Skocz do zawartości

Wszystko o DRZ 400


mbk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Czy orientujecie się jak wygląda sytuacja z wymiana zamka/bębenka blokady kierownicy, gdyż nie posiadam kluczyka a nie raz jednak by się przydał. Mam w zamiarze dorobić ale do tego musiałbym owy zamek/bębenek wydobyć z ramy bo tak to raczej się nie da rady, tylko jak to ugryść ? Sądzę ze będę musiał się za to zabrać od środka by go wydłubać więc czeka mnie ściągnięcie przodu i mam tu też pytanie jak się za to wziąć co by nie narobić sobie niepotrzebnej roboty i jak wygląda sprawa z wyciągnięciem blokady? Może ktoś to już przerabiał

Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc

 

i przy okazji mógłby ktoś podpowiedzieć jak wygląda regulacja przodu (upside-down) no i tyłu bo szczerze mówiąc to zabardzo nie wiem a nie chce próbować i zmieniać nastawów na ślepo by nie było gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam bardzo pilną i przykrą sprawe otoż wywaliłem się na suzuki drz 400 e i lekko pękł mi lewy dekiel aktualnie prowizorycznie zaklejone tasma zeby olej nie uciekał (oczywiście nie jezdze) wiec czy macie jakies rady prosze o sklepy gdzie mozna kupić ten dekiel albo jakies skuteczne i estetyczne (!) sposoby na przeciek jeśli możecie podajcie orientacyjną cene prosze o szybkie odpowiedzi gdyż zależy mi na czasie

 

 

http://www.sklep1.larsson.pl/

Edytowane przez Bartek436
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam bardzo pilną i przykrą sprawe otoż wywaliłem się na suzuki drz 400 e i lekko pękł mi lewy dekiel aktualnie prowizorycznie zaklejone tasma zeby olej nie uciekał (oczywiście nie jezdze) wiec czy macie jakies rady prosze o sklepy gdzie mozna kupić ten dekiel albo jakies skuteczne i estetyczne (!) sposoby na przeciek jeśli możecie podajcie orientacyjną cene prosze o szybkie odpowiedzi gdyż zależy mi na czasie

 

to jest jeden ze slabych punktow drzetek. pokrywy sa z delikatnych stopow magnezowych i nie sposob ich pospawac. jesli nie ma duzej oslony pod silnik albo tez karbonowych oslon na boczne dekle to czesto przy upadku na twardym podlozu konczy sie to tak jak u ciebie.

mozesz pekniecie zakleic klejem np poksipolem(oczywiscie po dokladnym oczyszczeniu i odtluszczeniu - zbyt estetyczne to nie bedzie ale skuteczne) albo szukac uzywanego dekla np. na allegro, ostatnio nieco uzywanych czesci do DRZ tam sie pojawilo. nawet jakis czas temu ktos mial taki dekiel bodajze za 400zl. Bo nowych to chyba nie ma w sprzedazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam bardzo pilną i przykrą sprawe otoż wywaliłem się na suzuki drz 400 e i lekko pękł mi lewy dekiel aktualnie prowizorycznie zaklejone tasma zeby olej nie uciekał (oczywiście nie jezdze) wiec czy macie jakies rady prosze o sklepy gdzie mozna kupić ten dekiel albo jakies skuteczne i estetyczne (!) sposoby na przeciek jeśli możecie podajcie orientacyjną cene prosze o szybkie odpowiedzi gdyż zależy mi na czasie

 

 

zapraszam na gadu 2035516,posiadam wszystkie czesci do suzuki DRZ 400 uzywane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powierzchnie wyczyściłęm poxipolem następnie odtłusciłem benzyna extrakcyjna i nałożyłem poxipolu troche prowizora ale olej nie ucieka moto smiga jutro dam wiecej info jak to wygląda i moze jakąś fotke rzuce , smieszna sprawa bo moto na postoju sie wywrócilo i nozka od biegów wybiła dziurke mam nadzieje ze bedzie ok (nie mam zamiaru wymieniac dekla) a niedługo tak czy siak moto dostanie osłone pod silnik (ponoc od dr 650 pasuja jak to jest??) i osłone jakąś własnej roboty nas chłodnice dorobie

Edytowane przez MichuPl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto dostanie osłone pod silnik (ponoc od dr 650 pasuja jak to jest??) i osłone jakąś własnej roboty nas chłodnice dorobie

 

Ja założyłem od DR650. Pasuje ok. Nałożyłem na fabryczne osłony.

Zachodzi na boki i osłania boki silnika.

Pół roku pod silnikiem i jest dzielna, przeżyła kilka upadków i jeden konkretny (ze skrzywioną kierownicą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smieszna sprawa bo moto na postoju sie wywrócilo i nozka od biegów wybiła dziurke

 

no wlasnie,zapomnialem o tym napisac (mimo ze sam to u siebie dawno zrobilem) jak kiedys pisalem o slabych stronach DRZ.

dzwignia zmiany biegow ma ostra krawedz od wewnetrznej strony(wlasnie od strony dekla) i przy upadku motoru umie przebic dekiel(tak jak u ciebie). dzwignie nalezy zdemontowac i pilnikiem zaokraglic ostra krawedz :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem nowy wiec witam wszystkich uzytkownikow jednosladow.

Mam drz z 2003 w wersji E.

Teraz mam pare pytan:

Na zbiorniku oleju tylnego amortyzatora jest regulacjia u mnie wyglada to tak, ze jest nakretka 14mm(niebieska) z kropeczka caly czas sie kreci z taka sama sila, a wniej jest tradycyjna srubka na plaski srubokret ktora klika.

moje pytanie czym regulujemy dobicie i odbicie i jezeli nakretka odpowiada za regulacjie to czego?

drugie pytanko wszyscy narzekaja ze drz ta ma miekkie zawieszenie, ja waze 75kg i mam wrazenie ze jest bardzo twarde. Przednie zawieszenie ustawione na ustawieniach fabrycznych dobicie odbicie na polowe, przy hamowaniu na asfalcie na granicy blokowania kola ugiecie z 10cm nie wiecej.

w instrukcjji mam napisane ze mozna regulowac napiecie wstepne w lagach przednich u mnie jakos wyglada to inaczej tzn jakby nie bylo takiej regulacji.

Pozrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem nowy wiec witam wszystkich uzytkownikow jednosladow.

Mam drz z 2003 w wersji E.

Teraz mam pare pytan:

Na zbiorniku oleju tylnego amortyzatora jest regulacjia u mnie wyglada to tak, ze jest nakretka 14mm(niebieska) z kropeczka caly czas sie kreci z taka sama sila, a wniej jest tradycyjna srubka na plaski srubokret ktora klika.

moje pytanie czym regulujemy dobicie i odbicie i jezeli nakretka odpowiada za regulacjie to czego?

drugie pytanko wszyscy narzekaja ze drz ta ma miekkie zawieszenie, ja waze 75kg i mam wrazenie ze jest bardzo twarde. Przednie zawieszenie ustawione na ustawieniach fabrycznych dobicie odbicie na polowe, przy hamowaniu na asfalcie na granicy blokowania kola ugiecie z 10cm nie wiecej.

w instrukcjji mam napisane ze mozna regulowac napiecie wstepne w lagach przednich u mnie jakos wyglada to inaczej tzn jakby nie bylo takiej regulacji.

Pozrawiam

 

cyt. z pl instrukcji:

Siła tłumienia tylnego zawieszenia przy ściskaniu może być wyregulowana w dwóch zakresach:

śrubą regulacyjną tłumienia wysokiej prędkości (3) oraz śrubą regulacyjną tłumienia niskiej

prędkości (4).

Śruba regulacyjna tłumienia wysokiej prędkości (3)

Aby wyregulować siłę tłumienia należy śrubę wkręcić całkowicie, a następnie wykręcać.

Całkowicie wkręcona śruba regulacyjna zapewnia największe tłumienie; jej stopniowe

wykręcanie zmniejszy odpowiednio tłumienie. Należy liczyć liczbę obrotów śruby od położenia

wkręconego. Położenie fabryczne ustawione jest na 1 i ¼ obrotu.

Śruba regulacyjna tłumienia niskiej prędkości (4)

Aby wyregulować siłę tłumienia należy śrubę wkręcić całkowicie, a następnie wykręcać.

Całkowicie wkręcona śruba regulacyjna zapewnia największe tłumienie; jej stopniowe

wykręcanie zmniejszy odpowiednio tłumienie. Należy liczyć liczbę kliknięć śruby od położenia

wkręconego. Położenie fabryczne ustawione jest na 10 kliknięć.

Romet Chart>Jawa 350> dłuuuuuuuuuuugo nic> Dr350 > DRZ400E> YZF-250> KTM 450 EXCR> obecnie KTM EXC-F 350 SixDays

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie,zapomnialem o tym napisac (mimo ze sam to u siebie dawno zrobilem) jak kiedys pisalem o slabych stronach DRZ.

dzwignia zmiany biegow ma ostra krawedz od wewnetrznej strony(wlasnie od strony dekla) i przy upadku motoru umie przebic dekiel(tak jak u ciebie). dzwignie nalezy zdemontowac i pilnikiem zaokraglic ostra krawedz :biggrin:

dobrze jest tez odgiac bardziej

 

To nie masz składanej...?!? U mnie jest składana...

jest skladana, ale przy przewrotce na postoju brakuje ruchu do przodu wiec jak ma sie zlozyc ? ;)

 

drugie pytanko wszyscy narzekaja ze drz ta ma miekkie zawieszenie, ja waze 75kg i mam wrazenie ze jest bardzo twarde.

przy 75kg wagi to ono jest twarde :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc powiem tak- krawędź została zeszlifowana a miejsce (:D) wgniecienia wypełnione specjalną bardzo twardą pastą (uzywają tego do "klejenia" silników maszyn górniczych) jest to pasta bardzo twarda dwu składnikowa naprawde zaden sylikon bardzo twardy materiał z tego się tworzy to tyle pozdrawiam i niezycze nikomu takich przykrości

 

znowu ja powiedzcie mi czy są jakieś róznice między drz 400 a drz 400 e oprócz kopki i jescze jedna sprawa jak sprawdzić czy moto jest robione na rynek USA mam pewne nieuzasadnione podejrzenie więc chce się dowiedzieć

Edytowane przez MichuPl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...