Skocz do zawartości

Cylinder Athena 110ccm


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzis porobiłem zdjecia to na wieczor je wrzuce na jakis serwer.

 

cylinder byl na nicasilu i jemu nic nie dolega. nawet sie nie zarysowal.

 

pzdr:)

 

tak sobie pomyslalem jeszcze- ulamane miejsce tak jak mowisz nie mialo stycznosci z gladzia cylindra, ale bylo wypracowane.

 

zmieniajac wlasciciela zmienila sie tez grubosc uszczelki pod glowice dzieki czemu cylinder poszedl nieco nizej/wyzej(nawet dziesiatki milimetra zalozmy). wypracowane miejsce na tloku dostalo wtedy kontaktu z krawedzia okna dolotowego i wlasnie w ten sposob sie posypalo... mozliwe?

 

pzdr:)

Grubość uszczelki pod głowicą nie reguluje wysokości cylindra, a stopień sprężania. Jeśli założyłeś cieńszą uszczelkę pod głowice stopień sprężania sie podniósł. Chyba, że chodziło Ci o uszczelkę pod cylindrem, wtedy mógł cylinder siąść wyżej/niżej zależnie od uszczelki?

Honda CBR F4 99

 

http://www.cbrf4.blogspot.com - moja przygoda z motocyklem Honda CBR F4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to byl kit tuningowy.wyczynowy.mial wieksze kanaly niz normalna 125tka.ja dalej uwazam ze cos tam wpadlo nie wiem co to moglo byc malutkie gowno.przeciez tlok ma prowadzenie na tulei i zeby sie tak rozwalil musial w cos uderzyc zeby nie powiedziec je*nąć :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby tak polamalo tlok to ja musialbym tam zostawic imadlo albo komplet narzedzi.

 

poza tym wkrecalem stopniowo, zan najpierw krecenie w okolicach 5 tysiecy i spokojnie co raz szybciej. nie ze od 2 tysiecy od razu na maxa.

 

dzis wieczorem zapodam fotki.

 

pzdr:)

Edytowane przez magneto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość uszczelki pod głowicą nie reguluje wysokości cylindra, a stopień sprężania. Jeśli założyłeś cieńszą uszczelkę pod głowice stopień sprężania sie podniósł. Chyba, że chodziło Ci o uszczelkę pod cylindrem, wtedy mógł cylinder siąść wyżej/niżej zależnie od uszczelki?

 

Nie tylko, Przez podniesienie lub opuszczenie cylindra zmienia się także faza rozrządu silnika (wcześniejsze lub późniejsze otwarcie kanałów wpływające na moc silnika)

 

Ja obstawiam że było to ,,zmęczenie" materiału (tłok) i wypracowane łożysko korbowodu.

 

Ps. po zdjęciu tłoka łożysko korbowodu miało luz??

 

Tyle ode mnie być może się mylę.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli byl to uzywany tlok z pierscieniami w twoim cylindrze z powloka nicasil to prawde mowiac wszystko jest mozliwe jesli chodzi o luzy pierscieni w rowkach i miedzy tlokiem i cylindrem. Ciekawi mnie tylko w jaki sposob dobrales luz miedzy tlokiem i tym cylindrem ?

Poza tym wpuszczanie silnika bez obciazenia w wysokie obroty jest bardzo niezdrowe, specjalnie silnika zlozonego na uzywkach o czym sie wlasnie przekonales.

Gdybys pogrzebal w poprzednich tematach z mechaniki to dokopalbys sie do kilku takich przypadkow jak twoj, tyle ze w silnikach 4 suwowych.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie tak sie podepne, czemu uwazacie ze przekrecenie silnika na luzie jest niebezpieczne ? :icon_biggrin: zalozylem meteora, i bede na nim latal poki nie uzbieram na nowy cylinder, wczesniej na serii rozne dziwne rzeczy zdarzalo mi sie robic, przekrecac na luzie do konca, na nierozgrzanym silniku czasami dac po dupsku i wszystko by bylo ok gdyby nie spieprzona pompa wody przez ktora sie zatarl :P wiec jak to jest w koncu ? ;) co z fotkami urwanego tłoka ? cos mi sie kojarzy ze ns1 a mbx to inna budowa karterow i czegos tam jeszcze - moze cos nie pasowalo do siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekaj no, Kunin, to Ty byłeś poprzednim właścicielem jeszcze przed Dibem? nie no to juz lekkie przegięcie... jesli ja jestem trzecim wlascicielem to sie nie dziwie ze tak moglo sie stac skoro tyle razy to bylo rozbierane... :/

 

Panie Adamie, jesli chodzi o luyz miedzy tlokiem a cylinderm to ja po prostu kupilem calutki zestaw, znaczy sie tlok i cylinder z tej samej selekcji czy jak to sie tam zwie.

 

NIE krecilem silnika na zimnym silniku, tymbardziej ze traktowalem go jako docierany. za bardzo szanuje swoja maszyne.

 

krecilem bez obciazenia, to fakt, ale w poprzednich motocyklach jakos nigdy nie bylo problemu krecenia na sucho... tym bardziej, ze to byl moment a nie perfidne palowanie...

 

sorki ze nadal nie ma zjdec ale nie bylo tego kolegi co mial mi zgrac fotki z aparatu(sam nie posiadam niestety)

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz juz wiesz czym sie kończy takie krecenie. Obecnie mam tłok w MZ który ma nabite 20tys km;] To którym jesteś własciciele jak dlamnie ma takie znaczenie jak zeszłoroczny śnieg. Wał masz pewnie wyważony do tłoka o sporo niższej masie co spowodowało taki a nie inny wybryk;)

 

 

Co do krecenia na sucho to jest to bardzo niezdrowe... tematów o tym było multum;]

 

Przestroga dla włascicieli MZ 250 powyżej 9 tys obrotów od tłoka odłamuje sie dosc spory kawałek płaszcza od okna ssacego;) co ciekawe nawet z czasem gróbo przekraczajacym 170stopni da sie jeździć:) tylko deczko nie wygodnie stratować z 5000obr/min;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ma znaczenie jezeli 3 osoby jezdzily i kazdy dawal czadu ile fabryka dala, co na tych jezdzidelkach jest norma ;)

W koncu tlok sie zmeczyl i pekl w miejscu najbardziej narazonym na uderzenia - jakies mikro uderzenia musialy tam byc caly czas, ale warto poczekac na zdjecia zeby to dokladniej zobaczyc niz tylko z opowiadan.

Pech Magneto ze akurat byles trzeci :icon_mrgreen:

I nie pisz do mnie per pan, bo czuje sie jeszcze starzej :biggrin:

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Magneto

No to niezły syf ci sie zrobił, wyrazy współczucia. A tak ogólnie chłopaki powiedzcie (poprzedni właściciele ) tak szczerze jakie są wady i zalety zakładania takiego kitu zakładam, że nie wymienialiście przy tym żadnych innych elementów typu wał td. bo ciężko to dostać.

Pozdro napiszcie coś :flesje:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byles drugim kunak przywiozl mbxa z niemiec i byl azlozony nowka zestaw.on na nim pojezdzil ja wiem ze 2-3 tys a potem jezdzil niecale 2 tyg co 3 dzie przez mojego 12 letniego chrzesniaka i okazal sie za mocny.przerwa na pierscainaich byla na zyletke.tlok pekniety nie byl nigdzie.i tu glowa recze :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...