Grubas Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 (edytowane) Przy cenie elementów / mechanizmów zawsze trzeba wziąć pod uwagę skalę produkcji. Kardan zawsze jest jeden do konkretnego modelu – stosunkowo niewielkie serie. W wielu motocyklach może być zastosowany praktycznie ten sam produkt, jedynie składający się z różnej ilości oczek. Łańcuch jest robiony przez automaty lub Chińczyków (co na jedno wychodzi :( ). Zaprojektowany praktycznie wiele lat temu, tylko poprawki małymi kroczkami są wdrażane. Edytowane 9 Listopada 2007 przez Grubas Cytuj BMW F650 STSzyby samochodoweprogramy księgowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 Kardan zawsze jest jeden do konkretnego modelu (...) możesz jakoś udokumentować ten pogląd? bo mam uzasadnione wątpliwości, że zaczynamy tu przyjmować bezkrytycznie czyjeś wypowiedzi za pewnikja na ten przykład mam dziwne podejrzenie, że firma najczęściej (?) stosująca wał napędowy czyli bmw ładuje ten sam do przynajmniej kilku modeli, choćby w danej rodzinie silnikowej; np k1200 s/ gt/ r czy r1200 s/ st/ rt/ gs. w końcu sąsiedzi zza odry też mają księgowych :( jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 no niebedziecie mi wpierać tego ze wytoczeni kawałka wału jest drogie! Moim zdaniem najdrozsza w całym interesie jest odlew wachacza itp;] Co do zawodów... jesli mam zaprojektować sam wał to po cenach hurtowych materiału zmieszcze sie w 100zł;] Wał przeliczony z naddatkiem moze byc stosowany w wielu konstrukcjach i nietrzeba go bedzie przeliczac;] A sporo oszczedzi sie na wytwarzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 no niebedziecie mi wpierać tego ze wytoczeni kawałka wału jest drogie! Moim zdaniem najdrozsza w całym interesie jest odlew wachacza itp;] Co do zawodów... jesli mam zaprojektować sam wał to po cenach hurtowych materiału zmieszcze sie w 100zł;] Wał przeliczony z naddatkiem moze byc stosowany w wielu konstrukcjach i nietrzeba go bedzie przeliczac;] A sporo oszczedzi sie na wytwarzaniu.No nie .Takie posty mnie rozwalają. :icon_exclaim:Blablabla blablabla i już kardan w WSce ma :lalag: :rolleyes: :icon_mrgreen: kardanowe pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 po 1 czytaj mój profil po 2;] koszt jednostkowego wytworzenia samego wału niejest zbyt wielki... podkreslam samego wału!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pako1 Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 po 1 czytaj mój profil po 2;] koszt jednostkowego wytworzenia samego wału niejest zbyt wielki... podkreslam samego wału!!ad1-czytamad2-do napędu motocykla nie służy sam wał ,tak jak nie służy sam łańcuch. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 dobra kłótnia do niczego nie prowadzi dla świetego spokoju przyznam;] Wał jest drozszy niż łańcuch... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grubas Opublikowano 9 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2007 mam dziwne podejrzenie, że firma najczęściej (?) stosująca wał napędowy czyli bmw ładuje ten sam do przynajmniej kilku modeli, choćby w danej rodzinie silnikowej; np k1200 s/ gt/ r czy r1200 s/ st/ rt/ gs. w końcu sąsiedzi zza odry też mają księgowych „Modelu” - może za mocno powiedziane. Przepraszam, zgadza się, powinno być rodziny. Chodziło mi stosunek skali produkcji. Cytuj BMW F650 STSzyby samochodoweprogramy księgowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 mysle ze problem maja dlatego tylko ze to motor malej pojemnosci i chodzi o finanse, wsadzajac kardan bedzie drozszy, lancuch tanszy male pojemnosci z reguly tansze a tu z kardanem to wychodzi drozej niz konkurencjamysle ze ekonomia sie tu klania Smiesza mnie opinie tego typu, niedlugo pojemnosci rzedu 1000 beda postrzegane za male;) A skad ta skala porownawcza? Czy 750 to mala pojemnosc?? W ekonomii zakupu kardan przegrywa ale nadrabia bezobslugowym dzialaniem i to jest wlasciwa ekonomia, stad motocykle z tym napedem caly czas ciesza sie nieslabnaca popularnoscia... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tom.rider Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 możesz jakoś udokumentować ten pogląd? bo mam uzasadnione wątpliwości, że zaczynamy tu przyjmować bezkrytycznie czyjeś wypowiedzi za pewnikja na ten przykład mam dziwne podejrzenie, że firma najczęściej (?) stosująca wał napędowy czyli bmw ładuje ten sam do przynajmniej kilku modeli, choćby w danej rodzinie silnikowej; np k1200 s/ gt/ r czy r1200 s/ st/ rt/ gs. w końcu sąsiedzi zza odry też mają księgowych ;) jsz Zgadza się :banghead: Tu znowu kłaniają się koszty, które w ten sposób rozkaładamy na kilka modeli. Do tego BMW to trochę inna półka, i Kardan jest niejako znakiem firmowym, tak samo jak bokser. Skoro wał byłby takim ideałem (cena/obsługa), to dlaczego w 650-kach Niemiaszki przeprosili się z łańcuchem, w 800-kach z pasem zębatym :biggrin: Pozdrawiam Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stan Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 nie wiem czy ktos mi skasowal post ?...do Janusza, ciebie smiesza bo masz taki motor i poczules sie dotknietytylko wez poprawke ze to nie w cbr 600 dadza jakiegos bajera tylko czesciej w 1000 z racji ze jest drozszy i o to chodzilo w moim wywodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 po 1 czytaj mój profil po 2;] koszt jednostkowego wytworzenia samego wału niejest zbyt wielki... podkreslam samego wału!!W tym momencie nie masz racji.Cały problem przy przekładni kątowej polega na tym że aby prawidłowo wykonać zębatkę o zębach hypoidalnych ewolwentowych należy najpierw zbudować obrabiarkę bo na żadnej uniwersalnej tego nie zrobisz.Teraz pomyśl ile taka maszyna kosztuje i dla każdego konkretnego przełożenia potrzebne są cztery obrabiarki.Nie dziwi mnie fakt że tak bogata firma jak BMW stosuje te same przełożenia w kilku modelach motocykli.Sam wał o którym piszesz to tylko jeden z elementów przełożenia końcowego i jest najtańszy w tym zestawie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 mnie uczono ze takie koła zebate mozna naciać na każdej obrabiarce obwiedniowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 mnie uczono ze takie koła zebate mozna naciać na każdej obrabiarce obwiedniowej.Podobne ale nie takie same dużo głośniejsze w pracy i nie przenoszące liniowo po całym zębie dużego obciążenia.A jak masz jakieś materiały z tej nauki to podaj skany sam chętnie poczytam. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 nie wiem czy ktos mi skasowal post ?...do Janusza, ciebie smiesza bo masz taki motor i poczules sie dotknietytylko wez poprawke ze to nie w cbr 600 dadza jakiegos bajera tylko czesciej w 1000 z racji ze jest drozszy i o to chodzilo w moim wywodzie Stan... to nie tak, przede wszystkim jezdze 950 rzadziej 750.. ST2 u mnie w opisie to DUCATISa motocykle, w ktorych Kardan wystepuje, a sa takie w ktorych niezaleznie od pojemnosci go nie ma i nie bylo i najprawdopodobniej nie bedzie. Tak jak to skomentowal Piotr Dudek madrzejsi nad tym mysla i nie sa zdecydowani. Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.