moonraker Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Tak jak pisałem wcześniej musze zdjąć głowice w mojej kozie i niestety nie znam momentów dokręcania żeby to spowrotem poskładać :)Znalazłem jakąś microfishe ale jest w niezrozumiałym dla mnie języku, domyslam się że na 2giej stronie w pozycji "Moteur" są podane momenty dokręcania ale czego to nie wiem:( Może ktoś coś z tego wyczyta i mi powie: http://www.chomikuj.pl/moonraker/honda/XL350R.pdf pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 4,7 do 5,3 kgm Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dziękuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Czy po dokręceniu głowicy odpowiednim momentem po jakimś przebiegu nalezy spradzić/dokręcić śruby ponownie? Czy same śruby i podkładki nalezy czymś posmarować? smarem? olejem? Co o tym sądzicie bo co fachowiec to inna opina. Jak składałem silniki w samochodach to zwykle śruby (gwinty) i podkładki od strony nakrętki/łba jak i uszczelkę pod głowicą smarowałem olejem silnikowym. Tyle że to były silniki o wiele starsze konstrukcyjnie zwykle z żeliwnymi blokami. Jak to wygląda w motocyklu?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Z wyjątkiem motocykli Angielskich po pierwszym rozgrzaniu silnika śrub mocujących głowicę nie powinno się dociągać ani luzować jak w niektórych samochodach.Podkładki pod śruby głowicy jeżeli z jednej strony są pokryte warstwą miedzi zakładamy miedzią w kierunku nakrętki. Bez względu na rodzaj silnika lepiej aby nakrętki były lekko nasmarowane czymś zwiększającym poślizg bo nie będzie wtedy zbyt wielkiego przekłamania na kluczu dynamometrycznym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Dziękuje Piotrze!!!Dopowiedz mi jeszcze tylko czy smarować czymś gwint śruby, czy zostawić na sucho? Nie chcę zeby coś sie potem zapiekło, i żeby nie było problemu w wypadku konieczności ponownego zdejmowania głowicy.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMKLIZA Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Tak na marginesie to po francusku i w zakladce Moteur nie ma momentow dokrecania. Otoz: Typ: jednocylindrowy, czterosuw, w systemie SOHCMoc: 21 kW/7500 obr/mMoment: 28 Nm/6500obr/mSkok tłoka/Szerokość cylindra 84x61.3mmPojemność 339cm3Stopień sprężania 9,5:1dwa kolejne nie mam pojęciaLuzy zaworowe:ssące:0,05wydechowe:0,08 Myślę, że komuś się przyda :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moonraker Opublikowano 24 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Chodziło o akapit "moteur" na 2giej stronie:)pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomason2 Opublikowano 24 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2007 Śruby, a dokładnie gwinty na pewno powinny być czyste, tak samo gwint w bloku (najlepiej wydmuchać sprężonym powietrzem), przesmarowanie gwintów jest nawet wskazane, ale nie może być za dużo oleju ponieważ olej jest nie ściśliwy i podczas dokręcania może nawet uszkodzić blok silnika. Cytuj Honda CBR F4 99 http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 25 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2007 dzieje sie tak też jak w otworze na śrubę jest sylikon czy woda, czy własnie olej, poprosru dokręcajac materiał pęka albo wzdłuż gwintu luz wypycha materiał z po śruby. ale to jest tylko w wypadku kiedy ktoś kto naprawia silnik nie ma pojęcia o kunszcie mechanika.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.