Skocz do zawartości

Czy jest przepis mówiący o możliwości zwrotu towaru?


YARECK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem urządzenie wielofunkcyjne HP, ponieważ sprzedawca w Electro World bardzo polecał i w ogóle.

Gdy pytałem czy wszystko w zestawie jest, tzn. sterowniki, tusz, kable, sprzedawca powiedział, że tak,a w domu okazało się, że nie, bo nie ma w zestawie, co jest napisane na jakiejś tam instrukcji (czyli dowiedziałem się o tym rozpakowując pudło) kabla łączącego komputer z owy urządzeniem.

Czy mogę zwrócić zakupiony towar i odzyskać pieniądze?

Jest jakiś przepis na który mógłbym się powołać?

 

Podzwoniłem tu i tam i się dowiedziałem, że nie ma już przepisu, który umożliwia zwrot zakupionego towaru i odzyskanie gotówki, chyba, że o takiej możliwości zapewni sprzedający (to jego dobra wola).

Jedyna co można to wymienić towar na sprawny, nowy jeśli zakupiony ma wady lub na inny jeśli zakupiony nie spełnia oczekiwań.

 

Nauczka DLA MNIE na przyszłość: NIE PODPALAJ SIE JAK SZCZERBATY NA SUCHARA!! Zaoszczędzisz trochę kasy (bo można znaleźć taniej) i nerwów.

 

PS. Jeśli zdaniem modów post nic nie wnosi proszę o usunięcie i przepraszam za bałaganienie.

Edytowane przez YARECK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w elektrowordzie nie chcą ci przyjąć zwrotu?

pytam dlatego, że właśnie sklepy typu "marketowego" wprowadziły ten zwyczaj zwrotu towaru, jeśli nie spełnia oczekiwań. zwykle jest to 7 dniowy czas. niektóre sklepy robią w ten sposób, że nawet gwarancji nie wystawiają w momencie zakupu, tylko dają czas na przetestowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy dobrze zrozumiałem ??? - chcesz zwrócić urządzenie bo nie ma zwykłego kabla usb (do kupienia w każdym sklepie za kilka zł ) ?????

Dla wyjaśnienia - kupiłem już "ładnych kilka" drukarek , urządzeń itp ale JA NIGDY W ŻADNYM ZESTAWIE NIE SPOTKAŁEM ( nie mowie ze nikt nie dołącza ale w przynajmniej 20-30 drukarkach które kupowałem do domu i firmy nigdy nie było )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sklepy typu "marketowego" wprowadziły ten zwyczaj zwrotu towaru, jeśli nie spełnia oczekiwań

Nie ZWROTU tylko WYMIANY.

 

JA NIGDY W ŻADNYM ZESTAWIE NIE SPOTKAŁEM ( nie mowie ze nikt nie dołącza ale w przynajmniej 20-30 drukarkach które kupowałem do domu i firmy nigdy nie było )

A nie uważasz że to chore? To troche tak jak by Ci sprzedali odkurzacz bez rury... mozna go sobie włączyć, ale jak działa już nie sprawdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ZWROTU tylko WYMIANY.

A nie uważasz że to chore? To troche tak jak by Ci sprzedali odkurzacz bez rury... mozna go sobie włączyć, ale jak działa już nie sprawdzisz.

Nie ma reguły, np. Castorama w ciągu 30 dni przyjmuje każdy produkt (wyjatkiem są towary cięte z metra lub sprowadzane na zamówienie), podobnie chyba Praktiker.

Ja kiedyś kupiłem w Auchan ksiażkę na prezent, okazało się, że obdarowny już taką posiada więc ją odniosłem i powiedziałem, że to miał być prezent itd. i otrzymalem zwrot gotówki w 5 min.

Jeśli Electro World nie daje możliwości zwrotu wtedy pozostaje tylko powołac się na "Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej" i żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową (Art.8.1) z powodu nie dotrzymania warunków z Art.3.1, tutaj jednak dobrze mieć swiadka, że sprzedawca zapewniał, że wspomniane wyposażenie jest w zestawie a faktycznie go nie było, inaczej sprzedaca może stwierdzić, że nic takiego nie mówił, no ale to może zaskutkować tylko dodaniem brakującego wyposażenia a jeśli urządza cię tylko zwrot kasy to może byc kicha.

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie uważasz że to chore? To troche tak jak by Ci sprzedali odkurzacz bez rury... mozna go sobie włączyć, ale jak działa już nie sprawdzisz.

czy to jest zdrowe czy chore to temat nie na tą dyskusje . Tak samo mógłbyś iść oddać dysk bo zamiast 120 GB na naklejce ma ok 117 Gb (to tylko przykład też trochę chory ale tak po prostu jest i to u każdego producenta )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jsne że jest :) Sprzedzwca sprzedał ci niekompletny towar. Czyli jeżeli towar jest wybrakowany, brakuje czekoć to masz prawo rządać zwrotu kasy bądź brakujacego elementu. Jest jeszcze możliwość że odda ci pieniądze równowarte cenie kabla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw złóż pisemną reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, ale w najlepszym przypadku raczej dodadzą Ci brakujący kabel. Jeśli i tego odmówią to możesz zwrócić się z prośbą o mediację do WIIH w Łodzi: 90-950 Łódź, ul. Gdańska 38 tel. (42) 636-03-57 fax. 636-85-50, [email protected] . Ale jeśli sprzedawca pójdzie w zaparte i nie przyzna sie do udzielenia błędnej informacji to będzie ciężko uzyskać zwrot kasy tym bardziej, że zgodnie z podana wyżej ustawą w pierwszej kolejności mozna się domagać właśnie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową a więc dodania kabla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyYZF, wcale, że nie, ponieważ producent drukarek HP nie umieszcza kabla w pudle i trzeba go nabyć samemu. Więc wina nie jest wcale sprzedawcy i nie do niego z pretensjami. Z tego co wiem, to wiekszość producentów drukarek nie zamieszcza kabla w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MłodyYZF, wcale, że nie, ponieważ producent drukarek HP nie umieszcza kabla w pudle i trzeba go nabyć samemu. Więc wina nie jest wcale sprzedawcy i nie do niego z pretensjami. Z tego co wiem, to wiekszość producentów drukarek nie zamieszcza kabla w zestawie.

To nie jest problem czy producent umieszcza czy nie ale problem udzielenia właściwej informacji przez sprzedawcę. Sprzedawca powinien wiedzieć co jest w środku, kupujący nie musi. (no chyba, że jest stosowne info na opakowaniu w języku polskim).

 

czy to jest zdrowe czy chore to temat nie na tą dyskusje . Tak samo mógłbyś iść oddać dysk bo zamiast 120 GB na naklejce ma ok 117 Gb (to tylko przykład też trochę chory ale tak po prostu jest i to u każdego producenta )

Pewnie się zdziwisz, ale mógłbyś wygrać taką sprawę. Swego czasu pewien klient zmierzył ile tak naprawdę ma przekątna telewizora 32 " . Okazało się, że ma mniej i wygrał ze sprzedawcą zwrot kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw złóż pisemną reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową, ale w najlepszym przypadku raczej dodadzą Ci brakujący kabel. Jeśli i tego odmówią to możesz zwrócić się z prośbą o mediację do WIIH w Łodzi: 90-950 Łódź, ul. Gdańska 38 tel. (42) 636-03-57 fax. 636-85-50, [email protected] . Ale jeśli sprzedawca pójdzie w zaparte i nie przyzna sie do udzielenia błędnej informacji to będzie ciężko uzyskać zwrot kasy tym bardziej, że zgodnie z podana wyżej ustawą w pierwszej kolejności można się domagać właśnie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową a więc dodania kabla.

Zanim to zrobisz to policz że nawet jeśli tą sprawę wygrasz to

1. Potrwa to kupę czasu

2. Na znaczki i jeśli dojdzie do sprawy to na dojazdy+ stracony czas wydasz 10 x więcej niz koszt przewodu (o ile za znaczki jak będziesz miał fakturę możesz domagać się zwrotu to za twój czas i dojazdy na pewno nikt ci nie zapłaci )

3. Nie wiem jak daleko masz do tego sklepu gdzie kupiłeś to urządzenie ale sam dojazd + czas + użeranie się z pracownikiem/ kierownikiem kosztowało na pewno więcej niż gdybyś w pobliskim sklepie kupił taki sam przewód za 6-8 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yareck właśnie zwrot lub wymiana. większość marketów ma 7-14 dniowy okres przewidziany na zwrot zakupionych towarów bez podania przyczyny.

z tą niezgodnością to tak nie do końca proste. owszem możesz się na to powołać, ale sprzedawca będzie twierdził, że nic takiego nie mówił, a za jego słowem stoi specyfikacja producenta, wyraźnie mówiąca, że kabla nie ma na wyposazeniu. podejrzewam że jedyne co wyciągnąłbyś od sprzedawcy to gratisowy kabel usb, oczywiście w założeniu że poszedłby w zaparte.

w przypadku pisemnej reklamacji, wcale nie będzie to trwało długo, ponieważ sprzedawcę obliguje 14-dniowy czas na odpowiedz.

Edytowane przez Barnaby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciach!

Tak samo mógłbyś iść oddać dysk bo zamiast 120 GB na naklejce ma ok 117 Gb (to tylko przykład też trochę chory ale tak po prostu jest i to u każdego producenta )

Tylko, że kupując dysk wiesz, że te 120 GB nie oznacza 120 gigabajtów (120x1024x1024x1024 bajtów), tylko 120 giga bajtów (120 miliardów bajtów), bo producenci od zawsze stosują taką praktykę oznaczania pojemności :) A tutaj ewidentnie jakiś cwaniaczek "ukradł komuś coś tak, żeby ten ktoś nie mógł nic zrobić", jakby to powiedział Maślana :bigrazz:

 

A w temacie - podzielam opinię: dla paru złotych nie warto robić rabanu, więcej wyjdzie czasu i wachy na dowiezienie/odebranie drukarki niż przy kupieniu kabla w pierwszym lepszym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mizc, a skąd np. 99 letni dziadzio ma wiedzieć, że te 120GB to nie 120GB?, ja np. wiem, że tak jest ale znam grono osób, które nie wiedzą.

 

Lepiej dokupić ten kabel i następnym razem sprawdzać co jest w środku pudła.

 

Ja jak kupowałem drukarkę nową (pierwszy i ostatni raz w życiu) to sprzedawca poinformował mnie, że nie ma kabla i trzeba dokupić.

Edytowane przez tmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...