Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Temat już był ruszany ale nie doczekał się odpowiedzi.

Chodzi o zawieszenie... Mianowicie o ugięcie wstępne, jak je odpowiednio dopasować pod swoją wagę ?

Zrobiłem ostatnio pomiary według schematu podanego na tej stronie: http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...d=117&Itemid=74

 

Ugięcie wychodzi mi 10,5 cm czyli niby ok , ale na jazdę enduro i cross.

 

I teraz pytanie, czy ktoś wie ile powinno ono wynosić w wersji SM ?

Edytowane przez Rafal_86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Problem z DRZ postaram się w miarę klarownie przedstawić.

 

Moto ciepłe pali na dotyk.

Zimny silnik nie daje się uruchomić z włączonym ssaniem. Startuje zimny tylko z wyłączonym ssaniem i zaraz gaśnie. To jest jeszcze logiczne.

Żeby dalej zimny pracował (po odpaleniu bez ssania) należy natychmiast włączyć ssanie, wtedy obroty wzrastają i moto się rozgrzewa. Jest GIT. Czasem jednak nie zdążę (wyciągnąć dźwigni ssania) i moto gaśnie, i jeszcze raz to samo do skutku.

 

Co może być tego powodem? Przecież ssanie jest po to by je włączyć przed naciśnięciem magicznego guzika START ENGINE, a nie po.

 

 

Dodam że: wymieniony łańcuch rozrządu, zawory ustawione prawidłowo, świeca nowa, nie zalewa jej przy próbie rozruchu ze ssaniem, gaźnik wyczyszczony, poziom paliwa w gaźniku nie ruszany (pływak fabrycznie ustawiony). Wydaje się wszystko ok, ale gdzie tkwi diabeł.

 

Proszę o sugestie.

Rafał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA! Masz ten sam problem jaki opisywałem w dziale Mechanika ze swoim. Teraz zmieniłem świece i dolałem do baku świństwo do czyszczenia układów palliwowych (STP). I specjalnie się nie poprawia. Mam dziwne podejrzenie (zresztą opisane w Mechanice przez kogoć) że to może być wina regulacji zaworu - zdaje się wydechowego... bo u mnie tak się zaczęło robić po regulacji zaworów...

 

Albo ten typ tak miewa na zimę...

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moto ciepłe pali na dotyk.

Zimny silnik nie daje się uruchomić z włączonym ssaniem. Startuje zimny tylko z wyłączonym ssaniem i zaraz gaśnie. To jest jeszcze logiczne.

tak jest zawsze na zimnym, czyli po nocy i gdy ostygnie na dluzszej przerwie w jezdzie ?

 

 

Albo ten typ tak miewa na zimę...
w zime to moja lubi jak jej podac cieplego powietrza z suszarki na 1 odpalanie w danym dniu :icon_eek:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W ostatnim czasie nabyłem Suzuki DRZ400 SM '06 i mam kilka pytań. Aktualny przebieg to 4,7tys i przy 6 czeka mnie przegląd i z tym to się wybiorę do serwisu na regulacje itd. tylko ze aktualnie mam chyba niedobór oleju. Bo sama inspekcja jego stanu jest trochę dziwna i nie wiem na ile dokładna. Jeżeli dobrze zrozumiałem to wpierw trzeba nagrzać motocykl na jałowym biegu przez 3 minuty, następnie wyłączyć silnik i kolejne 3 minuty odczekać i dopiero wtedy odkręcić korek z bagnetem i wsadzić bagnet aż gwint korka dotknie krańca otworu wlewowego. I wszystko było by w porządku gdyby pozostało jakiekolwiek wskazanie na bagnecie a zostaje on suchy i to mnie niepokoi. Jednocylindrowce lubią sobie czasami "wciągnąć”, więc istotne jest oczywiście kontrolowanie stanu oleju, ale czy jego ubytek może być na tyle duży? Albo pomiar jest niedokładny? Niestety nie znam za bardzo przeszłości motocykla od strony serwisowej i zaczynam mieć obawy ze poziom oleju został zaniedbany, dlatego chciałbym wymiany dokonać teraz i nie czekać z tym do zalecanego przeglądu. Związku z tym mam pytanie odnośnie filtru oleju, bo szukałem i znalazłem HifloFiltro i K&N i czy inwestować w K&N czy HifloFilro w zupełności wystarczy i spełni swoja powinność. Różnica w cenie niewielka bo to tylko ok 15zł ale czy jest sens? Pytam się bo napotkałem na problem jednej z osób:

 

Rok temu kupiłem nowy motocykl Suzuki DRZ 400 SM. Po 1000 km pojechałem na przegląd (do ASO "Szpila" w Rybniku). Przy przebiegu 5,1 tys. km z silnika zaczęły dochodzić stuki. Odstawiłem motocykl do ASO Suzuki Suzi Moto w Bielsku-Białej. Mechanicy rozebrali silnik, twierdząc, że jest zatarty. Suzuki Motor Poland odmówiło naprawy gwarancyjnej. Podstawą odmowy był założony nieoryginalny filtr oleju.

Czy sam filtr oleju mógł mieć na to wpływ?

 

Chciałbym uniknąć podobnych problemów z silnikiem, i jakim olejem zalać? Bo mam zamiar kupic motul 5100

 

i przy wymianie oleju na co jeszcze zwrócić uwagę co mogłbym zrobić w własnym zakresie bez konieczności wizyty w serwisie ?

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oleju to tak :

moto w pion na kołach, odpalasz na ok 2 min, gasisz, czekasz ok 40 sek i sprawdzasz poziom .

w moim nie zauważyłem brania oleju a go nie oszczędzam

Filtr oleju kupuję oryginalny , całe 24zł

olej to shell ultra 4t 10w40

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest zawsze na zimnym, czyli po nocy i gdy ostygnie na dluzszej przerwie w jezdzie ?

w zime to moja lubi jak jej podac cieplego powietrza z suszarki na 1 odpalanie w danym dniu :icon_mrgreen:

 

Taka sytuacja ma miejsce po dłuższym postoju.

Mechanik ma już pewne podejrzenia co do przyczyn takiej sytuacji.

Co do zaworów to są prawidłowo ustawione.

 

Po sprawdzeniu jutro jeszcze raz dam znać co i jak.

Dzisiaj rano moto zapaliło normalnie czyli zimne ze ssaniem.

Walka trwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm a ja mam tak ze zapala ze ssania na zimno ale od razu po zapaleniu jakies 5 sec musze je wylaczac bo przygasa.. a akumulator byl super a teraz jest tak ma sile na złapanie doslownie 1 obrotu rozrusznika i swiatla gasna ale prawie zawsze o dziwo mi zapala z tego obrotu (i mowie tu o temp jakie byly tej "zimy";P ). jak nie zaskoczy co sie rzadko zdarza to tylko prostownik mnie ratuje. nie wiem chyba musze aku znowu kupic (??)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak uzyskac z wersji S (w moim przypadku to SM ale to to samo) ksiazkowe 49 koni wersji E ? bo zakladam ze silnik sie nie rozni.. ---zmieniłem wydech caly na akrapovicia i gaznik na Keihin 41mm z drz wersji E ...

 

W 'E' jest przedewszystkim inny moduł zapłonowy jak w 'S', E ma wiekszy stopień sprężania i są różnice w głowicy jeszcze jakieś. No i tak jak mówisz, gaźnik oczywiście... a wydech (kolanko) w wersji SM i S ma mniejszą średnicę jak w E.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaźnik gaźnikiem ale drz E ma czujnik położenia przepustnicy i czujnik zapiętego biegu .

I według wskazań tych dwóch moduł ustawia odpowiednią mapę zapłonu .

Czyli zerżnięte od Yamahy

 

a gaźnik to kehin 39mm

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...