dowian Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 Mam problem z Kawasaki klr600. Motorek kupiłem pół roku temu i spisywał się nienajgorzej. Ostatnio postał sobie dwa tygodnie, bo skończyły się szczotki w rozruszniku. Po zamontowaniu rozrusznika nie mogę go uruchomić. Sprawdzałem iskrę i nie jest zawyrażna. Prawde mówiąc to chyba lepszą mam w kosiarce. Mam nadzieje ,że to nie jakaś cewka czy coś takiego. Jest to mój pierwszy motocykl i nie chciałbym się go pozbyć. Wcześniej sprawiał podobne problemy ale wystarczyło czyszczenie gażnika. Nie sprawdzałem jak wygląda iskra i nie wiem czy znowu wystarczy pogrzebać przy gażniku. Problem numer 2 to brak ładowania. Sprawdzałem na akumulatorze i rzadnej reakcji po odpaleniu. Jestem mechanikiem, ale przyznam się że nie znalazłem gdzie jest prądnica czy alternator. Bardzo proszę o pomoc. Może ktoś ma na zbyciu książkę serwisową. Chętnie bym nabył. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 (edytowane) Iska nie musi byc super wyrazna, moim zadaniem masz cos skopane w gazniku , alternator i cewki napieciowe masz w lewej pokrywie silnika ( pracuja w mgle olejowej) przed zdjeciem pokrywki albo spusc olej , albo poloz moto na prawy bok . Umnie regulator napiecia jest pod siedzeniem, ale nie wiem jak w 600 ,manulale sciagnij z emule sa w wersji angielskiej i niemieckiej - polskiej wersji nie znajdziesz do zadnego japonca. Dokladnie obadaj stan kabli wychodzacych z lewej pokrywki , umnie kiedys przerwal sie w srodku ze starosci jeden kabel i iskry w ogole nie bylo, ale i reszte instalacji rowniez obadaj. Manual ksiazkowy Clymera kosztuje ponad 100 zl nowy. Edytowane 10 Listopada 2007 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 15 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Przeczyściłem gażnik i motor jakby chciał odpalić ale nadal nie gada. Obiawy są następujące: po pierwszym kopie jakby chciał zagadać , przy następnych już milczy. Świeca mokra, ale iskra jest. Czy to możliwe ,że przez to jak miałem rozrusznik bez szczotek i przy odpalaniu "z kopa" nieraz rozrusznik blokowal mógł sie przestawić zapłon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 a kiedy sprawdzales jakies luzy zaworowe ?? koles ma cos podobnego z klx 650 ,winny jest totalnie zajechany gaznik Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek1 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Jeżeli moto trochę postało, może po prostu akumulator daje za mało prądu. Podepnij się kablami pod aku z auta. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Nie wiem dokładnie jak sprawa wygląda w przypadku KLR -a ale w moim KLE , podobne objawy występowały przed rozsypaniem się koła magnesowego.Na początku też myślałem , że niechętne odpalanie , blokowanie rozrusznika , to wina zużytych szczotek .Na twoim miejscu zdjąłbym dekiel alternatora i sprawdził. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 nie slyszalem o kolach magnesowych w klr , w kle,gpz 500 itp to norma :) Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 nie slyszalem o kolach magnesowych w klr , w kle,gpz 500 itp to norma :)Dlatego napisalem , że nie wiem jak jest w klr , ale ściągnąć dekiel i zobaczyć co jest grane chyba nie zaszkodzi , szczególnie jak są problemy z ładowaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 17 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Sprawa wygląda tak: do luzów zaworowych nie zaglądałem. Gażnik wygląda ok. ; brak luzu na przepustnicy, przyśpieszacz gdy dmuchnę w gardzeil podnosi przepustnicę, membrany całe... NIe wiem tylko jak powinien być wyregulowany tzn. wolne obroty patrząc na przepustnicę i śruba regulacyjna od powietrza (ile obrotów wrócić od wkręconej.) ? Akumulator mam naładowany. Jak jeszcze odpalał to czasem miałem problem go uruchomić, ale wydaje mi się odkąd zginęło ładowanie. Czy brak ładowania może mieć coś wspólnego z odpalaniem? Podejrzewam co możę być przyczyną. Ostatnio wymieniłem świece, olej w silniku, filtr oleju. No i wpadłem na pomysł. :) Mam delikatny wyciek na uszczelniaczu zębatki. Więc postanowiłem dolać oleju do skrzyni. Odkręciłem oba korki po lewej stronie i nalałem oleju przekładniowego górnym otworem, aż do poziomu otworu po środku pokrywy. Weszło jakieś 800ml. Ktoś pisał że tam jest alternator i cewki zapł. i one pracują we mgle olejowej. U mnie to chyba pracują w kąpieli olejowej. Jak to powinno wyglądać? I co teraz zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 17 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2007 Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Sprawa wygląda tak: do luzów zaworowych nie zaglądałem. Gażnik wygląda ok. ; brak luzu na przepustnicy, przyśpieszacz gdy dmuchnę w gardzeil podnosi przepustnicę, membrany całe... NIe wiem tylko jak powinien być wyregulowany tzn. wolne obroty patrząc na przepustnicę i śruba regulacyjna od powietrza (ile obrotów wrócić od wkręconej.) ? Akumulator mam naładowany. Jak jeszcze odpalał to czasem miałem problem go uruchomić, ale wydaje mi się odkąd zginęło ładowanie. Czy brak ładowania może mieć coś wspólnego z odpalaniem? Podejrzewam co możę być przyczyną. Ostatnio wymieniłem świece, olej w silniku, filtr oleju. No i wpadłem na pomysł. :flesje: Mam delikatny wyciek na uszczelniaczu zębatki. Więc postanowiłem dolać oleju do skrzyni. Odkręciłem oba korki po lewej stronie i nalałem oleju przekładniowego górnym otworem, aż do poziomu otworu po środku pokrywy. Weszło jakieś 800ml. Ktoś pisał że tam jest alternator i cewki zapł. i one pracują we mgle olejowej. U mnie to chyba pracują w kąpieli olejowej. Jak to powinno wyglądać? I co teraz zrobić?Niech zgadnę:masz od niedawna tego klr-a , a wcześniej jeżdziłeś jakimś dwusuwem? ;) W tym silniku skrzynia biegów jest smarowana tym samym olejem co silnik i nie wlewa się żadnego oleju przekładniowego do skrzyni!Korki zaś o o których wpomniałeś służą do zaślepienia otworów regulacujnych.Musisz więc spuścić olej przekładniowy o którym piszesz i najlepiej wymienić olej silnikowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 18 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2007 To prawda, to mój pierwszy motor. Całe szczęście kto pyta nie błądzi. :icon_question: Spuszcze olej i spróbuje go odpalić. Myśle, że mam większe szanse. Napiszcie proszę tylko jak z regulacją gażnika bo trochę pokręciłem. Tzn. ustawienie wolnych obrotów i powietrza (tak na oko) żeby nie było problemów teraz z gażnikiem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 do sprawdzania oleju masz okienko po lewej stronie , ustaw moto w poziomie i poziom oleju ma byc pod gorna krawedz tego okienka. Musial bys obadac elektryke w moto , do tego sluzy manual i miernik, jak pisales z gaznikiem rowniez miales problemy mozliwe ze i on jest juz zmeczony, obadaj kable od cewek narazone sa na uszkodzenia. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dowian Opublikowano 19 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Zrzuciłem lewą pokrywe żeby popatrzeć na alternator. Jak obróciłem silnikiem coś obcierało. Na dole jest coś w podobie napinacza. Był całkiem odsunięty w lewo. gdy delikatnie naciągnełem szorowanie ustało. Czy to jest napinacz łańcuszka rozrządu? Czy przez to mogłem mieć problemy z odpaleniem moto? Ps. Jak zdobyć manuala do klr600? Najlepiej po angielsku. Szukałem ale mi się nie powiodło, a widzę, że bez tego ani rusz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADAMKLIZA Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Witam, może pomogę? Posiadam serwisówkę do tKLR 600, http://www.wrzuta.pl/obraz/Ak0wGztIV2/clip_image002 [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 to co odsunoles to napinacz lancuszka balansowego , jak go masz calkiem w lewo i nie ma miejsca na fasolce do regulacji luzu to radze zmienic lancuszek zanim peknie i narobi burdelu w silniku ( a napewno peknie) , jak nic nie znajdzesz z manuali, to jak wroce w sobote albo niedziele do kraju kaczorow donaldow to ci go jakos podesle. Jak masz pokrywe zdjeta to oddaj ja nawijalni silnikow elektrycznych i powiedz zeby sprawdzili stan uzwojenia. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.