wieniek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowietrza sie tylko uklad ktory posiada odpowietrzniki :biggrin:

otwieranie sie termostatu nie ma nic wspolnego z obrotami :icon_exclaim:

 

 

moze co to za sam z jakim silnikiem :flesje:

czy ogrzewanie grzeje tez tak skaczaco jak wskazania zegara ( tzn rozgrzejesz sam i otwozysz ogrzewanie na full zostawisz na kilkanascie minut na wolnych to grzeje tak samo jak bys mu przygazowywal ) :notworthy:

 

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat do wymiany. Zepsuł Ci się w położeniu max otwarty. Na postoju przepływ powietrza przez chłodnicę jest minimalny, checa zaczyna się podczas jazdy. Wymiana płynu to przypadek. Po prostu jest chłodniej. Jak będziesz kupować termostat to nie kupuj podróbek, bo za robotę podwójnie zapłacicz.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy ma rację, bo jest mnóstwo możliwości, ja kiedys miałem podobnie - silnik na niskich obrotach sie przegrzewał, a na wysokich się schładzał - powodem była zasyfiona chłodnica i przy niskich obrotach pompa wodna nie była w synie przebic sie przez ten syf - woda praktycznie stała, a na wysokich temperatura była w normie - niezleżnie od prędkości czyli przepływu powietrza przez chłodnicę - to akurat załatwia wiatrak.

Mozliwe, że przy zmianie wlałeś dobry płyn, który rozpuścił jakies syfy w układzie chłodzenia (kamień, szlam) i chłodnica jest przypchana. jak wymiana połowy instalacji nie pomiże zlej płyn z chłodnicy i koniecznie z bloku, nalej wody z jakimś środkiem do czyszczenia chłodznić (jak masz aluminiowa to ze specjalnym do aluminiowych), zlej to co tam było i zalej jakims dobrym płynem i koniecznie odpowietrz instalację a wlewając płym pompuj przewodami pomiędzy silnikiem, a chłodnicą (kiedyś znajomemu się grzał furak, jak dolewaliśmy płynu z pomopowaniem weszło 1,5 litra więcej niż bez pomopowania :icon_eek: )

Edytowane przez abu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie wpadl ktoś na pomysł ze przy dodaniu gazu/przyspieszaniu obroty silnika wzrastają a co za tym idzie wzrastas predkośc przepływu chłodziwa przez układ. Chlodniejszy płyn jest przepychany wgłąb układu i chłodzi ale przede wszystkim płynie przez czujnik temp. co powoduje niższe wskazania. Fakt ze jest to dziwne zachowanie i mozliwym problemem jest zasyfiony uklad gdzie na niskim obrotach słabo płynie chłodziwo a zeby dobrze chłodziło musi miec spore cisnienie czyli obroty.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...