Skocz do zawartości

Problem z KLR600


dowian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z Kawasaki klr600. Motorek kupiłem pół roku temu i spisywał się nienajgorzej.

Ostatnio postał sobie dwa tygodnie, bo skończyły się szczotki w rozruszniku. Po zamontowaniu rozrusznika nie mogę go uruchomić. Sprawdzałem iskrę i nie jest zawyrażna. Prawde mówiąc to chyba lepszą mam w kosiarce. Mam nadzieje ,że to nie jakaś cewka czy coś takiego. Jest to mój pierwszy motocykl i nie chciałbym się go pozbyć. Wcześniej sprawiał podobne problemy ale wystarczyło czyszczenie gażnika. Nie sprawdzałem jak wygląda iskra i nie wiem czy znowu wystarczy pogrzebać przy gażniku. Problem numer 2 to brak ładowania. Sprawdzałem na akumulatorze i rzadnej reakcji po odpaleniu. Jestem mechanikiem, ale przyznam się że nie znalazłem gdzie jest prądnica czy alternator. Bardzo proszę o pomoc. Może ktoś ma na zbyciu książkę serwisową. Chętnie bym nabył. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iska nie musi byc super wyrazna, moim zadaniem masz cos skopane w gazniku , alternator i cewki napieciowe masz w lewej pokrywie silnika ( pracuja w mgle olejowej) przed zdjeciem pokrywki albo spusc olej , albo poloz moto na prawy bok . Umnie regulator napiecia jest pod siedzeniem, ale nie wiem jak w 600 ,manulale sciagnij z emule sa w wersji angielskiej i niemieckiej - polskiej wersji nie znajdziesz do zadnego japonca. Dokladnie obadaj stan kabli wychodzacych z lewej pokrywki , umnie kiedys przerwal sie w srodku ze starosci jeden kabel i iskry w ogole nie bylo, ale i reszte instalacji rowniez obadaj. Manual ksiazkowy Clymera kosztuje ponad 100 zl nowy.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczyściłem gażnik i motor jakby chciał odpalić ale nadal nie gada. Obiawy są następujące: po pierwszym kopie jakby chciał zagadać , przy następnych już milczy. Świeca mokra, ale iskra jest. Czy to możliwe ,że przez to jak miałem rozrusznik bez szczotek i przy odpalaniu "z kopa" nieraz rozrusznik blokowal mógł sie przestawić zapłon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a kiedy sprawdzales jakies luzy zaworowe ?? koles ma cos podobnego z klx 650 ,winny jest totalnie zajechany gaznik

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie jak sprawa wygląda w przypadku KLR -a ale w moim KLE , podobne objawy występowały przed rozsypaniem się koła magnesowego.Na początku też myślałem , że niechętne odpalanie , blokowanie rozrusznika , to wina zużytych szczotek .Na twoim miejscu zdjąłbym dekiel alternatora i sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie slyszalem o kolach magnesowych w klr , w kle,gpz 500 itp to norma :)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie slyszalem o kolach magnesowych w klr , w kle,gpz 500 itp to norma :)

Dlatego napisalem , że nie wiem jak jest w klr , ale ściągnąć dekiel i zobaczyć co jest grane chyba nie zaszkodzi , szczególnie jak są problemy z ładowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Sprawa wygląda tak: do luzów zaworowych nie zaglądałem. Gażnik wygląda ok. ; brak luzu na przepustnicy, przyśpieszacz gdy dmuchnę w gardzeil podnosi przepustnicę, membrany całe... NIe wiem tylko jak powinien być wyregulowany tzn. wolne obroty patrząc na przepustnicę i śruba regulacyjna od powietrza (ile obrotów wrócić od wkręconej.) ? Akumulator mam naładowany. Jak jeszcze odpalał to czasem miałem problem go uruchomić, ale wydaje mi się odkąd zginęło ładowanie. Czy brak ładowania może mieć coś wspólnego z odpalaniem?

 

Podejrzewam co możę być przyczyną. Ostatnio wymieniłem świece, olej w silniku, filtr oleju. No i wpadłem na pomysł. :) Mam delikatny wyciek na uszczelniaczu zębatki. Więc postanowiłem dolać oleju do skrzyni. Odkręciłem oba korki po lewej stronie i nalałem oleju przekładniowego górnym otworem, aż do poziomu otworu po środku pokrywy. Weszło jakieś 800ml. Ktoś pisał że tam jest alternator i cewki zapł. i one pracują we mgle olejowej. U mnie to chyba pracują w kąpieli olejowej. Jak to powinno wyglądać? I co teraz zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Sprawa wygląda tak: do luzów zaworowych nie zaglądałem. Gażnik wygląda ok. ; brak luzu na przepustnicy, przyśpieszacz gdy dmuchnę w gardzeil podnosi przepustnicę, membrany całe... NIe wiem tylko jak powinien być wyregulowany tzn. wolne obroty patrząc na przepustnicę i śruba regulacyjna od powietrza (ile obrotów wrócić od wkręconej.) ? Akumulator mam naładowany. Jak jeszcze odpalał to czasem miałem problem go uruchomić, ale wydaje mi się odkąd zginęło ładowanie. Czy brak ładowania może mieć coś wspólnego z odpalaniem?

 

Podejrzewam co możę być przyczyną. Ostatnio wymieniłem świece, olej w silniku, filtr oleju. No i wpadłem na pomysł. :flesje: Mam delikatny wyciek na uszczelniaczu zębatki. Więc postanowiłem dolać oleju do skrzyni. Odkręciłem oba korki po lewej stronie i nalałem oleju przekładniowego górnym otworem, aż do poziomu otworu po środku pokrywy. Weszło jakieś 800ml. Ktoś pisał że tam jest alternator i cewki zapł. i one pracują we mgle olejowej. U mnie to chyba pracują w kąpieli olejowej. Jak to powinno wyglądać? I co teraz zrobić?

Niech zgadnę:masz od niedawna tego klr-a , a wcześniej jeżdziłeś jakimś dwusuwem? ;)

W tym silniku skrzynia biegów jest smarowana tym samym olejem co silnik i nie wlewa się żadnego oleju przekładniowego do skrzyni!Korki zaś o o których wpomniałeś służą do zaślepienia otworów regulacujnych.

Musisz więc spuścić olej przekładniowy o którym piszesz i najlepiej wymienić olej silnikowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, to mój pierwszy motor. Całe szczęście kto pyta nie błądzi. :icon_question: Spuszcze olej i spróbuje go odpalić. Myśle, że mam większe szanse. Napiszcie proszę tylko jak z regulacją gażnika bo trochę pokręciłem. Tzn. ustawienie wolnych obrotów i powietrza (tak na oko) żeby nie było problemów teraz z gażnikiem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzania oleju masz okienko po lewej stronie , ustaw moto w poziomie i poziom oleju ma byc pod gorna krawedz tego okienka. Musial bys obadac elektryke w moto , do tego sluzy manual i miernik, jak pisales z gaznikiem rowniez miales problemy mozliwe ze i on jest juz zmeczony, obadaj kable od cewek narazone sa na uszkodzenia.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzuciłem lewą pokrywe żeby popatrzeć na alternator. Jak obróciłem silnikiem coś obcierało. Na dole jest coś w podobie napinacza. Był całkiem odsunięty w lewo. gdy delikatnie naciągnełem szorowanie ustało. Czy to jest napinacz łańcuszka rozrządu? Czy przez to mogłem mieć problemy z odpaleniem moto?

 

Ps. Jak zdobyć manuala do klr600? Najlepiej po angielsku. Szukałem ale mi się nie powiodło, a widzę, że bez tego ani rusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co odsunoles to napinacz lancuszka balansowego , jak go masz calkiem w lewo i nie ma miejsca na fasolce do regulacji luzu to radze zmienic lancuszek zanim peknie i narobi burdelu w silniku ( a napewno peknie) , jak nic nie znajdzesz z manuali, to jak wroce w sobote albo niedziele do kraju kaczorow donaldow to ci go jakos podesle. Jak masz pokrywe zdjeta to oddaj ja nawijalni silnikow elektrycznych i powiedz zeby sprawdzili stan uzwojenia.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...