Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc wszystkim

 

..........Szukam na necie odpowiedzi na dwa dreczace mnie pytania.

Mam DRZ400S i troche za duze spalanie............

 

Ja mam na poziomie 6-7l

 

Z gory dziekuje za pomoc.

 

Tak dla porównania:

U mnie w wersji E w terenie spala średnio ok 7l./100km. Ale to teren!! bez oszczędzania moto gdzie sporo z przebiegu robi się na niskich biegach.

W Twoim przypadku muszą się wypowiedzieć inni "SuperMotowcy" to będzie dobre porównanie.

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porównania:

U mnie w wersji E w terenie spala średnio ok 7l./100km. Ale to teren!! bez oszczędzania moto gdzie sporo z przebiegu robi się na niskich biegach.

W Twoim przypadku muszą się wypowiedzieć inni "SuperMotowcy" to będzie dobre porównanie.

 

 

E w terenie spalała mi bak 2 razy szybciej niz SM - wiec jazda w terenie to inna bajka... SM jak normalnie jezdze spali 4 litry (czasami sprawdzam i za 20zł przejade 100km) wiec raczej wnioskow nie wyciagnie z tego. jesli twierdzisz ze Ci spala za duzo a niewatpliwie moze tak byc wyrególuj gaźnik.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast na 15 litrach przejechac 300km to bak starcza na troche ponad 200km

 

 

 

Szukalem info o spalaniu i DRZ ma na poziomie 5l jak sie nie dziczy.

Ja mam na poziomie 6-7l

 

 

 

 

 

zmieniałeś zbiornik ?

w drzecie zbiornik jest 10 litrowy (rez 1,5l) , przy 200km to wychodzi spalanie poniżej 5l

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lol haha ja bym obreczy raczej nie spawał

 

Samochodowe fele sie spawa... Felgi od motocykli sportowych w Polsce też bardzo często.... Więc znajdź dobrego spawacza i spawaj.... Jak nie pomoże dopiero wymiana... Ja bym tak przynajmniej zrobił. Zwłaszcza że moto nie gna po 200km/h i więcej a powodu puszczenia spawu na rancie koło sie nie rozpadnie...

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmieniałeś zbiornik ?

w drzecie zbiornik jest 10 litrowy (rez 1,5l) , przy 200km to wychodzi spalanie poniżej 5l

 

Zmienilem na 15l zbornik Clarke, ale i tak caly czas wydaje mi sie przy tym splaniu maly.

Jest zrobiony z jakiegos przeswitujacego tworzywa i widac ile zlopie moja DRZa :biggrin:

bannerfor.jpg

EXC 250 2ttttttt

EXC 400 R jak Rules,

DRZ 400 ADV oddana w dobre rece,

Romet 700 Pegaz - dzieciństwo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienilem na 15l zbornik Clarke, ale i tak caly czas wydaje mi sie przy tym splaniu maly.

Jest zrobiony z jakiegos przeswitujacego tworzywa i widac ile zlopie moja DRZa :)

 

a jakie masz przełożenia? szosowe tj. 14/ 43 czy może crossowe 13/48 - może tu coś urwiesz w spalaniu. w terenie to 10 l/ 100 spali bezproblemowo ale to wychodzi ca. 2 godziny jazdy + postoje :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paliwo dostaje, iskra jest, klin na wale sie nie zerwał, ustawiłem wał z zaworami w odpowiedniej pozycji, ale dalej robi to samo... aaa i czasem z tłumika strzeli, kompresji nie mierzyłem, ale czuć że z tłumika coś dmucha...

ja mialem takie objawy jak mi stojan zmieliło podczas jazdy w deerzetce :icon_mrgreen: (po sprawdzeniu CALUTKIEJ elektryki, 10 krotnej regulacji gaznika itp odkrecilem dekiel i zdziwko ;d )

 

Dziś oblukałem jeszcze dokładniej sprawę, zmierzyłem kompresje - ok 4 atm, po zalaniu tłoku olejem ok 8 atm, więc prawdopodobnie tłok do wymiany. Co warto zrobić, tuleje czy nicasil? jaki koszt? z załatwieniem tłoku nie mam problemu... Czy po wstawieniu nowego tłoku kompresja powinna wynosci 12.2?

 

dziś otworzyłem cylinder, naa szczeście były zakleszczone pierścienie, cylinder i tłok są w dobrym stanie, ale nadal tak robi :icon_mrgreen: znajomy mówił że zapłon może być przestawiony o 180 stopni ale po zmianie nic nie dało, stojan jest cały, pomóżcie pros ze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie pomiar jest dokładny to na 4, ani 8 nie ma prawa zapalić nie wiem ile ma być w DRZ ale tak na oko 11+ - mowa o kompresji. 12.2 :1 dla DRZ to stopień sprężania a to całkiem co innego

 

Ile po poskładaniu ma kompresji?

Sprawdzałeś czy głowica trzyma?

Edytowane przez Lucass
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro zrobie jeszcze raz pomiar, musze pożyczyć manometr, cylinder i tłok nie wyglądają na zużyte, głowica trzyma

Motocykl w ogóle nie odpala? Sprawdź czy zaworami nie puszcza, zalej głowice na noc naftą ropą albo mlekiem i zobacz czy nie ubywa.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, mam DRZ400S (2003r. od nowości) i mam mały problemik:

Jadąc z jakąś stałą prędkością silnik działa tak jakby lekko brakowało mu paliwa, tzn jedzie bez problemu ale czuje się że jest to nierówna praca. Nie jest to jakaś tragedia, ale chcąc spacerowo i spokojnie sobie potropić jest to lekko denerwujące. Wiem że jednocylindrowiec nie będzie stabilny jak skała i w sumie od nowości podobny efekt był zauważalny, ale jakoś 3 razy słabiej. Jeżeli tylko przyspieszyć nie ma problemu - idzie jak rakieta, no ale nie zawsze człek chce hamować i przyspieszać, na wolnych obrotach również cyka gładko. Jakiś rok temu profilaktycznie zmieniłem świecę i wyczyściłem gaźnik. Jest jeszcze jedna sprawa: jeżeli motor postoi miesiąc nieużywany to nie ma szans odpalić go bez odkręcania śruby pod gaźnikiem i przelania paliwa. Poza tym jestem zachwycony DRZką, ale może ktoś mi pomoże z tym kłopotem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam joyjoy!

Powiem Ci ze tak samo sie zastanawialem dlaczego silnik tak pracuje a nie inaczej ale raczej poprostu ten typ tak ma. To jest singiel i troche szarpie. Dokladnie jest jak opisujesz, gaz na stala predkosc a motocykl lekko szarpie, dodajesz gazu a on plynnie przyspiesza bez zadnego szarpania. To jest poprostu specyfika singli i ja bym sie wogole tym nie przejmowal a bardziej sie do tego przyzwyczail. Nasila sie to przy nizszych obrotach, szarpanie staje sie mocniejsze ;) Porownujac DR 350 i DR-Z 400 to musze powiedziec ze DR-Z 400 ma bardzo dobre hamowanie silnikiem! Zreszta to nie ja pierwszy zauwazylem. Gadalem po zawodach supermoto w Katowicach z Bartkiem Cemplem ktory ujezdza YZ 450 F i on sam stwierdzil ze DRZ bardzo dobrze hamuje silnikiem nawet w porownaniu z jego YZ'ka. 2 biegi w dol i robisz pieknego slajda przed zakretem :clap: Takze nie przejmuj sie ta praca tylko smigaj smialo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam joyjoy!

Powiem Ci ze tak samo sie zastanawialem dlaczego silnik tak pracuje a nie inaczej ale raczej poprostu ten typ tak ma. To jest singiel i troche szarpie. Dokladnie jest jak opisujesz, gaz na stala predkosc a motocykl lekko szarpie, dodajesz gazu a on plynnie przyspiesza bez zadnego szarpania. To jest poprostu specyfika singli i ja bym sie wogole tym nie przejmowal a bardziej sie do tego przyzwyczail. Nasila sie to przy nizszych obrotach, szarpanie staje sie mocniejsze :) Porownujac DR 350 i DR-Z 400 to musze powiedziec ze DR-Z 400 ma bardzo dobre hamowanie silnikiem! Zreszta to nie ja pierwszy zauwazylem. Gadalem po zawodach supermoto w Katowicach z Bartkiem Cemplem ktory ujezdza YZ 450 F i on sam stwierdzil ze DRZ bardzo dobrze hamuje silnikiem nawet w porownaniu z jego YZ'ka. 2 biegi w dol i robisz pieknego slajda przed zakretem :D Takze nie przejmuj sie ta praca tylko smigaj smialo :)

 

 

Mam DRZ SM i CRF 250. DRZ więcej szarpie na na małym gazie od CRF, mysle że to winna przełorzeń. Wsadzić większa zębatke do tyłu i powinno być lepiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...