Skocz do zawartości

Więcej światła !!! Czyli żarówki 80/100W....


loony
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z tym, że za oknem pogoda pod psem to mam do Was pytanie.

Czy ktoś z Was używa w moto żarówki 80/100W zamiast 55/60W ??? (wiem że w samochodach takie coś się stosuje) Tylko nie mówcie, że to nielegalne i nikt takich nie ma - bo nie uwierzę :)

Czy jeżeli wsadze takie żarówki to czy coś sie popali w instalacji elektrycznej w moto ?? (bo instalacja jest "trochę" inna niż samochodowa...)

 

(z tego co mówili mi w sklepach to prawie wszystkie reflektory są dostosowane do używania takich mocnych żarówek, tylko w Europie sa takie przepisy..., że niby nie można)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej światła to oczywiście więcej PRĄDU i wyzsza TEMPERATURA :!: :!: Może nie wytrzymać odblask w lampie oraz przełączniki i same przewody z powodu wzrostu natężenia prądu.Przy 12V żarówka 55W pobiera ok 4,6 A :arrow: 80W to juz 6,6A.....

.....Weź tez pod uwage ile daje alternator

Czarny, ciężki, szybki... Olympus E-3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym' date=' że za oknem pogoda pod psem to mam do Was pytanie.

Czy ktoś z Was używa w moto żarówki 80/100W zamiast 55/60W ??? (wiem że w samochodach takie coś się stosuje) Tylko nie mówcie, że to nielegalne i nikt takich nie ma - bo nie uwierzę :(

Czy jeżeli wsadze takie żarówki to czy coś sie popali w instalacji elektrycznej w moto ?? (bo instalacja jest "trochę" inna niż samochodowa...)

 

(z tego co mówili mi w sklepach to prawie wszystkie reflektory są dostosowane do używania takich mocnych żarówek, tylko w Europie sa takie przepisy..., że niby nie można)[/quote']

 

Jasne że używa ... :D

W niektórych sklepach motoryzacyjnych można dostać bez problemu - jak nie mają to wiedzą jak sprowadzić!

Ważna sprawa to sprawa alternatora jak napisał Avalon - np ja miałem w Katanie alternator 180 W - jak założyłem 100 W żarówkę droga przede mną zamieniła się w dzień ale; światło przednie, tylne, migacze, ew. stop wykorzystyway 100 % mocy alternatora a to nie była zdrowa sytuacja, żarówkę zmieniłem na 60/55W ale blue light - naprawdę nieźle daje a bezpieczniejsza dla instalacji.

Drugą sprawą jest dostosowanie reflektora o czym rzadko ktoś myśli do odprowadzania nadmiaru ciepła - w vectrze zakładałem mocniejsze żarówki i paliły mi się co 1-2 msc - a 1 szt. H7 wzmocnionej kosztuje od 60 do 100 pln więc dochodziło mi min. 150 pln/2msc (co prawda firma płaciła ale ja miałem wyrzuty sumienia :) ), teraz założyłem standardowe - jeżdżę od 6 msc na komplecie ale fakt światła mam gorsze.

Jeżeli masz alternator min. 300 W i reflektor niezabudowany (chłodzenie) to możesz zaryzykować ale pamiętaj że w razie kontroli możesz mieć problemy.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Avalon dobrze gada.

Nie można bez przeszkód stosować mocniejszych żarówek ze względu ma to że cały element optyczny może po prostu tego nie wytrzymać.

Polecam natomiast żarówki typu Philips Premium. Maja taka samą moc a dają do 30 % więcej światła ( według producenta)

Maja krótsza żywotność ale rzeczywiście świeca mocniej ( jaśniej)

Są dostępne zarówno jako H4, H3 H1 więc każdy znajdzie cos dla siebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z punkto widzenia elektryki (elektrotechniki) sprawa wyglada tak :

prad zarowki I55w=4,6A , I65w=5a , I80w=6,7A, I100w=8,4A, co za tym idzie przewody wytrzymaja prad przeszlo 8 A , lecz moga w szybkim ( beda) tepie wypalac sie styki wlacznika i wylacznika swiatyel na kierwonicy , wiekszy prad i wieksze przepiecia np pezy wylanczani obwodu , ratunkiem na to jet np podpiecie przekanika , zwyklego na max30A , i sprawa zalatwiona :wink: , kolejnie tak jak wyzej napisali przelicz czy alternator Ci niesiadzie, no niestety jesli chodzi o cieplo to juz nie moja branza ... :( , ale tak na chlopski rozum elektryka nam wytrzyma wlozymy swieczke 80/100 to czy bedzie trzeba tak duzo jezdzic na 100W ?? przeciez mijania i tak mamy mocniejsze jak max w starej lampie < 65W > , kwestia tylko dlugosci strumienia swietlnego , bo wiadomo ze dlugie maja inaczej uksztaltowana wizke wychodzaca z klosza, Ja w kazdym razie na nowy zeson wkladam 80/100 bo te swiatla co teraz mam to nadaj sie do predkosci 50km/h...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładanie mocniejszych żarówek to pomyłka

Naprawiałem kiedyś chyba w sumie trzy samochody w których wybuchl pożar z powodu zastosowania 100W żarówek

 

No bo 100W żarówek nie stosuje się do podświetlania tablicy rozdzielczej tylko do reflektorów :lol: :lol: :lol:

Poza tym jak naprawiałeś to miałeś z tego pieniądze więc powinieneś głośno krzyczeć - ZAKŁADAJCIE 100W ŻARÓWKI :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem przez jakiś czas w motocyklu SV650S założone żarówki Philips +30% ale nie wytrzymywały u mnie zbyt długo (około 2 miesięcy). Postanowiłem więc pójść dalej i założyłem do świateł drogowych Xenon typu D2S wraz z przetwornica oczywiście :wink: założyłem doświateł drogowych bo mam litośc dla innych kierowców i nie mam kasy na przeglądy i mandaty :(. w ten sposób tam gdzie jest naprawde ciemno i nikogo nie ma z naprzeciwka mam piękne jasne oswietlenie a tam gdzie mógłbym kogokolwiek oślepić mam standardowe "przyjazne" oswietlenie.

Koszt zabawy dla mnie to 300,00zł za D2S i przetwornice na aukcji Allegro i 2 dni zabawy z przeróbkami (ale tylko takimi które w 10 minut mogę przywrócic do stanu oryginalnego np w wyniku kontroli policyjnej lub na przeglądzie technicznym bo przerobiłem D2S a nie reflektor)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, że za żarówki mocniejsze niż 55/60W grozi mandat, gdyż są one nieprzepisowe. Widziałem jednak w sklepie żarówki H4 o mocy 100/130W, ale miały na pudełku napis "Nie do użytku na drogach publucznych".

 

Pobór prądu to osobna sprawa, zbyt duży prąd płynący przez przewód podgrzewa go, może spowodować przepalenie styków wyłącznika, prędzej spowoduje przepalenie bezpiecznika, a wtedy w ogóle nie będzie świateł. Podam analogię. Jeśli w domu masz ograniczenie poboru mocy na fazie na, powiedzmy, 2 kW, to co się stanie, jeśli podłączysz 3 kW? (np. równocześnie, grzejnik, żelazko i lodówka) Najpierw wywali bezpiecznik. A jeśli nie masz bezpiecznika, to może Ci się popalić instalacja. I to samo może być w moto.

 

A może problem nie tkwi w za małej mocy żarówki, ale w reflektorze? Może lustro odbłyśnika jest już zmatowiałe i nie odbija światła jak powinno?

 

Spróbuj założyć żarówki niebieskie, poza Phillipsem robi je też Osram.

 

Pozdrawiam!

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żarówki 90/100 to rzeczywiście porażka. Przepalają się dużo szybciej i niszczą odbłyśnik. Zastanawiam się czy istnieje np możliwość przepolerowania zużytego odbłyśnika, albo inna forma jego regeneracji/poprawienia skuteczności. W końcu zima przed nami i możnaby podłubać :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dowiedzieć się u jakiegoś szklarza, który robi lustra. Wydaje mi się, że na odbłyśniku jest napylona specjalna warstwa, która tworzy lustro. Więc trzeba by taką warstwę napylić na nowo, bo polerując można łatwo zetrzeć istniejącą. Ale nie jestem pewien.

 

Pozdrawiam!

 

Koza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...