Skocz do zawartości

Cafe Racer


marcinhc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapodalem ten temat juz na scigaczu.pe.el, jednak nie dostalem zadnych odpowiedzi. Ale moze tu sa jacys milosnicy tego stylu?

 

Ja musze przyznac ze sie zakochalem w tych motocyklach, tym stylu bycia. Po prostu musze miec taka maszyne. Jednak jako ze fundusze to bede mial takie na gs500, pomyslalem ze trzeba z jakiejs starej japonii (z lat 80 tak mysle) zrobic cafe racera.

 

I tu pojawia sie pytanko.

 

Jako ze jestem dzieckiem kapitalizmu to sprzetow z lat 80 nie znam zupelnie, a informacji o nich niewiele. W takim razie jakiego starego nakeda mi polecacie? Jakie sa mozliwie najbardziej niezawodne? jaka jest sznasa zeby nie kupic zloma? Ile kosztowalby ew. remont? Jak z czesciami? Domyslam sie ze z nimi ciezko, ale czy w ogole sa dostepne? Bedzie to moje pierwsze moto. Pojemnosc tak 500-700. Zeby jednak mial troche kucy, bo cafe racer musi pokazac czasem klase nowobogackim plastikom no nie? Od kawiarni do kawiarni tez trzeba szybko smignac. :biggrin:

 

No i jeszcze powiedzcie w jakich cenach moge dostac te sprzety. Czy powiedzmy 5 tys. starczy na sprzet i ew. regulacje?

 

A moze lepszym wyborem bylby np. Zephyr 550, 750? A moze przerobic np. Cb 500?

 

Wlasciwie to mowice wszystko co wiecie na temat starych japonii i cafe racerow. Moze ktos ma takie cudo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może tu coś znajdziesz, pojawiają się gotowe maszyny za kwotę ok. 6-7 tyś.

http://www.caferacer.vgh.pl/forum/viewforum.php?forum_id=15

 

Ten też nie powinien być drogi :crossy:

http://www.scigacz.pl/riderfoto/723.html

 

 

Przykłady z aukcji:

http://motoaukcja.interia.pl/show_item.php?item=225885378

http://cgi.ebay.fr/125-MZ-TS-CAFE-RACER_W0...2QQcmdZViewItem

 

A tutaj coś miłego dla oka:

http://www.caferace.com/cafepix3.html

 

Pozdrawiam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

 

ja rowniez powoli (ale od dawna :buttrock: ) przymierzam sie do budowy cafe-recera. z informacji, ktore zbieram od dluzszego czasu, nasuwa się prosty wniosek: jezeli chcesz zrobic to szybko i malym kosztem - odpusc sobie. tu potrzeba czasu, fachu (lub przynajmniej talentu) w rekach. no i kasy... moze nie tyle, co na customa, ale zawsze.

 

jezeli chcesz cafe-racera z prawdziwego zdarzenia, to nie buduj go na 2- albo 4-cylindrowkach. singiel lub v2 jak w guzzi.

 

generalnie - temat rzeeeeeka!!!

 

jakby co - pytaj na pw.

 

powodzenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki patryk, jednak mi chodzi o samodzielna stylizcje na cafe racera i raczej w gre wchodza tylko japonie pow 400ccm, bo to jedyny sposob zeby nie pakowac sie w jakies kosmiczne koszty, a jednoczesnie miec troche koni pod tylkiem.

 

Najbardziej podoba mi sie yamaszka xj550 pod wzgledem osoiagow, gabarytow, ceny i wygladu ale:

- nie wiem jak z jej niezwodnoscia

- troche przerazaja mnie jej 4 cylindry, bo remont takiego czegos moze sporo kosztowac, poza tym 4 gary troche kloca sie z tradycja cafe racerow gdzie najlepeij pasuje rzedowy twin

 

CO myslicie o hondzie 750?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie nie ma nic do rzeczy ile masz garnków;]

 

W CR trzeba utrzymac klimat lat 60;] ni ogladaj zdjec CR w internecie.... lepiej szukac zdjeć motocykli rajdowych z lat 50-60-70. Prawdziwa skarbnica wiedzy. przypominam ze CR to maja być rajdówki wiec budowa nie zamknie sie w małych kosztach;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, mysle ze jednak ilosc garow i pojemnosc ma znaczenie. Taki ksiazkowy CR to byl Norton, BSa albo Triumph mial rzedowego twina chlodzonego powietrzem i pojemnosc kolo 600-650.

 

Wiem ze w tamtych czasach byly tez i beemki, i dukaty i nawet Jawy (chyba) no ale ja bym chcial takiego cafe racera o jakich kraza opowiesci.

 

Choc oczywiscie nie mam najmniejszego zamiaru miec czegos dokladnie takiego samego jak wtedy, bo:

1. 17 latek za kieszonkowe nie kupi Triumpha z lat 60 i go nie wyremontuje

2. nie jestem wielkim tradycjonalista, wiec wszelkie akumulatory, kierunkowskazy, hmmm... moze nawet chlodzenie ciecza wchodza w gre, a nawet sa pozadzane

3. pragne poczuc ducha tamtych lat, ale osiagi to ja chce miec wspolczesne :)

 

No jesli zaproponujecie jakas 650 z rzedowa czworka i przedstawicie dobre argumenty to sie nad nia oczywiscie zastanowie, ale jednak twin to jest to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz 5000 to lepiej szukac gotowej maszyny, bo:

 

-potencjalna baza w dobrym stanie technicznym tez kosztuje tyle, albo i wiecej

-oprocz bazy trzeba miec rowniez pomysl na cos swojego, a pomysl ogicznie, ze nie sa to seryjne dodatki czy cale elementy - np bak, owiewki, kierownica, tlumiki itd; bedziesz musial robic to na zamowienie, a u nas z tym ciezko i drogo, no zostaje zagraniczna gielda takich akcesoriow.

 

Rozwiazanie jak dla mnie - kupic zlom z dobra rama, silnikiem i zawiecha i dokumentami :) Potem rzezba wg pomyslow i w ramach umiejetnosci, a co za tym idzie kosztami.

 

No i zebys dal rade nowobogackim plastikom to musisz miec sluszna pojemnosc plus tuning, ale koszta przerosna Cie kilkukrotnie ;)

 

Kup lepiej cos na gotowo, bo tak jak mowi Batman, potrzeba wiele pracy, czasu, a na dodatek, to nie ma limitu kasowego. Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu rozejżał bym sie z kturąś z tych maszyn :)

 

-SUZUKI GT 750

zostal zaprezentowany w 1971 roku

motocykl ten miał byc odpowiedzią na trzycylindrowce, sprtowe dwusuwy owych czasów

wypozazony jest w silnik chłodzony cieczą (jesen z pierwszych cieczaków)

motocykl jednak okazał się ciekawym turystykiem o sportowym zacięciu

silnik miał zasilanie sterowane za pomocą tłoków posiadał trzy gażniki mikuni 32mm.

trzy kolektory wydechowe z kturych środkowy rozdzielał się, przechodziły w cztery tłumiki

w wykonaniu oryginalnym model miał duży bębnowy hamulac przedni.

Model ten cieszył sie dużą popularnością w swoich czasach i był naprawde niezawodny

 

_dane fabryczne:

 

v-max- 193km/h

silnik- 783cm3 trzycylindrowy, rzędowy

moc- 50KW przy 6500min

budowa ramy- z rur stalowych podwójna kołyska

skrzynia- 5-biegowa

masa- 214kg

 

 

-HONDA CB 400 FOUR

model four uchodził za klejnot wśród motocykli

wytwarzano go w latach 1975-1977r.

miał konwencjonalny czterosuwowy silnik żędowy, górnozaworowy z dwoma zaworami na cylinder

motocykl ten osiągał inponującą prendkośc obrotową 10000min

cb 400 odznaczało sie bardzo dobrym prowadzeniem

stylistyka modelu cb400 zdobyła sobie wielu zwolenników,

którym szczegulnie podobały sie chromaowane kolektory

mimo że model cb400 Four był udana konstrukcja to jednak szybko został zastąpiony

przez tańsze maszyny z 4-cylindrowymi silnikami V jak np. model cb 400 Dream

z trzema zaworami na cylinder czy pózniejszy model super dream

Jednak te konstrukcji nie miały takiego stylu, szyku i osiągów jak miał motocykl 400 four

 

_dane fabryczne:

 

v-max- 167 km/h

silnik- 408cm3 czterocylindrowy, rzędowy, 8- zaworowy

moc- 28KW przy 9000min

budowa ramy- z rur stalowych kołyska

skrzynia- 6-biegowa

masa- 178kg

 

-HONDA CBX 1000

 

Produkawana w latach 80-tych

motocykl ten był głównym konkurentem maszyn sześciocylindrowych np. benelli i z1300

CBX1000 zaprojektowano jako maszynę soprtową posiadała rzędowy silnik sześciocylindrowy

który został skonstruowany jak silnika motocykla wyścigowego z lekkim napędem zaworowym i 24 zaworami

 

_dane fabryczne:

 

v-max- 225km/h

silnik- 1047cm3 sześciocylindrowy, rzędowy 24-zaworowy

moc- 78KW przy 9000min

budowa ramy- z rur stalowych centralna

skrzynia- 5-biegowa

masa- 247kg

 

tyle odemnie jak będziesz potrzebował innych info o kakretnych modelach to pisz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znajomy podeslal mi fajna stronke, gdzie caly czas ogladam jak powinna wygladac maszyna zadbana i ktorej ciezko szukac na allegro, dlatego lepiej szukac czegos podniszczonego , zeby zal nie bylo, a oto strona: http://www.japsirauta.fi/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maniek, wbrew pozorom akcesoria nie beda takie drogie. Mozna je zrobic samemu np. z laminatu (widzialem jak koles sobie zrobil zadupek z laminatu na gipsowej formie a jego koszta nie przekroczyly 150zl).

 

Kierownice mozna dac do jaiegos spawacza i powiedziec mu co i jak (tak sie robilo i tak sie robi), ew samemu, ale niestety nie umiem spawac.

 

Tych dodatkow akurat w CR nie ma za wiele bo maszyny raczej sa pozbawine wszystkiego co niezbedne, wiec najdrozsze to chyba bedzie malowanie :wink:

 

Poza tym jesli motocykl bedzie na chodzie to bede go robil stopniowo, najwyzej pojezdze troche z tylkiem od CR a przodem od plastika :crossy:

 

Enduro, pamietaj ze przy okazji to ma byc moj pierwszy motocykl, wiec ta 750 i CBX 1000 odpadaja. Poza tym i mniejszy silnik tym mniejsze koszty napraw. npatomiast spodobala mi sie ta cb400. Do tego rama kolyska, mniam, tylko czy dostane w tych czasach jeszcze jakis jezdzacy motocykl? Watpie. On jak na lata 70' byl zaawansowany konstrukcyjnie, a wiec czy nie lepiej bedzie poszukac czegos nie wyrafinowanego z lat 80? Po przerobkach i tak nie bedzie widac wiekszej roznicy. Sam nie wiem.

 

MOC, xj600, mowisz? Ta z lat 80' jest calkiem calkiem, byla budowana na podstawie xj550. Po wywaleniu plastikow moze miec to sens. Rozwaze ta propozycje, bo wiem ze jest niezawodna a i osiagi calkiem przyjemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem pojawiają sie ciekawe cb400 na sprzedasz :wink:

 

musisz poświęcic dużo czasu na szukanie a na pewno znajdziesz ładną sztukę

 

co prawda znaleśc ładna cb400 four za dobre pieniądze graniczy z cudem :flesje:

 

myślę ze taka cb pasowała by na pierwszy motocykl

 

tak sie akurat składa że mój znajomy ma Four'a 400 z 76rok w kapitalnym stanie

 

kupił go zupełnie przypadkowo ale jest z niego naprawdę zadowolony

 

i nie zamienił by go na żaden inny motocykl :crossy:

 

miałem okazje przetestowac ta maszynę

 

i mogę powiedziec że to naprawdę przyzwoity, piękny motocykl z sporą mocom jak na stare 400cm3

 

znajomy twierdzi że zużycie paliwa cb 400 four wacha się pomiędzy 4l-4,5l na 100km co jest ogromnym plusem :biggrin:

 

PS... jeśli interesuje cię mniejsza pojemniśc to

 

pomyśl jeszcze o YAMAHA SX 400 i Suzuki GSX 400 E KATANA

 

pozdro...!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Kolega kończy Katanę a'la cafe racer, niesamowity design. Świetny materiał na takie moto.

pzdr

 

patrz - http://www.ozebook.com/compendium/maps/cnewsome.jpg

 

http://www.ozebook.com/compendium/suzi/scott.jpg

 

http://vne-resource.iol.co.za/30/picdb/article2/b/4/100771

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...