Skocz do zawartości

Wał Kardana


zwirson
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy cenie elementów / mechanizmów zawsze trzeba wziąć pod uwagę skalę produkcji. Kardan zawsze jest jeden do konkretnego modelu – stosunkowo niewielkie serie. W wielu motocyklach może być zastosowany praktycznie ten sam produkt, jedynie składający się z różnej ilości oczek.

 

Łańcuch jest robiony przez automaty lub Chińczyków (co na jedno wychodzi :( ). Zaprojektowany praktycznie wiele lat temu, tylko poprawki małymi kroczkami są wdrażane.

Edytowane przez Grubas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kardan zawsze jest jeden do konkretnego modelu (...)

 

możesz jakoś udokumentować ten pogląd? bo mam uzasadnione wątpliwości, że zaczynamy tu przyjmować bezkrytycznie czyjeś wypowiedzi za pewnik

ja na ten przykład mam dziwne podejrzenie, że firma najczęściej (?) stosująca wał napędowy czyli bmw ładuje ten sam do przynajmniej kilku modeli, choćby w danej rodzinie silnikowej; np k1200 s/ gt/ r czy r1200 s/ st/ rt/ gs. w końcu sąsiedzi zza odry też mają księgowych :(

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niebedziecie mi wpierać tego ze wytoczeni kawałka wału jest drogie! Moim zdaniem najdrozsza w całym interesie jest odlew wachacza itp;]

 

Co do zawodów... jesli mam zaprojektować sam wał to po cenach hurtowych materiału zmieszcze sie w 100zł;]

 

Wał przeliczony z naddatkiem moze byc stosowany w wielu konstrukcjach i nietrzeba go bedzie przeliczac;] A sporo oszczedzi sie na wytwarzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niebedziecie mi wpierać tego ze wytoczeni kawałka wału jest drogie! Moim zdaniem najdrozsza w całym interesie jest odlew wachacza itp;]

 

Co do zawodów... jesli mam zaprojektować sam wał to po cenach hurtowych materiału zmieszcze sie w 100zł;]

 

Wał przeliczony z naddatkiem moze byc stosowany w wielu konstrukcjach i nietrzeba go bedzie przeliczac;] A sporo oszczedzi sie na wytwarzaniu.

No nie .Takie posty mnie rozwalają. :icon_exclaim:

Blablabla blablabla i już kardan w WSce ma :lalag: :rolleyes: :icon_mrgreen:

 

kardanowe pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dziwne podejrzenie, że firma najczęściej (?) stosująca wał napędowy czyli bmw ładuje ten sam do przynajmniej kilku modeli, choćby w danej rodzinie silnikowej; np k1200 s/ gt/ r czy r1200 s/ st/ rt/ gs. w końcu sąsiedzi zza odry też mają księgowych

 

„Modelu” - może za mocno powiedziane. Przepraszam, zgadza się, powinno być rodziny. Chodziło mi stosunek skali produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze problem maja dlatego tylko ze to motor malej pojemnosci i chodzi o finanse, wsadzajac kardan bedzie drozszy, lancuch tanszy

male pojemnosci z reguly tansze a tu z kardanem to wychodzi drozej niz konkurencja

mysle ze ekonomia sie tu klania

 

 

Smiesza mnie opinie tego typu, niedlugo pojemnosci rzedu 1000 beda postrzegane za male;) A skad ta skala porownawcza? Czy 750 to mala pojemnosc?? W ekonomii zakupu kardan przegrywa ale nadrabia bezobslugowym dzialaniem i to jest wlasciwa ekonomia, stad motocykle z tym napedem caly czas ciesza sie nieslabnaca popularnoscia...

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz jakoś udokumentować ten pogląd? bo mam uzasadnione wątpliwości, że zaczynamy tu przyjmować bezkrytycznie czyjeś wypowiedzi za pewnik

ja na ten przykład mam dziwne podejrzenie, że firma najczęściej (?) stosująca wał napędowy czyli bmw ładuje ten sam do przynajmniej kilku modeli, choćby w danej rodzinie silnikowej; np k1200 s/ gt/ r czy r1200 s/ st/ rt/ gs. w końcu sąsiedzi zza odry też mają księgowych ;)

jsz

 

Zgadza się :banghead: Tu znowu kłaniają się koszty, które w ten sposób rozkaładamy na kilka modeli. Do tego BMW to trochę inna półka, i Kardan jest niejako znakiem firmowym, tak samo jak bokser. Skoro wał byłby takim ideałem (cena/obsługa), to dlaczego w 650-kach Niemiaszki przeprosili się z łańcuchem, w 800-kach z pasem zębatym :biggrin:

 

Pozdrawiam

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ktos mi skasowal post ?

...

do Janusza, ciebie smiesza bo masz taki motor i poczules sie dotkniety

tylko wez poprawke ze to nie w cbr 600 dadza jakiegos bajera tylko czesciej w 1000 z racji ze jest drozszy

i o to chodzilo w moim wywodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po 1 czytaj mój profil po 2;] koszt jednostkowego wytworzenia samego wału niejest zbyt wielki... podkreslam samego wału!!

W tym momencie nie masz racji.

Cały problem przy przekładni kątowej polega na tym że aby prawidłowo wykonać zębatkę o zębach hypoidalnych ewolwentowych należy najpierw zbudować obrabiarkę bo na żadnej uniwersalnej tego nie zrobisz.

Teraz pomyśl ile taka maszyna kosztuje i dla każdego konkretnego przełożenia potrzebne są cztery obrabiarki.

Nie dziwi mnie fakt że tak bogata firma jak BMW stosuje te same przełożenia w kilku modelach motocykli.

Sam wał o którym piszesz to tylko jeden z elementów przełożenia końcowego i jest najtańszy w tym zestawie.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie uczono ze takie koła zebate mozna naciać na każdej obrabiarce obwiedniowej.

Podobne ale nie takie same dużo głośniejsze w pracy i nie przenoszące liniowo po całym zębie dużego obciążenia.

A jak masz jakieś materiały z tej nauki to podaj skany sam chętnie poczytam.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy ktos mi skasowal post ?

...

do Janusza, ciebie smiesza bo masz taki motor i poczules sie dotkniety

tylko wez poprawke ze to nie w cbr 600 dadza jakiegos bajera tylko czesciej w 1000 z racji ze jest drozszy

i o to chodzilo w moim wywodzie

 

 

Stan... to nie tak, przede wszystkim jezdze 950 rzadziej 750.. ST2 u mnie w opisie to DUCATI

Sa motocykle, w ktorych Kardan wystepuje, a sa takie w ktorych niezaleznie od pojemnosci go nie ma i nie bylo i najprawdopodobniej nie bedzie. Tak jak to skomentowal Piotr Dudek madrzejsi nad tym mysla i nie sa zdecydowani.

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...