wueska Opublikowano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2007 "A tata Marcina powiedział" .... Zadnej ściany nie ma, tam jest komora dyfuzyjna, rezonans i jeszcze kilka pierduł. W 4T Masz podobne zjawiska tylko nie potrzebna jest wielka komora dyfuzyjna bo tłok wypycha spaliny poidczas suwu wydechu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 17 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 no to jak juz tyle wiemy to tłumacz co oznacza rezonans.bo przedmoca dobrze okreslił działanie dobrze dobranego wydechu:spaliny nie mogą w dwusuwie wyleciec ani za szybko ani za wolno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Wueska, jak sie nie ma nic madrego do pisania to lepiej milczec :wink: Odnosnie rezonansu to jest to zjawisko fizyczne zachodzace dla drgan wymuszonych, polegajace na pochlanianiu energii poprzez wykonywanie drgan o wysokiej amplitudzie przez układ drgajacy przy okreslonych częstotliwosciach drgan. :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 17 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2007 Problem w tym ze pisze o tych wydechach juz przynajmniej 50 raz i juz sie czasami człowiekowi niechce;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 22 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 (edytowane) ehhhh...fizole. na polski prosze,bo tłumaczenie encyklopedyczne na mnie nie działa.wpisac w wiki to i ja moge :D powiedzcie wiec jak to sie ma i jak działa w motorze ;P Edytowane 22 Grudnia 2007 przez Merh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 22 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2007 Poprostu nie jest to calkiem fajne lepiej by było mieć jakis dobry wydech do 4t w fajnym kształcie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 24 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 :crossy: no własnie :biggrin: jeszcze bedzie.jeszcze sie motóra nei wyzbywam :)jeszcze ze 100lat bedzie u mnie.a jak mi dzieciak zechce sprzedac,to go wydziedzicze. :D dobra,na zkonczenie tematu i sporego oftopu:gniazda d junaka mają być brązowe,tak jak i prowadnice.brąz na prowadnice-ba1044(54?)brąz na gniazda?! no własnie-czy moze byc taki jak na prowadnice?czy jest jakis specjalny do wysokich temperatur? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Może nie być łatwo zdobyć odpowiedni materiał bronzowy. A z temperaturą w silniku to różnie bywa, dbaj o regulacje silnika bo można wykończyć każde gniazda, warsztaty wciąż mają co robić. Na codzień używa się stopów żeliwa na gniazda, takie są obecnie standarty, takie jest zaopatrzenie w hurtowniach. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 26 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 nie bede juz zaczynał o "za i przeciw" żeliwu w junaku.wole oryginały.myslałem po prostu ze są dostępne jakies inne materiały,ale jak mowicie ze to w fabryce zatapiaja w głowice,to chyba po temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Oczywiscie ze gniazda w glowicach sa wymienne.Jednym z najlepszych materialow na gniazda byloby Ampco45 lub Trojan, gdybys dal rade je w Polsce kupic :)Ta sa stopy brazowo alumieniowe z malym dodatkiem niklu. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 27 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2007 :lalag: o widzisz! moze sie kiedys pokusze ;) ale da sie to normalnie frezować?! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 BRĄZ :icon_mrgreen: BRONZ :crossy: Co to są stopy żeliwa? Bo mnie się wydawało, że żeliwo, to żeliwo... Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 Dzięki Tomek za korepetycje, szkołe skończyłem 30 lat temu i robię błędy. Z tym żeliwem to niby racja ale na rynku jest przynajmniej kilka odmian /stopów/ materiału żeliwnego na gniazda. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2007 ehhhh...fizole. na polski prosze,bo tłumaczenie encyklopedyczne na mnie nie działa.wpisac w wiki to i ja moge :P powiedzcie wiec jak to sie ma i jak działa w motorze ;P Konczac rozpoczety watek i objasniajac zawiłosci techniki pozwole sobie na komentarz :wink: Montujac w silniku 2T tzw. "wolny wydech" decydujesz sie tym samym na strate ladunku paliwa przypadajacego na cykl pracy silnika objawiajacy sie zwiekszonym zuzyciem paliwa, zmniejszona dynamika jego pracy i ogolnie pogorszeniem pracy jednostki. Oczywiscie jestes to sobie w stanie z nawiazka odbic np. zwiekszajac polozenie przepustnicy, tyle ze jak juz na poczatku napisalem bedzie to okupione wiekszym zuzyciem paliwa.Montujac natomiast w silniku 4T wydech z dwusuwa, utrudnijacy oproznienie cylindra ze spalin rowniez decydujesz sie na pogorszenie pracy silnika z tytułu zbyt duzej ilosci popularnego dzis, szczegolnie ze wzgledu na ekologie, EGR czyli pozostalosc spalin pochodzacych z poprzedniego cyklu spalania w cylindrze tym samym zmniejszajac ilosc swiezego ladunku w cylindrze, przez co ograniczasz silnik w produkowaniu jego nominalnych mocy poprzez pogarszenie procesu spalania. Mam nadzieje ze teraz wiedze encyklopedyczna zastapiona prostymi wnioskami bedziesz mogl latwiej przyswoic... :biggrin: BRĄZ :lalag: BRONZ :banghead: Co to są stopy żeliwa? Bo mnie się wydawało, że żeliwo, to żeliwo... Zeliwo to zeliwo jednak zludne jest myslenie ze zeliwo to tylko zeliwo :wink: Co do zeliwa to wyroznic mozna kilka badz kilkanascie roznych stopow tego metalu. Z zeliw to ja znam zeliwo ciagliwe, zeliwo biale, zeliwo szare sferoidalne, zeliwo modyfikowane, zeliwo stopowe, ktore dzieli sie jeszcze na: zeliwo chromowe, zeliwo wysokomanganowe oraz zeliwo niklowe.Ale na pewno sa inni ktorzy mogliby o zeliwie opowiadac godzinami... :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Merh Opublikowano 30 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2007 a to dowcipne :buttrock: akurat tylko po wierzchu mam CZ,wnetrze juz dawno wybebeszyłem,ze wzgledu na po pierwsze-pojemnosc CZ , i na to ze to tłumik własnie do dwusuwa.wnetrze tłumika jest wyciagniete,zostały tylko te poprzeczne koła montowane wzdłuż tłumika,ale ich srednica wewnetrzna ma ok 5cm,wiec wydech jest praktycznie pusty.ojciec cos mi tam wymyslił,coby ciszej bylo,ale jakos mnie to nie przekonuje,bo po ostatnim otwarciu głowicy,zobaczyłem ogromna ilosc twardego,łamiacego sie nagaru na tłoku.to chyba wina nie ulatujacych dobrze spalin,bo oleju to nie bierze chyba w takich ilosciach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.