Skocz do zawartości

Momenty dokręcania głowicy xl350R


moonraker
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak pisałem wcześniej musze zdjąć głowice w mojej kozie i niestety nie znam momentów dokręcania żeby to spowrotem poskładać :)

Znalazłem jakąś microfishe ale jest w niezrozumiałym dla mnie języku, domyslam się że na 2giej stronie w pozycji "Moteur" są podane momenty dokręcania ale czego to nie wiem:(

Może ktoś coś z tego wyczyta i mi powie:

http://www.chomikuj.pl/moonraker/honda/XL350R.pdf

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem po jakimś przebiegu nalezy spradzić/dokręcić śruby ponownie? Czy same śruby i podkładki nalezy czymś posmarować? smarem? olejem? Co o tym sądzicie bo co fachowiec to inna opina. Jak składałem silniki w samochodach to zwykle śruby (gwinty) i podkładki od strony nakrętki/łba jak i uszczelkę pod głowicą smarowałem olejem silnikowym. Tyle że to były silniki o wiele starsze konstrukcyjnie zwykle z żeliwnymi blokami. Jak to wygląda w motocyklu?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wyjątkiem motocykli Angielskich po pierwszym rozgrzaniu silnika śrub mocujących głowicę nie powinno się dociągać ani luzować jak w niektórych samochodach.

Podkładki pod śruby głowicy jeżeli z jednej strony są pokryte warstwą miedzi zakładamy miedzią w kierunku nakrętki. Bez względu na rodzaj silnika lepiej aby nakrętki były lekko nasmarowane czymś zwiększającym poślizg bo nie będzie wtedy zbyt wielkiego przekłamania na kluczu dynamometrycznym.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Piotrze!!!

Dopowiedz mi jeszcze tylko czy smarować czymś gwint śruby, czy zostawić na sucho? Nie chcę zeby coś sie potem zapiekło, i żeby nie było problemu w wypadku konieczności ponownego zdejmowania głowicy.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie to po francusku i w zakladce Moteur nie ma momentow dokrecania. Otoz:

 

Typ: jednocylindrowy, czterosuw, w systemie SOHC

Moc: 21 kW/7500 obr/m

Moment: 28 Nm/6500obr/m

Skok tłoka/Szerokość cylindra 84x61.3mm

Pojemność 339cm3

Stopień sprężania 9,5:1

dwa kolejne nie mam pojęcia

Luzy zaworowe:

ssące:0,05

wydechowe:0,08

 

Myślę, że komuś się przyda :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby, a dokładnie gwinty na pewno powinny być czyste, tak samo gwint w bloku (najlepiej wydmuchać sprężonym powietrzem), przesmarowanie gwintów jest nawet wskazane, ale nie może być za dużo oleju ponieważ olej jest nie ściśliwy i podczas dokręcania może nawet uszkodzić blok silnika.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieje sie tak też jak w otworze na śrubę jest sylikon czy woda, czy własnie olej, poprosru dokręcajac materiał pęka albo wzdłuż gwintu luz wypycha materiał z po śruby. ale to jest tylko w wypadku kiedy ktoś kto naprawia silnik nie ma pojęcia o kunszcie mechanika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...