Skocz do zawartości

KTM 450 EXC R (model 2008)


W?ODAR
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie (i panie, oczywiście)mam pytanie, co myślicie o KTM 450 exc r (2008)?

Szukam sprzęta do polatania po lesie, trochę piachów i poligon w Biedrusku.

Nie chciałbym by moto nade mną przelatywało, a nadgarstki po 10min jazdy nadawały się do włożenia w gips.

Może ktoś z was miał już do czynienia z tym sprzętem, lub jemu podobnym.

Jak w moto tego typu wygląda oddawanie mocy, czy od dołu, czy tez na dole nic a później wielki kop!!!

Będę wdzięczny za wszelkie opinie.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem przyjemność tym jeździć na dniach otwartych ktma , bardzo nerwowo reaguje na gaz .

zawieszenie też mi nie pasowało, strasznie kołkowate, kierownica sama łapie rybę na nierównościach.

Nie podoba mi sie , dużo przyjemniej jeździ excr 530 ale zawieszenie takie same :D

 

suma sumarum drzety bym nie zamienił :clap:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obrażając Twojego sprzętu ale KTM to rasowy sprzęt jak to mówią Ready to RACE!To że łapie rybę to kwestia regulacji zawieszenia jak w każdym.Dziwne by to było gdyby pod każdego zawodnika uniwersalne ustawienie było optymalne.Druga sprawa DRZ to sprzęt enduro...miękki jak łajba.Brak z przodu UPD.To zawieszenie jak i motocykl jest do jazdy enduro sprawiającej przyjemność.Zawieszenie KTMa to całkiem inna epoka.Mimo że EXC R to też enduro ale jest to naprawde HARD enduro przez wielkie H.Sprzęt seryjnie jest przygotowany nie do zwiedzania tylko zapie**alania.Dlatego jak mówisz jest kołkowaty.On ma być twardy ma pewnie wchodzić i wychodzić z zakrętu przy byle skokach ma nie dobijać.Dlatego wydaje sie kołkowaty.Kwestia przyzwyczajenia.

 

Na osłodzenie powiem że sam chorowałem na DRZ.I każdemu kto chce kupić motocykl mało awaryjny w miarę łatwy do opanowania i tani w eksploatacji mówię że najlepszy wybór to DRZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ludzie, którzy jeżdżą na enduro mogą krytykować zawieszenia. Nie ma znaczenia marka motocykla. Teraz zawieszenia są w pełni regulowane. Nie ważne kto je produkuje, ważne kto ustawia.

Co do KTM 2008, wejdźcie na www.ktmtalk.com i poczytajcie jak i co można zrobić. Nie tylko regulując kompresję i odbicie, można zmienić cały set, jeżeli wam nie odpowiada firmowy. Kosztuje to ze 30 dolarów. I tak jest z każdym zawieszeniem, Hondy , Yamahy czy innych firm.

Żeby powiedzieć cokolwiek o zawieszeniu trzeba pojeździć ok. tygodnia i poregulować ( a to trzeba umieć). Nie krytykujcie, bo ludzie, którzy tworzą ten sprzęt mają więcej w główkach niż wy, znam paru osobiście.

Tak samo jak KTM można przygotować dla amatora (mięciutka), tak samo można uwyczynowić DRZ.

Pozdrawiam..

Edytowane przez konikkonik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modele 2008 w enduro to są bardzo dobre sprzety, a kwesta zawieszenia..... Powiem wam że jeździlem na motocyklu który miał calkowite zawiszenie ohlinsa i w ogóle mi nie pasował. Nie było ustawione podemnie tylko pod kolesia który wważy 100 kg i wali 2 razy większe skoki odmnie dlatego nie ma co wybrzydzać z zawieszeniem. Poprostu trzeba samemu sobie ustawić pod siebie i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojj, piaskett nie ładnie po moim poście zlikwidowałeś sobie swoją odpowiedź o zawieszeniach, a właśnie do ciebie pisałem, chociaż cię nie cytowałem. Manipulujesz chłopie.

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojj, piaskett nie ładnie po moim poście zlikwidowałeś sobie swoją odpowiedź o zawieszeniach, a właśnie do ciebie pisałem, chociaż cię nie cytowałem. Manipulujesz chłopie.

Pozdrawiam..

 

 

Bo twojej wypowidzi skasowałem swoje brednie bo miałes racje! I niechiałem kogoś wprowadzać w błąd!

 

Druga sprawa że nie jeźdizłem 08 i nie wiem jak jest zestrojone zawieszenie w tym roczniku. Napisałem tamten post na szybko w oparciu o jazde na rocznikach 04,05,06 ale w roczniku 08 moze być zawiecha juz ciut inaczej zestrona i będzie to zupełnie inna jazda.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem przyjemność tym jeździć na dniach otwartych ktma , bardzo nerwowo reaguje na gaz .

zawieszenie też mi nie pasowało, strasznie kołkowate, kierownica sama łapie rybę na nierównościach.

Nie podoba mi sie , dużo przyjemniej jeździ excr 530 ale zawieszenie takie same :lapad:

 

suma sumarum drzety bym nie zamienił :flesje:

Śmieszne są stwierdzenia ze komuś zawieszenie nie pasowało bo np właśnie było kołkowate :P W wyczynowym sprzęcie jeśli ktoś chce jezdzić szybko ustawienie zawieszenia jest bardzo indywidualną sprawą. Zakres regulacji w tym KTMie jest na tyle duży ze prawie napewno byłbyś w stanie go do siebie dopasować a jeśli to by Ci było mało to jest pełno dodtakowo tuningowych dodatków które KTM ma w swojej ofercie. A co do nerwowowego reagowania na dodanie gazu to juz chyba poprostu zapomniałes jakie to fajne :)

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak jest z każdym zawieszeniem, Hondy , Yamahy czy innych firm.

Nie krytykujcie, bo ludzie, którzy tworzą ten sprzęt mają więcej w główkach niż wy, znam paru osobiście.

Tak samo jak KTM można przygotować dla amatora (mięciutka), tak samo można uwyczynowić DRZ.

Pozdrawiam..

Po części się z tobą nie zgodzę, ale nie do końca. Jeśli motocykl jest produkowany z myślą o typowej jeździe wyczynowej (exc) to przede wszystkim stawia się na techniczne rzeczy (twardość zawieszenia i masę), a np. wygoda podróżowania jest na dalszym planie. Poza tym dochodzi jeszcze waga motocykla, co w niektórych przypadkach uniemożliwia nawet po regulacjach w serwisie ustawienia zawiasu na ostrą jazdę. Samo ustawianie nie wystarczy, zwykle trzeba wymieniać elementy (np. sprężyny). Wiem jak to jest, bo sam (jeśli nie kupię nowej WRki) będę zmieniał sprężyny na te od YZfa bo oryginalnych nie da się bardziej utwardzić tak żeby były idealne do jazdy po torze. Stwierdzili to fachowcy, którzy "trochę" sie na tym znają ;)

Konkretny zawias jest przeznaczony do konkretnej jazdy i nie ma nic uniwersalnego. Z zawieszenia DRZty nigdy nie otrzymasz właściwości amortyzujących i tłumiących jakie ma EXC ze względu na różnicę w ich budowie i masie pojazdów.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no fakt, trochę przesadziłem z tym zawieszeniem ale i tak ten motocykl mi nie podchodzi

Chyba się starzeję.....

 

No ale trzeba się przejechać i samemu ocenić.

 

i jeszcze jedno, w drz na skręceniu tłumienia zawieszenia w końcowy zakres regulacji nie da się jeździć przy mojej masie(88kg) , więc proszę mi tu nie krytykować że drz jest miękki

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za info.

Widzę, że silnik powinien być bez zastrzeżeń, oddanie mocy też, a waszym zdaniem jedynie sprawa zawieszeń jest bardziej złożona. Po prostu trzeba będzie przy nich pogrzebać i powinno być oki! :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo twojej wypowidzi skasowałem swoje brednie bo miałes racje! I niechiałem kogoś wprowadzać w błąd!

 

Druga sprawa że nie jeźdizłem 08 i nie wiem jak jest zestrojone zawieszenie w tym roczniku. Napisałem tamten post na szybko w oparciu o jazde na rocznikach 04,05,06 ale w roczniku 08 moze być zawiecha juz ciut inaczej zestrona i będzie to zupełnie inna jazda.

Pozdrawiam

Teraz zupełnie poważnie, bo wcześniej to był oczywiście żarcik. Miałem okazję jeździć na wszystkich zawieszenia Ktm od 2001 roku i powiem ci, że każde da się ustawić tak jak się chce i pod rodzaj terenu od piasków po ostrą jazdę w górach. Trzeba tylko mieć do dyspozycji sprężyny pod odpowiednie wagi(nie ma z tym problemu w KTM), dużą ilość odpowiednich blaszek do tłumików, olej od 2.5 do 10 i wiedzę. Polecam wam bardzo prześledzenie tematów ustawień zawieszenia na www.ktmtalk.com, wymieniałem się tam opiniami i testami z wieloma fachowcami w Stanach. Znajdziecie tam bardzo dużo ustawień pod swoje wagi. Trzeba tylko przeliczać lbs na kg.

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...