Skocz do zawartości

Jaki olej do hondy cb450s?


markus1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zaproponowany olej przez Adama to jest minerał. Ja polecam 15W50 - półsyntetyk (teoretycznie) i taki starczy. Oczywiscie równiez markowy.

Edytowane przez Lukass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cie stac na syntetyk to go wlewaj, na pewno jest najlepszy.

Jednak mineralny czy polsyntetyk tez spelnia swoje zadanie, tak ze wybor nalezy do ciebie.

 

Adam M.

 

ja mam w tej chwili castrola polsyntetyk 10w40 ale tak jak juz napisali madrzejsi zmienie w przyszlym sezonie na 15w50 polsyntetyl np motula

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moją cb450s lałem 10W40 pólsyntetyk shell advance. 10W40 jest przewidziany w instrukcji, ale też chciałem wlać 20W50, ma większą gęstość w wysokich temperaturach i tym samym zapewnia lepsze przyleganie do częsci silnika.A co do tego, czy wybrac sytetyk, polsyntetyk, czy mineralny to polecam polsyntetyk. Robiony jest na bazie mineralnego, ale ma duzo dodatkow poprawiajacych jego parametry, syntetyka raczej nie powinno sie lac to leciwych badz co badz sprzetow. Pozdrawiam

Edytowane przez le chiffre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) syntetyka raczej nie powinno sie lac to leciwych badz co badz sprzetow. Pozdrawiam

Walnij sie w czoło, najlepiej czymś ciężkim i twardym.

Rozpowszechnianie mitologi warsztatowej i paramechaniki powinno być karane :icon_mrgreen:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z nowymi uzytkownikami forum bedziemy to przechodzic co jakis czas.

Syntetyk bardzo dobrze robi kazdemu silnikowi kolego le chiffre, tyle ze jest drogi. I nie pisz mi zaraz ze po wlaniu syntetyka cos sie rozszczelni :icon_mrgreen:

I jeszcze jedno, olej nie ma gestosci, ma lepkosc w danej temperaturze.

Poza tym twoj tok myslenia jest prawidlowy - starszy, powietrzem chlodzony silnik lepiej bedzie sie czul na 20W50, niz 10W40.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno, olej nie ma gestosci, ma lepkosc w danej temperaturze.

Adam M.

 

Każdy płyn ma gęstość :] W wyższej temperaturze zmniejsza się gęstość, co prowadzi do zmniejszenia lepkości i może dochodzić do przerwania filmu olejowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walnij sie w czoło, najlepiej czymś ciężkim i twardym.

Rozpowszechnianie mitologi warsztatowej i paramechaniki powinno być karane :icon_razz:

 

Może sam się walnij?Dowartościowujesz się w ten sposób?Forum jest po to, żeby sobie pomagać i wymieniac zdania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej CB400 wlałem mineralny motula 20W/50 , (olej się nazywa MOTUL 3000 ze specyfikacją do pojazdów chłodzonych powietrzem i z przeznaczeniem do starszych typów) Nie można narzekać, znam oleje Motula już pare lat i nie narzekałem.

Markus ten przebieg pomnóż razy dwa przynajmniej, wiem że to naked ale bardzo rzadko się zdarzają takie zakupy. Nie martw się , moja CB ma 80tkm i daje rade.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z nowymi uzytkownikami forum bedziemy to przechodzic co jakis czas.

Syntetyk bardzo dobrze robi kazdemu silnikowi kolego le chiffre, tyle ze jest drogi. I nie pisz mi zaraz ze po wlaniu syntetyka cos sie rozszczelni :biggrin:

I jeszcze jedno, olej nie ma gestosci, ma lepkosc w danej temperaturze.

Poza tym twoj tok myslenia jest prawidlowy - starszy, powietrzem chlodzony silnik lepiej bedzie sie czul na 20W50, niz 10W40.

 

Adam M.

 

To,że olej syntetyczny ma zdecydowanie lepsze parametry nie podlega dyskusji. Ale z generalizacją, że olej syntetyczny dobrze zrobi każdemu silnikowi zgodzić sie nie mogę: Wątpie, że z oleju syntetycznego "ucieszyłby się" silnik np. Mercedesa 123 200D z przebiegiem 400 000 km, albo silnik motocykla zabytkowego. Oleje mineralne mają dużo większe tendencje do tworzenia nagarów i nalotów, a zastosowanie oleju syntetycznego, może spowodować wypłukanie ich ze względu na większą zawartość dodatków myjąco-dyspergujących w tych olejach. Należy pamiętać, że olej syntetyczny powinien być stosowany od samego początku, wtedy nie dojdzie do tworzenia nagarów. W motocyklu 20 letnim nie możemy być pewni, że od samego początku był lany olej syntetyczny...

Pozdrawiam

Edytowane przez le chiffre
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż znam wypadki kiedy się używało syntetyka w zabytkavch po remoncie - nawet ktoś na forum o tym pisał, możliwe że nawet Adam. A co do olejów, to czasy PRLu się skończyły a wraz z nimi Lux oleje przez które wytrącał się nagar. Każdy mineralny od długiego czasu ma dodatki myjące które wymywają nagar i inne nieczystości. Spokojnie można wlać po stosowaniu mineralnego półsystetyk lub full syntetyk. Wydaje mi się że W123 również byłby zadowolony z syntetyka czy półsyntetyka (no chyba że śmiga na motodoktorze - to wtedy zacznie palić olej i bedzie ciec).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...