magneto Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 witam. kolega ma chinski skuter- baotian z silnikiem czterosuwowym. maszyna zrobila ponad 14 tysiecy kilometrow(przebieg niemozliwy do pokonania przez te najnowsze chinczyki) i stracil moc, ktora mial wczesniej. postanowilismy zamontowac tam cylinder 65ccm dostepny na allegro za 160zł(wraz z tlokiem i piescieniami) wszystko wydawaloby sie elegancko, malutki singiel, wiec podjalem sie tej wymiany. motor poskladalem do kupy, jednak juz przy skladaniu cos mi zaczelo mniej odpowiadac. mianowicie obejmy mocujace walek rozrzadu przy okazji odpowiedzialne byly za dokrecenie cylindra do karterow. przy mocniejszym dokreceniu nie dalo sie kopnac w kopajke, bo blokowalo sie na krzywce zaworu wydechowego, trzeba bylo wiec popuscic nieco. popuscilem wiec nieco nakretki i walek zaczal normalnmie pracowac. ale wydawalo mi sie ze bedzie za lekko wiec poluzowalem zawory i ponownie dokrecilem glowice(czyli juz wydawac sie moze ze miedziana uszczelka pomiedzy cylindrem a glowica poszla sie "kochac"?) zawory wyregulowalem "na oko", czyli tak jak robia to w AUTORYZOWANYM SERWISIE BAOTIANA) mniej wiecej 10-15 setek luzu. nie mialem szczelinomierza, wiec to jedyne co mi pozostalo. nie widzialem jak skuter pracuje po zmontowaniu, bo musialem juz jechac, ale dzwonil do mnie jego wlasciciel. otoz w ogole nie chcial odpalic, ale odpalil jakims cudem.potrzebuje baaardzo duzo powietrza zeby choc troche normalniej pracowal, ale i tak nie ma mocy. strzela w gaznik spalinami albo pluje paliwem. co to moze byc? kwestia regulacji zaworow? uszkodzona uszczelka pod glowica?postaram sie po swojemu powiedziec co i jak jak tylko zobacze na wlasne opczy jak to cos chodzi, doradzcie mi prosze tylko co to moze byc bo juz nie wiem co mam chlopakowi mowic. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Cos jest nie tak z montazem tego cylindra.Jak sie zabierasz do czegos takiego to przede wszystkim musisz miec odpowiednia / wystarczajaca ilosc czasu, nie spieszyc sie i jezeli cos nie wychodzi to nie isc na skruty starajac sie skonczyc za wszelka cene jak najszybciej i wziac pieniadze, tylko specjalnie jak cos nie wyglada wlasciwie uprzedzic kolege ze potrzebujesz wiecej czasu zeby rozwiazac problem i naprawde starac sie go rozwiazac.Przy pracy z 4 suwem musisz zainwestowac w najprostsze przyrzady pomiarowe jak szczelinomierz, prosty miernik elektroniczny i elektryczny i sredniej klasy narzedzia.Jak chcesz zarabiac na mechanice to musisz byc lepszy od okolicznych "autoryzowanych" lub nie "serwisow" i dac klientowi ( ktorym czesto bedzie twoj kolega ) wrazenie prawdomownosi i odpowiedzialnosci za to co robisz.Jezeli robisz tego typu remont silnika, to oddajesz silnik klientowi dopiero po ustawieniu go i sprawdzeniu ze wlasciwie dziala.Tyle uwag ogolnych, a teraz pytanie :Czy sprawdziles ze zewnetrzne wymiary cylindra sa identyczne z oryginalnym ?Czy uszczelka pod glowice zrobiona jest z blachy miedzianej bez zadnych dodatkow ? Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zygi12 Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Musisz zmienic podejscie do naprawy silnika ,nie wazne ze to chinski przedewszystkim precyzja ,10 -razy ogladnij i przymierz zanim złozysz no i samodyscyplina.Cos ten cylinder zabardzo nie pasuje.Ja bym to rozebrał i od nowa składał.Luzy na oko o zgrozo i nieproboj nikomo wmowic ze w serwisie na oko robia,bo to nawet wygodne nie jest i nie ułatwia roboty.Zamiast szczelinimierza mozesz uzyc zyletek do golenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Breżniew Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 witam.kolega ma chinski skuter- baotian z silnikiem czterosuwowym. maszyna zrobila ponad 14 tysiecy kilometrow(przebieg niemozliwy do pokonania przez te najnowsze chinczyki) i stracil moc, ktora mial wczesniej. postanowilismy zamontowac tam cylinder 65ccm dostepny na allegro za 160zł(wraz z tlokiem i piescieniami) wszystko wydawaloby sie elegancko, malutki singiel, wiec podjalem sie tej wymiany. motor poskladalem do kupy, jednak juz przy skladaniu cos mi zaczelo mniej odpowiadac. mianowicie obejmy mocujace walek rozrzadu przy okazji odpowiedzialne byly za dokrecenie cylindra do karterow. przy mocniejszym dokreceniu nie dalo sie kopnac w kopajke, bo blokowalo sie na krzywce zaworu wydechowego, trzeba bylo wiec popuscic nieco. popuscilem wiec nieco nakretki i walek zaczal normalnmie pracowac. ale wydawalo mi sie ze bedzie za lekko wiec poluzowalem zawory i ponownie dokrecilem glowice(czyli juz wydawac sie moze ze miedziana uszczelka pomiedzy cylindrem a glowica poszla sie "kochac"?) zawory wyregulowalem "na oko", czyli tak jak robia to w AUTORYZOWANYM SERWISIE BAOTIANA) mniej wiecej 10-15 setek luzu. nie mialem szczelinomierza, wiec to jedyne co mi pozostalo.nie widzialem jak skuter pracuje po zmontowaniu, bo musialem juz jechac, ale dzwonil do mnie jego wlasciciel. otoz w ogole nie chcial odpalic, ale odpalil jakims cudem.potrzebuje baaardzo duzo powietrza zeby choc troche normalniej pracowal, ale i tak nie ma mocy. strzela w gaznik spalinami albo pluje paliwem. co to moze byc? kwestia regulacji zaworow? uszkodzona uszczelka pod glowica?postaram sie po swojemu powiedziec co i jak jak tylko zobacze na wlasne opczy jak to cos chodzi, doradzcie mi prosze tylko co to moze byc bo juz nie wiem co mam chlopakowi mowic.pzdr:) Przestawiłes fazy rozrządu. Ustaw wałek na znaki z wałem korbowym. W tej chwili tłok pewnie uderza o otwarty zawór , z tąd te blokowanie. mozliwe tez ze zmiana faz uniemozliwia w ogóle prace tego silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 nie, nie. zle mnie zrozumieliscie. za naprawe nie wzialem ani grosza- fakt ze musialem jeszcze dolozyc na autobus bo to bylo poza miastem. silnik byl robiony u kolegi w garazu przy pomocy jego narzedzi. z gory umowilem sie z nim tak, ze on wymontowuje silnik z ramy i rozklada co sie da ale nie glowice i cylinder. moje zadanie polegalo TYLKO na wymianie zestawu i tyle. on skladal reszte do kupy. co do nowego zestawu to NIE porownywalem go z oryginalem- kilku znajomych ma ten zestaw i sobie chwalili ze wszystko OK. uszczelka miedziana lakierowana na czarno. wydaje mi sie ze to rozrzad... coz, trzeba bedzie rozkladac to raz jeszcze i robic na spokojnie. co do mojego podejscia to staralem sie to zrobic jak najlepiej, jak zawsze zreszta. uprzedzalem kolege, ze jesli w ogole mu w ten weekend to zrobie to musi to byc ekspresowe, bo nie mam czasu. on sie jednak napalil i nie dawal spokoju, wiec sie zgodzilem. czekam na dalsze wskazowki. dzieki za odpowiedzi, pzdr:) aha, i co do ustawiania na oko, nie zmyslalem z tym- mowilem powaznie. mam swoj szczelinomierz i pare tych podstawowych narzedzi, ale kolega zapewnial ze ma wszystko, wiec nic od siebie nie bralem. pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Daj fote tego cylidra... to ci pomoge;] Ogulnie nie kady wie ze niektóre chińskie skuterki maja fabrycznie 70ccm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=253382675dokładnie to pzdr:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 typowy chiński cylider... źle ułozyłeś wałek;] i najprawdopodobniej źle ustawiłeś rozrząd. ta uszczelka akurat jest dożywotnia producent przewiduje ja dopiero po 5 podniesieniu głowicy;] Zamki w pierścieni masz rozstawić co 120 stopni, luz zaworó nie pamietam na pamiec ale każdy producent daje inny;] wiec trzeba poptrzeć dokładnie w serwisówke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Tez mi sie tak wydaje ze zle ustawiony rozrzad byl tutaj problemem.Gdyby byl problem ze szczelnoscia cylindra to rozgrzewasz uszczelke do czerwonosci i zanurzasz w wodzie - to powoduje jej ponowne zmiekczenie i lepsze uszczelnienie po przykreceniu glowicy.Nakretki / sruby mocujace glowice musza miec chyba podany moment przykrecania i powinny byc przykrecone kluczem dynamometrycznym. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 No, no. rozrząd się wydaje dobrym wyjsciem. Jezeli wymiary czesci są odpowiednie. Ale jak powiadał mój nauczyciel gdy uczyłem sie w zawodzie technik-mechanik maszyn przemysłowych : Szybko zrobione to źle zrobione. Prawda. Byl starym gestapowcem chyba i mial swoje wizje ale wiele sie nauczyłem od niego. Teraz jezeli mam cos szybko zrobic to wole w ogóle nie robić bo coś spie***lę a nawet nie bedzie czasu na delektowanie sie pracą na silniku. :) szybko tez umiem robic ale nie lubie. Chyba ze muszę, jako ze pracuje jako kurier moto i czasem trzeba cos na poboczu zmontować. Jak przymierzam sie do chociażby wymiany klocków hamulcowych to wole miec caly dzien wolny, spokojnie przygotowac narzedzia, rozebrac, wyczyscic, umyc, sprawdzic kawalek po kawalku i powoli montować. Efekt wiele lepszy a nawet da sie odpocząc przy takiej robocie. Nauczyłem sie tego gdy składałem swoj pierwszy motockl z czesci w koszyku, a mialem wtedy 13 lat i zero wiedzy nt. czegokolwiek. Jedyne informacje to artykuly w Swiecie Motocykli ze to jest tłok a to wał itd. Takie puzzle jakby. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 W serwisie byłem zmuszony nieraz taki silnik rozebrac umyc i poskładać w 1,5h;] Jednak trzeba było juz wiedziec czym to sie je;] Jak ustawić wałek? wałek ma 3 otworry 2 mniejsze maja zgadzać sie w GMP z szczelina łaczenia panwi wałka. Silniczki chińskie sa bardzo przyjazne mechanikowi, składa sie je szybko bo nie sa skomplikowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Są trzy otwory na zębatce wałka rozrządu. Ten większy ma być u góry.Przed założeniem głowicy wypada sprawdzić czy tłok przypadkiem nie wystaję z cylindra w GMP a czasami się tak zdarzyć może i wtedy grubsza uszczelka pod cylinder załatwia sprawę.Wymiana samego tłoka z cylindrem nie załatwia sprawy bo gaźnik nie będzie w stanie zaspokoić apetytu zwiększonej pojemności o 50%. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Piotrze wystarczy ze zakupisz gaźnik od starego questa :D on ma oryginalnie cyliderek 70;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Ja nie muszę kupować , ja to mam od ręki tylko napisałem że na gaźniku 50cc cylinder 70 cc nie będzie pracował prawidłowo i nie pomoże mu docelowo nawet prze regulowanie. ogólnie gaźniki Keihin produkowane w Chinach są bardziej czułe niż oryginalne bo chińczycy zapomnieli o całej gamie dysz i iglic do tych gaźników ( produkują tylko jeden wzór a do tego jeszcze bez oznaczeń rozmiarowych) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyYZF Opublikowano 30 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2007 Prawdopodobnie cylinder źle założyłeś ! Albocos jest znim nie tak . Przy wymianie cylinda mogłeś sie też pokusić o wymiane uszczelki pod głowicą. A na tym wałku niemoze być luzu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.