Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w tytule. :icon_evil: Chyba warto w jednym miejscu w jednym temacie pogadać o tym motocyklu.

Obecnie poszukuję manuala a jezyku polskim ew. angielskim do wersji E.

Jeśli ktoś jest zainteresowany posiadam manual (ok. 40 Mb) do drz wersji S, mogę zainteresowanym udostępnić.

Proszę też o opinie dot. ogumienia. Mianowicie chodzi mi rozmiar tylnej opony, który z doświadczenia najlepiej spisuje się w terenie ( lasy, błoto itp.) Obecnie mam 140/80/18 i wydaje mi się, że nie jest to dobre rozwiązanie.

W manulalu do DRZ 400S jest wpisany rozmiar 120/90/18, czy to by było lepsze rozwiązanie? Moja wersja to ta mocniejsza E, czy ktoś ma informacje jaki rozmiar podaje producent do tej wersji?

Czeka mnie również zmiana tłoka, planuję Wiseco - czy ktoś ma w tym motocyklu już doświadczenia z wymianą tłoka?

 

No i jeszcze jedno , jak zestroliliście zawieszenie. Macie na to jakiś patent? od jakich nastawów zacząć?? :icon_evil:

Edytowane przez mbk

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że warto otworzyć taki temat. Mają userzy KTM, DR350 i innych to czego my nie możemy mieć? :)

Niestety nie pomoge Ci zbyt wiele, ponieważ serwisówki do wersji E nie posiadam tylko do wersji S, ale tą jak wiadomo masz.

Co do zawieszenie to mnie to samo czeka, chce podnieść troche tył bo jest na maxa obniżony i śmiesznie to wygląda troche. Poniekąd w serwisówce pisze jak to zrobić, ale ja również doczynienia z tym nigdy nie miałem.

 

Ogólnie jak Wam się DR-Zety spisują?

Ja mam wersje S od jakiś 2 miesięcy więc póki co nie wiele się najeździłem, w dodatku to moje pierwsze moto więc odniesienia żadnego nie mam.

 

Pozdrawiam!

Fiba :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w tytule. :icon_eek: Chyba warto w jednym miejscu w jednym temacie pogadać o tym motocyklu.

Obecnie poszukuję manuala a jezyku polskim ew. angielskim do wersji E.

Jeśli ktoś jest zainteresowany posiadam manual (ok. 40 Mb) do drz wersji S, mogę zainteresowanym udostępnić.

Proszę też o opinie dot. ogumienia. Mianowicie chodzi mi rozmiar tylnej opony, który z doświadczenia najlepiej spisuje się w terenie ( lasy, błoto itp.) Obecnie mam 140/80/18 i wydaje mi się, że nie jest to dobre rozwiązanie.

W manulalu do DRZ 400S jest wpisany rozmiar 120/90/18, czy to by było lepsze rozwiązanie? Moja wersja to ta mocniejsza E, czy ktoś ma informacje jaki rozmiar podaje producent do tej wersji?

Czeka mnie również zmiana tłoka, planuję Wiseco - czy ktoś ma w tym motocyklu już doświadczenia z wymianą tłoka?

 

No i jeszcze jedno , jak zestroliliście zawieszenie. Macie na to jakiś patent? od jakich nastawów zacząć?? :icon_eek:

W tej klasie moto napewno 120 bedzie lepsze od obecnego 140 - to nie szosowka gdzie szersza jest lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę też o opinie dot. ogumienia. Mianowicie chodzi mi rozmiar tylnej opony, który z doświadczenia najlepiej spisuje się w terenie ( lasy, błoto itp.) Obecnie mam 140/80/18 i wydaje mi się, że nie jest to dobre rozwiązanie.

W manulalu do DRZ 400S jest wpisany rozmiar 120/90/18, czy to by było lepsze rozwiązanie? Moja wersja to ta mocniejsza E, czy ktoś ma informacje jaki rozmiar podaje producent do tej wersji?

 

ja w wersji E mialem standart 120/90/18 i taka guma jest najlepsza do niej. 140 jest szyba ciut za szeroka. pzdr

 

aa i jeszcze jedno: mial ktos problemy ze stojanem w drz ?? bo juz nawet z tego forum ktos sie mnie pytal bo rozwalil mu sie tak jak i mi. a zastanawiam sie bo mam teraz prawie nowa drz czy rozbierac to i zabazpieczyc te sroby zeby sie przypadkiem znow podczas jazdy odkrecila :) bo potem robi sie sieczka metalowa w silniku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie bo mam teraz prawie nowa drz czy rozbierac to i zabazpieczyc te sroby zeby sie przypadkiem znow podczas jazdy odkrecila :icon_exclaim: bo potem robi sie sieczka metalowa w silniku :icon_exclaim:

 

mam podobną myśl, w dniu zmiany oleju tam zajrzę :icon_exclaim:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że temat zaskoczył i w jeden dzień od razu spory ruch w postach!! :lalag:

Co do kapcia to faktycznie z zebranych opinii nie tylko na tym forum, fabryczne 120/90/18 chyba będzie najlepsze.

Czy manual do drz'ty masz w j. polskim? Jeśli tak to się napisz bo pewnie będzie sporo chętnych. Ja jakby co mogę angielski udostępnić!!

No i ponawiam pytanie o doświadczenia z wymianą tłoka - jaki polecacie (ale z doświadczenia!!) i co przy okazji rozebrania należało by zrobić i które uszczelki wymienić?

Zawiechę właśnie zacząłem wczoraj nastawiać, jak dojdę do jakichś zadwowalających nastawów i przetestuję to w terenie :wink: to dam znać.

Edytowane przez mbk

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, że powstał taki temat. Ale jeśli jeszcze nie zamknięty to jest git.

 

 

Bardzo bym kogoś prosił o udostępnienie na jakimś darmowym serwerze serwisówki. Nie musi to być cała tylko najważniejsze dane (ile oleju itp.)

Z góry wam dziękuje.

 

P.S. Ile oleju do silnika sie leje do drz 400s?

 

Oraz mam pytanie gdzie dostane jakiąś fajną okleine do drz? Nie chce z allegro bo wzór nie taki może znacie jakąś strone z okleinami.

 

 

Jeszcze dodam link z niemiecką stroną o drz dużo info

 

http://www.drz400s.de/technikv3.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Koledzy zapomnieli jeszcze o wersji SUPERMOTO :) . A szkoda, jest to dosyć popularna wersja. Mój ma przejechane narazie 3100 km. Jedyny mankament jaki zauważyłem to odkręcająca się nakrętkna główki ramy(połączenie widelca z ramą). Może dlatego, że bardzo dużo gum.

 

Wady :

-spalenie nie małe jak na 400 cm

-licznik, a raczej kalkulator

-mały zbiornik paliwa jak na motocyk "miejski"

Zalety :

-banalnie łatwy w prowadzeniu

-lekki

-idealny na miasto

-dostarcza dużo "fun-u"

-mocne hamulce

-i wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wady :

-spalenie nie małe jak na 400 cm

-licznik, a raczej kalkulator

-mały zbiornik paliwa jak na motocyk "miejski"

 

A jakie masz to spalanie?? Jak powyzej 8 litrow no to duzo,a jak nie to w normie ;)

licznik jak licznik,ale ja np lubie miec obrotek

jak sam napisales - motocykl miejski - po co Ci wiekszy zbiornik?? Stacja paliw co kawalek - duzy zbiornik to do turystyki,a tu sie liczy kazdy kilogram wiec po co wozic 20 kg benzyny?? :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie przecież DRZ to także baardzo udane SM. Witamy!!

Ja do mojej wersji E zachowałem sobie dorobione do poprzedniego motocykla (DR 350) koła 17" SM- mam nadzieję, że będą pasowały z ew. niewielką przeróbką tuleji, ale sprawdze to dopiero na wiosnę- jesienią już tylko TEREN !!!!

Co do śruby na główce ramy- potwierdzam też już musiałem dokręcać.

U mnie w wersji E jest dramat jeśli chodzi o zegary- nie miałem nic. Obecnie zainstalowałem licznik rowerowy Sigma. Ponieważ będę korzystał z dwóch kpl. kół to w sumie dobre rozwiązanie bo samodzielnie programuję obwód koła i przy przesiadce na Supemoto 17" nie będę miał przekłamań. Natomiast baaardzo mi brakuje obrotomierza

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...