Skocz do zawartości

altek w dnieprze-montaż


dawidiusz25
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

a tak nawiązując do elektryki :), widział ktoś kiedyś gdzieś jak puszkowa cewka zapłonowa od 126p wylatuje w powietrze. bardzo piękny widok, tylko spodnie do wywalenia bo ufifrane od oleju :biggrin: no i do domu przyszło pchać dniepra 10km:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem. to był bardzo mglisty poranek, może spięcie(ale raczej nie) albo druga opcja, w maluchu do takiej cewki idzie + na przewodzie o zwiekszonej oporności a tu takiego czegoś koleś raczej niezamontował, ale pewny nie jestem. czegoś takiego jeszcze nigdy nie słyszałem. teraz sobie zamontuje dwubiegunowy ale transformatorowy taki co był w elegantach podobno mieści się na miejscu orginalnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam w uralu te cewki butelkowe od malucha. U mnie zdarzylo sie dwa razy takie cos ze uzwojenie pierwotne (jego koncowki, ktore sa wewnatrz przylutowane do wyprowadzen) sie oberwalo. Jak sie to oberwie to mozliwe ze wystepuje iskrzenie, grzanie sie itp. Akurat w moim przypadku nic nie wybuchlo tylko zaczal silnik przerywac i dupa.

Osobiscie regeneruje te cewki - rozbieram, przylutowuje koncowki, skladam na silikon, zagniatam powtornie i dziala jak nowe.

Odkad mi sie to dwa razy zdarzylo niedaleko domu to teraz woze jedna na zapas w schowku.

 

dlatego mam polaczone dwie cewki jednobiegunowe, jedna na garnek. jak padnie jedna to mozna do miejsca naprawy dojechac na drugim. (przetestowane w praktyce)

 

Dwie cewki podlaczone pod jeden przerywacz to dwa razy wiekszy prad przez niego przeplywa niz powinien. Na pewno szybciej styki na przerywaczu siada. No chyba ze masz jakis ukladzik elektroniczny ktory za pomoca przerywacza steruje pradem na cewki. Dlatego w oryginale gzie masz dwie, trzy cewki zaplonowe stosuje sie tyle samo przerywaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pan ural zgora chyba coś pokręcił. W żadnym z radzieckich bokserów nie było nigdy więcej niż jeden przerywacz (mowa oczywiście o czerotaktach). Problem rozdzielenia iskry rozwiązywał palec rozdzielacza i kopułka zapłonowa. Taka sama ilość przerywaczy i cewek zaplonowych występuje w dwusuwie gdzie istnieje konieczność wytworzenia iskry przy każdym GMP (przed nim). Od kiedy wymyślono cewki dwuiskrowe przestano stosować rozdzielacz zaplonu. Stosowanie 2 cewek jest jednym ze spsosbów, ale zastosowanie jednej dwubiegunowej to też dobry sposób w szczególności gdy i tak wozimy cewkę zapasową. A to że jedna cewka pobiera mniej prądu niż dwie to prawda. Pozdrawiam Grzegorz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiązując do dwubiegunowych, to w kaszlu nie miało znaczenia na trwałość przerywacza czy była cewka jednobiegunowa z rozdzielaczem czy cewka dwubiegunowa bez rozdzielacza. a trwałość tych cewek była moim zdaniem bardzo duża, także teoria z tym przewodem oporowym może być trafna. możliwe że pozycja w jakiej jest zamontowana ma znaczenie, bo u mnie jest w poziomie i z tego co widziałem większość tak mocuje i zakładając że cewka nie jest całkowicie wypełniona olejem, w pozycji poziomej częściowo odkrywa uzwojenia. ale teorie spisku wymyśliłem co?? :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawiązując do dwubiegunowych, to w kaszlu nie miało znaczenia na trwałość przerywacza czy była cewka jednobiegunowa z rozdzielaczem czy cewka dwubiegunowa bez rozdzielacza. a trwałość tych cewek była moim zdaniem bardzo duża, także teoria z tym przewodem oporowym może być trafna. możliwe że pozycja w jakiej jest zamontowana ma znaczenie, bo u mnie jest w poziomie i z tego co widziałem większość tak mocuje i zakładając że cewka nie jest całkowicie wypełniona olejem, w pozycji poziomej częściowo odkrywa uzwojenia. ale teorie spisku wymyśliłem co?? :icon_biggrin:

Zaznaczam ze u mnie gdzie nie lubię prądu i ze wzajemnością .

Te czarne maluchowskie cewki transformatorowe ,w klasycznym układzie z przerywaczem i bez kabla oporowego piękne efekty światło i dźwięk wydawały przy końcu żywota > to jest nie dłużej niż godzina od założenia :icon_idea: T

Edytowane przez prince
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaznaczam ze u mnie gdzie nie lubię prądu i ze wzajemnością .

Te czarne maluchowskie cewki transformatorowe ,w klasycznym układzie z przerywaczem i bez kabla oporowego piękne efekty światło i dźwięk wydawały przy końcu żywota > to jest nie dłużej niż godzina od założenia :D T

 

 

ale z kablem oporowym wszystko jest ok??? czy nie kontynuowałeś tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

założylem temat o alternatoże w K-650,odpowiedzi,podpowiedzi dostałem tyle ile potrzebowałem(no chyba że jeszcze ktoś ma coś do powiedzenia,pokazania to prosze bardzo) ;) doszedłem do wniosku że narazie zostaje przy prądnicy,ale tylko do pierwszej AWARII(oby nieee!)przy okazji zakladam Digitech-a,i te diody http://www.ulismotorradladen.de/deutsch.htm !!i mam nadzieje że będzie wszystko ok:)chcę zachować jakiś przyzwoity poziom orginalności:))i to by było na tyle....jak dostane diody(jeszcze nie wiem kto mi je zamówi,albo zrobi:))chyba że ktoś z was będzie pierwszy kto te diody będzie miał to prosze o podzielenie się uwagami)...to podziele się z Szanownym Gronem spostrzeżeniami:) :biggrin: :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...