Skocz do zawartości

Wielki Problem...


benek1256
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam...Jezdze obecnie Aprilia Sr50 i kupilem ostatno jakies gowno niemieckie rex zwykle z reala ale od prywatnego kolesa i okazalo sie ze Magneto jest zepsute bo wpadla kiedys jakas srubka i wszystko w srodku zniszczylo wszystkie kabelki :banghead: Kupilem nowe a starego nie mam pojecia jak odkrencic??odkrencilem srube ale nie chce zejsc w jaki sposub mam to scagnac kto morze pomuc to z gury dzekuje :buttrock: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz wybrac się do sklepu i kupic sciągacz tylko musi byc konkretnie do twojego sprzęta :buttrock: jesli nie miałeś doczynienia z mechaniką to zrób to z kimś kto ma o tym jakieś pojęcie bo magneto do nie jest tania część :icon_mrgreen: michal.051 wysłał posta kiedy ja pisałem swojego

Edytowane przez Marcin962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak wlasnie myslalem ze trzeba bedze mniec scagacz jutro podjade na warsztat i zobacze bo obecnie jestem w niemczech i nie wiem ile takie cos kosztuje ale duzo ludzi mi muwilo ze magneto jest na gwincie? :D

Raczej na stożku jest osadzone przez co do demontażu potrzebny właśnie jest ściągacz.

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie kop cholera jasna, bo tylko klin zetniesz. Magneto jest na stożku jak ktoś wcześniej powiedział i na klinie który powoduje że koło można założyc tylko w jednej pozycji. Ściągaczem do którego link ktoś podesłał mozna spróbować ale jest duże ryzyko że g...no nim zrobisz. Możesz mieć problem z jego założeniem a na dodatek jeśli któraś łapa sie omsknie, to może Ci karter rozwalić. Magneta maja gwint że można tam wkręcić specjalny ściągacz. Ściągacz wygląda jak byś miał dwie śruby. Jedna z gwintem zewnętrznym który wkręcasz w magneto i z gwintem wewnetrznym w który wkręcasz drugą śrube. Wkręcając drugą srube powodujesz że opiera sie ona o wał i "odpycha" magneto od wału. Mam nadzieje że wiesz ocb.. Nie bardzo wiem jak to wytłumaczyć. W rzeczywistości to bardzo proste urządzenie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, proste ale trzeba miec wlasciwe i wiedziec jak uzywac.

To poprostu sruba w srubie, jedna wkrecasz w kolo magneta a wewnetrzna zapiera sie o koncowke walu. Dokrecasz ja napinasz i jak nie zeskoczy od razu to uderzasz w leb mniejszej sruby mlotkiem.

To wszystko.

Mozna uzyc sciagacza troj ramiennego, ale jest mozliwosc zniszczenia kola magneta.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągaczem dwu lub trzyramiennym narobisz szkody w silniku. Z zasady materiał zastosowany na wirnik magneta to gównilit i podczas operacji ściągania szybko ulega deformacji a magnesy wewnątrz odpadają.

Trzeba zmierzyć suwmiarką gwint zewnętrzny ( lub wewnętrzny ) i na tokarce dorobić ze stali narzędziowej odpowiedni ściągacz.

Gdybyś mógł wkleić fotkę tego magneta byłoby o wiele łatwiej.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...