Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

To ja przynudze w sprawie manuala. Co jakis czas pojawiala sie informacja ze jest tymczasowo wrzucony na jakis serwer. Moge prosic o powtorke? Wersja E. Ewentualnie moge dac namiary na FTPa. Z gory dzieki!

 

Pozdr

 

 

No to własnie ja to wrzucałem - ale zawsze tylko wersja S -tylko taką mam.

jak ktoś znajdzie do E to też czekam z utęsknieniem :icon_question:

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licznik w enduro do jazdy po lesie i czasem po drogach wcale nie jest az tak niezbedny. sam do swojej na poczatku chcialem wstawic ale z czasem uznalem ze wcale nie ma takiej potrzeby. Za to kierunki i przelacznik swiatel jak najbardziej sa przydatne. a jak sie wstawi male kierunki na gumowych mocowaniach to i troche wytrzymaja, moje bez klopotu zniosly caly sezon a nie jedna gleba byla... (a jak cos to 15zl i jest nowy). Przelacznik kierunkow kupilem za 30zl od DRki, przerywacz od simsona, kirunki po 15zl, calosc wyszla kolo stowy i dziala i wyglada przyzwoicie. jak bedzie trzeba moge dac prosty schemacik takiej instalacji

 

w sumie to ja mam tego manuala do wersji E co sie czasem pojawial w roznych spisach. tylko ze to jest tak jakby uzupelnienie manuala od wersji S i niewiele przydatnych rzeczy tam jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki

 

czy wasza DRZeta w ver. E ma wyjście przy silniku na linkę obrotomierza ??

rozejrzyjcie sie i dajcie znać

 

przymierzam sie do kupna Drz w ver E i rozpatruje opcje jej "rozbudowy" o zegary i kierunki

 

 

 

a w którym miejscu tego szukac???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ja wiem

 

w mojej DT wejście na linkę od obrotów jest z prawej strony silnika "przed koszem sprzęgłowym przy pompie wodnej, w suzuki ver. E może ono być zaślepione, ale w S powinno być podobnie

Edytowane przez lord_s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - wiem, że należy korzystać z wyszukiwarki ale jakoś nie znalazłem jednego, konkretnego i kompletnego info więc pozwolę sobie zadać pytanie.

Sprowadzam z USA Dr-Z400E /w modelu jest jeszcze po "E" dopisane "K3"/, moto jest z przełomu 2002/2003 rok i ma założoye dodatkowo wydech "WhiteBrothers R-4", kiere "Mike Lafferty" z podwyższeniem "T.A.G.", alu handbary "MooseRacing", poszerzane podnóżki, czarne koła Excel Tekasago 21 i 19", osłonę zacisku tylnego i tarczy przedniej Acerbisa.

Jak już sie pochwaliłem to teraz konkretne pytanie do fachowców:

- na co zwrócić uwagę przy serwisie /co przerobić, dorobić, dołożyć, wypierd.../ aby bezawaryjnie sprzęta użytkować, gdzie to kupić lub jakieś uwagi odnośnie własnoręcznego wykonania /np. alu osłonę silnika, której brakuje/???

- sądząc po wypasie to moto chyba latało po torze ale bez specjalnych przygód /plastiki i cała reszta spoko a wytarcia na ramie, deklach i innych elementach w normie/, co mogło ulec nadmiernemu zużyciu przy tego typu eksploatacji, gdzie zaglądnąć???

- moto się kiepsko "wkręca na wyższe" i wyraźnie dławi po energicznym otwarciu przepustnicy, nadmienię, że ostatnie dwa sezony było na bezrobociu więc może coś w tym gaźniku się osadziło, na co zwrócić uwagę przy jego ustawieniach /to akurat pewnie i tak oddam w ręce fachowca/???

- jest jakiś patent na dobranie nastawów zawiasu czy tylko metodą "prób i błędów", ważę 120 kg i mam coś kole 185 cm. wzrostu - jakieś sugestie jak to na początek nastawić /doświadczenie w terenie średnie i raczej z dualsportów typu Dr-650Se oraz kloców w stylu AfricaTwin/???

 

Będę wdzięczny za wszelkie konkretne info i sugestie szczególnie te dotyczące strony technicznej czyli w co łapy wsadzić i jak nimi grzebnąć żeby sprzęta "udoskonalić" i przygotować do latania po średnim terenie.

POZDRAWIAM :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Będę wdzięczny za wszelkie konkretne info i sugestie szczególnie te dotyczące strony technicznej czyli w co łapy wsadzić i jak nimi grzebnąć żeby sprzęta "udoskonalić" i przygotować do latania po średnim terenie.

POZDRAWIAM :notworthy:

 

jakis czas temu zebrałem wszystko z wątku do kupy, powtórze sie ale może dzięki temu oszczedze jeszcze komuś godzine grzebania:

 

Zabezpieczenie kilku srub ktore lubia sie odkrecic i spowodowac powazne uszkodzenia w silniku:

1.śruby stojana w kole magnesowym (jesli sie poluzują to zmielą cały stojan)

aby je zabezpieczyc nalezy zdjac pokrywe kola magnesowego, odkrecac je po koleji i kazdą po odtluszczeniu posmarowan np Loctite 271, nastepnie przykrecic momentem 26Nm

 

2.nakretka zebatki zdawczej na wale korbowym, takze zabezpieczyc np Loctite 271.

opis: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=324503

 

3.nakretka na przedniej zebatce łancucha napedowego i znajdujący sie pod nia pierscień

(jesli sie poluzuje spowoduje uszkodzenie z pierscienia uszczelniającego).

zabezpieczyc np Loctite 271.opis http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=582434

 

poza tym:

 

- śruba główki ramy - lubi się odkręcać

 

- lubiąca cieknąc pompa wodna - aby sie tego ustrzec nalezy ja uszczelnic.

opis: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=236694

 

- wadliwy automatyczny naciągacz łancuszka rozrządu - powoduje w wiekszosci drz glosna prace silnika, a w skrajnych przypadkach moze cofnac sie i spowodowac przeskoczenie lancucha na zebatkach(co kazy wie jak sie konczy).

jesli lancuch pracuje dosc glosno a nie jest jeszcze rozciągniety mozna nieco naciagnac sprezyne w automatycznym napinaczu innym rozwiazaniem problemu jest manualny naciagacz,ale nie wiem czy takie sa dostepne w pl

 

- kolejną slabą stroną są delikatne dekle boczne silnka podatne na pekniecia przy upadku. przydatna jest duża oslona pod silnik.

 

- przy wymianie oleju i filtra pamietac zeby przeczyscic takze sitko olejowe w ramie (znajduje sie ono na wezu przy spuscie oleju z ramy.jak go wykrecisz to i ono wyjdzie). Tu masz linka ze zdjeciami: http://www.thumpertalk.com/forum/showthread.php?t=556312

i schemat: http://i33.photobucket.com/albums/d100/not...DRZ/oilhose.jpg

to jest nr 49065

 

- jeszcze jedno co pewnie juz wiecie

w modelu E przy jezdzie hard enduro wymiana oleju co 60h (500-800)km, wymiana filtra oleju co 2wymiany oleju, luzy zaworowe 5tys km

model S olej co 6tys, zawory po 24tys km

 

- Sprawdzić czy mocowanie amora do tylnego wachacza (tzw. koziołek) nie jest już wyrobiony. Jeśli powyrabiane są tulejki, puściły uszczelniacze i... zaiweszenie nie chodzi tak płynnie jak powinno.

Komplet naprawczy w PolandPosition około 800 zł. W Będzinie... w motomartin 340

 

- różne pierduły i dodatki:

to tak ogolnie o DRZ: http://www.paochow.com/DRZguide/DRZwei.php

a tutaj całkiem ładnie pozbierane "apgrejdy" do DRZ:

http://smokymountainriders.com/forums/showthread.php?p=10775

 

- jak zainstalować kopke do S i SM

http://mr-cob.smugmug.com/gallery/136763/3/5047711#P-1-15

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanko dotyczy tego duzego klocka he http://i9.photobucket.com/albums/a63/paoch...to/DSC03890.jpg

On sie zużywa? Płytka zaworowa jest pod tym klocem to wiem ze ją sie wymienia:)

 

ten "duzy klocek" to jest szklanka zaworowa. jesli nie ma widocznych uszkodzen (rys, wgniecen, wytarc) to zasadniczo sie nie zuzywa. pod nim jest tak jak napisales plytka zaworowa ktora sie reguluje luzy na zaworach.masz w moto jakies niepokojace objawy ze sie pytasz wlasnie o szklanki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie mam drz ale mam zamiar ją kupic. Probuje dowiedziec sie troche na temat tego motocykla. Widzialem na larssonie plytki zaworowe rozne rozmiary. sr. 9,5mm wszystkie natomiast grubosc od 2,30-3,20mm. Jakie rozmiary plytek na zaworowy ssące i wydechowe? Wymienial ktoś te szklanki czy ich zuzycie jest znikome?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ma ktos pomysł jak powiedziec licznikowi że zmieniłem kółka z endurowych na supermoto?

Tzn jak przestawić w liczniku rozmiar kół żeby nie kłamał.

 

Pzdr

SiW

 

Zmienić licznik...? :lalag: Tam jest linka, więc nic nie zdziałasz. Zainwestuj 40 zł w dodatkowy rowerowy - tam możesz wpisac dowolny obwód koła i sobie poradzi.

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...