Arbiterpl Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 HejNiestety dzisiejsza eskapada leśna zakończona małym niepowodzeniem. Silnik żygnął olejem w trakcie jazdy w terenie. O dziwo silnik normalnie pracuje, wyglada na to że układ korbowo-tłokowy jest ok. Dzięki temu udało mi się wyjechać z ciężkiego terenu. Wczoraj dolałem oleju, bo miałem ponizej dolnej miarki a nie dolewałem od około 2 tyś km. Stan po dolaniu wydaje mi się że był w górnym zakresie normy.... Ale przeczuwam, ze jednak był za duży.... Wali olejem gdzieś z góry silnika tuż pod bakiemI co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiedi Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 HejNiestety dzisiejsza eskapada leśna zakończona małym niepowodzeniem. Silnik żygnął olejem w trakcie jazdy w terenie. O dziwo silnik normalnie pracuje, wyglada na to że układ korbowo-tłokowy jest ok. Dzięki temu udało mi się wyjechać z ciężkiego terenu. Wczoraj dolałem oleju, bo miałem ponizej dolnej miarki a nie dolewałem od około 2 tyś km. Stan po dolaniu wydaje mi się że był w górnym zakresie normy.... Ale przeczuwam, ze jednak był za duży.... Wali olejem gdzieś z góry silnika tuż pod bakiemI co to może być? Stawiałbym na rozerwaną uszczelke. Zajrzyj pod bak i wszystko będzie jasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 wywaliło nadmiar oleju odma ot to cała histroyja ;] Cytuj http://czcross.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Czolem! A w crossach odma nie jest poprowadzona do puchy filtra powietrza?Bo moze po prostu pekl lub spadl wezyk z odmy i zyga na zewnatrz nadmiarem :). Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbiterpl Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (edytowane) Tez sie zastanawiam czy to nie jakiś wężyk - odmopodobny. Albo uszczelka pod pokrywa zaworową - ale tam chyba nie ma takiego ciśnienia (a cieknie dosyć mocno)? Raczej uszkodziło sie cos trwale, bo po ostygnięciu i odpaleniu kapie dalej. http://arbiter.pl/zdjecie/13659 spaliny czyste, kompresja i moc dobre. Co tam jeszcze mogło pójść? Uszczelka pod głowe i uszczelniacze zaworowe chyba można wykluczyć? Edytowane 28 Października 2007 przez Arbiterpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Czolem! Zrzuc bak, bedziesz wiedzial. To nie moze byc skomplikowana operacja :icon_mrgreen:. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbiterpl Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Na Austriackim forum goscie mi odpisali ze być może oring przy cięgnie dekompresora fotki z wyciekuhttp://arbiter.pl/galeria/lc4.600.problem Wyglaa jakby z wydechu ciekło, ale czy to możliwe? W spalinach nie zauwazyłem syfu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 WitamSprawdz czy czasami nie wywalil ci oleju odma wychodzaca z ramy (na rozdzieleniu ramy pod zbiornikiem na 2 rurki stalowe) jezeli tak to zapraszam tu http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=81690&hl=Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pack84 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 spod dekla zaworów albo głowicy ewentualnie kanału olejowego który tam sie znajduje jesli sie znajduje. nie wiem bo nie znam KTM ale leje sie dosyc sporo. ja bym obstawial ze puscila ci jakas uszczelka tam. a nie masz dekla czasem na silikonie jakims? bo widze czerwony kolor tam jakiś... :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 zdejmij wezyk od odmy zobacz czy tedy wyrzuca olej, prawdopodobnie tak, jesli tak to masz zapchany jakis dodatkowy odpowietrznik... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbiterpl Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (edytowane) Wszystko jasne. Odpaliłem silnik i patrzyłem skąd leci. Wywala olej wprost z głowicy do wydechu - z jednego zaworu. Akurat miałem niedokręcone kolanka do głowicy - i zauwazyłem jak na złączeniu kolanka i głowicy wali olej. Z drugiego zaworu nie leci olej. Czyli jakiś problem i chyba nie z tłokiem tak sobie myśle bo by wtedy równomiernie podawało olej do obydwu kolanek Kompresja jest, silnik wydaje sie ze ma normalną moc. Rozruch lekki. Zawór, popychacz, uszczelniacz , co to moze byc? Edytowane 28 Października 2007 przez Arbiterpl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 (edytowane) Czolem! Ciekawe tylko, ze wyciekalo na ziemie, skoro wali prosto do wydechu. Chyba, ze jezdziles z niedokreconym kolankiem... No i zadziwiajace, ze nic nie dymi i spaliny czyste... Jestes pewien ze to z zaworu?Mysle, ze nie ma co sie domyslac, tylko trzeba to rozebrac i zobaczyc co jest grane... Bez naprawy i tak sie nie obejdzie, wiec nie ma co kombinowac.A jesli to uszczelniacz zaworowy, to... daj mi prosze znac, bo bedzie to dla mnie dosyc cenna informacja :icon_razz:. Pozdrawiam Edytowane 28 Października 2007 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arbiterpl Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Ciekawe tylko, ze wyciekalo na ziemie, skoro wali prosto do wydechu. Chyba, ze jezdziles z niedokreconym kolankiem... No i zadziwiajace, ze nic nie dymi i spaliny czyste... Jestes pewien ze to z zaworu? Przy okazji okazało się własnie, ze mam kolanka niedokręcone. Od wibracji się poluzowały. Obydwa... I olej wycieka na złączeniu kolanko - głowica. Z jednego wycieka a z drugiego nie. Dymiło bardzo, ale własnie z tego kolanka, na którym się prażył wyciekający olej. Kolega daje hipotezę, że zawór jest zawieszony i w ogóle się nie otwiera. Ale jakby sie nie otwierał, to by spaliny nie leciały w kolanko i kolanko ni byłoby rozgrzane i by nie dymiło. Ale już sobie przypomniałem, że totalnie się zadymiło z kolanka wtedy w lesie - czyli jeszcze kiedy było rozgrzane, polał sie olej i poszło full dymu. Nie widziałem aby z tłumika wywalało dym jak z trabanta. Z drugiej strony odpaliłem teraz silnik, patrzyłem na szczeline miedzy głową a kolankiem, i za chwilkę pojawił się tam olej. Sam olej bez spalin to tez dziwne ze by go przedmuchiwało... Tak czy inaczej bez zdjęcia pokrywy nic się pewnie nie dowiemy. Chyba że to jakaś standardowa przypadłość - ale wygląd ana to że jednak nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 (edytowane) A nie leci Ci z góry, tam gdzie nad lewym zaworem wydechowym w dekielku jest przewód do odpowietrzenia? To czuły punkt tego motocykla (ten przewód), szczególnie ze widzę w silniku nie masz już drugiego odpowietrzenia o dużej srednicy z wylotem nad skrzynia biegów (taki okragły nadlew)-był on w silnikach do 93`, do momentu gdy za cylindrem nie ulokowano drugiego filtra. Mi też szlag trafił ten przewód nad głowica, waliło olejem i dymem.Hipoteza z podwieszonym zaworem jest do obalenia na dzień dobry-nie odpaliłbyś sztuki, a jeśli to nie miałby mocy, a poza tym to nie miałoby wpływu na wycieki na zewnatrz.Pzdr.P.S: Zerknij jeszcze na jeden punkt-w Twoim LC4 głowica składa się jakby z dwóch elementów plus dekielki. Olej może wyciekac na połączeniu, uszczelnienie jest tam "na styk". Po zwaleniu zbiornika powineneś mieć jako taki dostęp. Edytowane 29 Października 2007 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zysio Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 (edytowane) Ja bym stawial na wyciek oleju spod dekla zaworow , sciagnij bak umyj silnik odpal i sprawdzaj z ktorego miejsca wycieka olej ,.pozdro Edytowane 29 Października 2007 przez zysio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.