Skocz do zawartości

Wszystko o wyczynowych setach.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W jaki sposób to policzyłeś? Bo z tego co wiem to:

 

mth = n*t/nz

gdzie:

mth - motogodziny

n - obroty maszyny na minute

t - czas

nz - obroty znamionowe w jednostce czasu.

Ja mth liczyłem jako godzina jazdy po torze, a paliwa starcza w setce właśnie na ok godzine dosyć ostrej jazdy. Jadąc po lesie spalisz jednak sporo mniej paliwa więc bez sensu liczyć te godziny tak samo jak na torze dlatego dobrym przelicznikiem jest ilość spalonej benzyny.

Chętnie przyrównałbym ten mój sposób do właściwej definicji mth ale nie rozumiem pojęcia "obroty znamionowe". I jakie n przyjąć? Może ktoś kto ma taki licznik sprawdzi jak się przekłada godzina ostrej jazdy na jego wskazania ?

 

Moim skromnym zdaniem lepiej tego nie obliczać na żadne: baki, litry, okrążenia, kilometry itd. Tylko kupić SENDECa i oglądać jak miga klepsydra :)

Spośród mnóstwa wydatków związanych z motocrossem licznik mth to naprawdę jedna z ostatnich rzeczy jaką bym kupił mając nadmiar kasy, 200zł to moim zdaniem lekka przesada.

Chociaż w 4T jest inaczej bo jednak po pudełkach po oleju nie da się policzyć ile benzyny spalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienia się w zimie żeby w sezonie nie odstawiać motocykla, jak już zmieniasz tłok to robi się od razu dokładny przegląd silnika i ogólnie całego motocykla, a baaardzo często wychodzi że trzeba jeszcze wymienić to i tamto, i równie często że trzeba to skądś ściągać, bywa że sprzęt jest unieruchomiony przez 2-3 tygodnie.

 

Można oczywiście zdjąć tylko cylinder, zmienić tłok i złożyć w 2 godziny, tylko że wtedy sprzęt jest raczej niepewny a to żadna przyjemność na takim jeździć.

 

Ile masz już na tym tloku przejeżdzone?

Ja to widze tak ze akurat tak sie z reguły składa ze w zimie przypada ta druga zmiana tłoka na sezon i wypadałoby korbe zmienic. No i w zwiazku z tym robi sie już przegląd całego silnika. Natomiast nie widze potrzeby robić przegloądu silnika tylko przy zmianie samego tłoka. No chyba ze poruszanie korba i sprawdzenie czy nie ma luzu :P

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mth liczyłem jako godzina jazdy po torze, a paliwa starcza w setce właśnie na ok godzine dosyć ostrej jazdy. Jadąc po lesie spalisz jednak sporo mniej paliwa więc bez sensu liczyć te godziny tak samo jak na torze dlatego dobrym przelicznikiem jest ilość spalonej benzyny.

Chętnie przyrównałbym ten mój sposób do właściwej definicji mth ale nie rozumiem pojęcia "obroty znamionowe". I jakie n przyjąć? Może ktoś kto ma taki licznik sprawdzi jak się przekłada godzina ostrej jazdy na jego wskazania ?

Spośród mnóstwa wydatków związanych z motocrossem licznik mth to naprawdę jedna z ostatnich rzeczy jaką bym kupił mając nadmiar kasy, 200zł to moim zdaniem lekka przesada.

Chociaż w 4T jest inaczej bo jednak po pudełkach po oleju nie da się policzyć ile benzyny spalił.

 

 

Jedna godzina jazdy po torze to dużo więcej niż 1MTH (przynajmniej w mojej CRF tak jest ). Dlatego lepiej kupić licznik za te 150zł (po tyle chodza na allegro) i miec problem z głowy

 

I myślę, że wszystko związane co jest licznikiem motogodzin napisaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tak zabrdzo nei znam ale:

 

 

Plastiki produkują: https://encitegroup.com/secure/ufoplastic/

 

Ufo sprzedaje Olek - http://www.olekmotocykle.pl/

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=262732260 - tu jest koplecik.

 

Lulek ma wszystko- http://www.motox.com.pl/sklep/index.php?cPath=69_122

 

Możesz również kupić orginały - http://www.i-ktm.pl/index.php?d=katalog&k_id=41

 

Oczywiście również możesz kupić na ebayu: http://cgi.ebay.com/Acerbis-Motorcycle-Pla...1QQcmdZViewItem

 

http://search.ebay.com/search/search.dll?f...+KTM&category0=

 

POZDRAWIAM !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie gdzie mozna kupic plastiki do mojego sx 04r :icon_razz: szukam juz dlugo i nie moge znalesc (na allegro nic nie ma)chodzi mi o caly komplet

dzieki :icon_evil:

pozdro

:crossy: Ej na allegro jest z 10 ogłoszeń z plastikami do Twojego motoru...

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M339217

 

http://www.allegro.pl/item267245605_blotni..._od_supers.html - BLOTNIK PRZOD

http://www.allegro.pl/item267245605_blotni..._od_supers.html - BLOTNIK TYL

http://www.allegro.pl/item270066547_oslony...ktm_sx_exc.html - BOCZKI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po kazdej jezdzie latem, zima mozesz co dwie zalezy od warunków, latem jak jest naprawde mega kurz a nie mamy mozliwosci zmiany filtra w ciagu wyscigu czy wyprawy, mozna skolować sobie troche tych zielonych czepków ze szpitala i je nakladac na filtr, mozna tez kupić takie cos z Twin Air'a, Scotta i czegos tam jeszcze ale są stosunkowe drogie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli latem co jazdę? Ale jaką jazdę chyba to też istotne prawda?

Co do zimnych okresów to słyszałem, że co ok. 3 jazdy, może być?

I jak to jest z początkami, właśnie zaczynam i jeżdżę stosunkowo lajtowo i nigdy nie wylatałem jeszcze całego baku na jednym śmiganiu. Czy w takim razie też muszę myć co dwie jazdy?

 

Aha, czy jeżeli nie mam tego oleju do nasączenia filtra to mogę go umyć (w gorącej wodzie z płynem - z tego co wiem tak to się robi) i bez nasączania wstawić z powrotem czy ten olej jest konieczny?

 

Sorki za grat pytań odnośnie filtra ale to taka podstawowa rzecz eksploatacyjna o której warto wiedzieć chyba sporo ;-) z tego co wiem to jeżeli o moto się dba, leje dobry olej i czyści filtr to nie będzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

, czy jeżeli nie mam tego oleju do nasączenia filtra to mogę go umyć (w gorącej wodzie z płynem - z tego co wiem tak to się robi) i bez nasączania wstawić z powrotem czy ten olej jest konieczny?

 

:icon_question: TAK jest konieczny, w zasadzie to wlaśnie ten olej jest najwazniejszy, gąbka zatrzymuje gruby piach itp, a wlasnie olej chroni przed wilgocia i najmniejszymi drobinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, czyli latem co jazdę? Ale jaką jazdę chyba to też istotne prawda?

Co do zimnych okresów to słyszałem, że co ok. 3 jazdy, może być?

I jak to jest z początkami, właśnie zaczynam i jeżdżę stosunkowo lajtowo i nigdy nie wylatałem jeszcze całego baku na jednym śmiganiu. Czy w takim razie też muszę myć co dwie jazdy?

 

Aha, czy jeżeli nie mam tego oleju do nasączenia filtra to mogę go umyć (w gorącej wodzie z płynem - z tego co wiem tak to się robi) i bez nasączania wstawić z powrotem czy ten olej jest konieczny?

 

Sorki za grat pytań odnośnie filtra ale to taka podstawowa rzecz eksploatacyjna o której warto wiedzieć chyba sporo ;-) z tego co wiem to jeżeli o moto się dba, leje dobry olej i czyści filtr to nie będzie problemów.

 

 

Piszesz o tym jakby mycie filtra było karą. Myślę, że nie jest to tak uciążliwe i można to robić co jazde.

 

 

Odnośnie tematu: http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...id=37&Itemid=74

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady.

Nie piszę jak o karze, tylko nie mam oleju do filtra aktualnie i to dlatego się pytam.

Śmigałem już parę razy (niecały bak wyjeździłem, coś ok. 60-70%) czyli dopóki nie kupię oleju i nie umyje filtra latać już nie powinienem?

No właśnie, co dla Was oznacza jedno śmiganie? Czy to chodzi np. o wykończenie jednego baku paliwa?

Aha, i jaki olej kupić?

Edytowane przez crasch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...