Skocz do zawartości

Yamaha XT 660Z Tenere 2008


Rekomendowane odpowiedzi

hmmm, też wczoraj trafiłem przez przypadek na opis nowej Tenery. XT ciągle żyje, wreszcie Yamaha zorientowała się, że brakuje jej jednocylindrowego turystycznego enduraka. No i jest, porównując z 660R jedna tarcza więcej z przodu, nieco mniejsze skoki zawieszeń no i turystyczne owiewki/bak/błotnik. Fajnie, że spory bak - 22l. Wygląda że głównie na asfalt, choćby ze względu na wagę. Wreszcie nowy design, aż dziw, że to brat (siostra?) poczciwego XT-ka.

Oczywiście mi się nie podoba, zwłaszcza z przodu, ale ja po prostu nie lubię tych nowoczesnych designów a'la Kawasaki ER6...

Ciekawe czy zdobędzie reputację pierwszych Tener i trafi do Top 10 w Adventure Motorcycling Handbook? :icon_rolleyes:)))

Pozdro

dub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem Yamaszka zrobiła krok w dobrym kierunku i wyciągnęła rękę do maniaków endurowej turystyki i wykroiła sobie kawałek tortu zarezerwowany dotąd przez KTM albo inaczej wróciła do dobrych czasów 80tych i 90 tych... i bardzo dobrze... do pojedynczej dalekiej turystyki w zróżnicowanym terenie od asfaltów po ciężkie piachy i błota i dziury to idealny motocykl... sprawdzony już i niezawodny silnik...owiewka, kuferki, długi skok zawieszeń... świeży aczkolwiek trochę futurystyczny "dizajn" ... jak dla mnie bomba.. gdybym wybierał się na rundkę dookoła Afryki albo gdzieś na kraniec świta wybrałbym Tenere... na pewno poradzi sobie nie gorzej od BMW GS1200 czy KTM Adventure... przy tym ma przewagę nad nimi w postaci niższej masy co w cięzkim terenie na odludziu na pewno nie jest bez znaczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykroiła sobie kawałek tortu zarezerwowany dotąd przez KTM

CIACH

na pewno poradzi sobie nie gorzej od BMW GS1200 czy KTM Adventure... przy tym ma przewagę nad nimi w postaci niższej masy co w cięzkim terenie na odludziu na pewno nie jest bez znaczenia...

rozumiem, że piszesz o KTM-ie dwugarnkowym 950-990? Bo jak raz Advenczer 640 jest jakieś 30 kg lżejszy, a skoki zawieszeń, pojemność baku i wyposażenie znacznie lepsze (tripmaster, osłony dłoni itp.)...

Myślę raczej, że to odpowiedz na przerabianie i objuczanie bagażem zwykłego XT-ka przez motopodróżników i walka raczej z BMW 650GS, Trampkiem Hondy czy mocno starzejącymi się KLR-em i DR-ą.

Pozdro

dub

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest to... Wreszcie jakies enduro turystyczne bo ostatnie nowosci skierowane sa glownie na asfalt jak np nowy Transalp czy Triumph Tiger. Tutaj Yamaha robi uklon w strone bezdrozy. Nareszcie sie cos rusza w tym segmencie. Szprychowane kola z przednim 21", niezly przeswit, duzy zbiornik paliwa. Poza tym super sylwetka... Silniczek miodzio. Mam nadzieje ze lampa swieci duzo lepiej niz wyglada. Mysle ze dla mojego Dakara nareszcie solidny konkurent. W zasadzie to postawilbym go pomiedzy Dakarem a LC4 Adventure gdzies.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tenera Właśnie ,nie wiem jaką moc ma nowa Tenera. Jeśli to silnik od XT 660 to wiadomo ,48KM, ale dlaczego nie podali mocy w opisie, może więc będzie większa.Ogólnie coraz bardziej mi się podoba i jak dla mnie, to ta moc jest wystarczająca. Nic w niej nie brakuje przynajmniej na pierwszy rzut oka. Pewnie jeśli nic ciekawego nie zaprezentują inni producenci, będzie stała u mnie na wiosne w garażu. Bo nowego Trampka już odpuściłem ./nie moje klimaty.../ Edytowane przez Leszek45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ,nie wiem jaką moc ma nowa Tenera. Jeśli to silnik od XT 660 to wiadomo ,48KM, ale dlaczego nie podali mocy w opisie, może więc będzie większa.Ogólnie coraz bardziej mi się podoba i jak dla mnie, to ta moc jest wystarczająca. Nic w niej nie brakuje przynajmniej na pierwszy rzut oka. Pewnie jeśli nic ciekawego nie zaprezentują inni producenci, będzie stała u mnie na wiosne w garażu. Bo nowego Trampka już udpuściłem ./nie moje klimaty.../

Jak dla mnie to silnik jest identyczny. Spojrz na porownanie silnikow nowej XTZ660 i XT660R. Jestem strasznie ciekaw jak to jezdzi. No i chcialbym zobaczyc to na zywo bo zdjecia choc wygladaja super nie zawsze w pelni oddaja motocykl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to silnik jest identyczny. Spojrz na porownanie silnikow nowej XTZ660 i XT660R. Jestem strasznie ciekaw jak to jezdzi. No i chcialbym zobaczyc to na zywo bo zdjecia choc wygladaja super nie zawsze w pelni oddaja motocykl.

Ja tez nie mogę się doczekac ,żeby zobaczyć ją z bliska i chociaż usiąść na chwilke, o reszcie nie wspomne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek daleko masz do Kalisza? Widze ze z wielkopolski... Jak juz zakupisz to moglbys sie pochwalic :icon_biggrin:. Nie chce mi sie wierzyc zeby cos jeszcze nowego na 2008 powstalo w tej klasie ale chcialbym zdziwic sie pozytywnie. Ciekawe co na to SUZUKI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek daleko masz do Kalisza? Widze ze z wielkopolski... Jak juz zakupisz to moglbys sie pochwalic :icon_mrgreen:. Nie chce mi sie wierzyc zeby cos jeszcze nowego na 2008 powstalo w tej klasie ale chcialbym zdziwic sie pozytywnie. Ciekawe co na to SUZUKI.

Witaj , zakupem napewno sie pochwale i nie omieszkam wlecieć do Kalisza.Nawet często bywałem sprzętem w Kaliszu,np. na Szałe.W tamtym roku sprzedałem moto z myślą zakupu czegoś innego, niestety kasa rozeszła sie na inne "zbożne cele".W przyszłym roku nie odpuszcze i zakup musi być!!Tak jak pisałem wyżej, wszystko wskazuje na to ,że bedzie to Tenera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suzuki na to zapewne nic :cool: Nie pogardziłbym terenową odmianą vstroma, ale szczerze wątpię, czy na coś takiego się zdecydują. Na rynkach bardziej "offroadowych" niż UE (Ameryki, Australia) jest DR650 w roli długodystansowca terenowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek a nie myślałeś o lc4 adv???

 

ja tez czekam na mozliwość obejrzenia na żywo nowej tenery i wtedy podejme decyzje yamaha czy ktm.....chociaz najbardziej widziałbym u siebie małego adventura ale z nowym silnikiem, ponad 60kucy idealnie pasuje do masy jednocylidrowych turystycznych enduro....tylko ze bedzie on pewnie za min rok w salonach...a 48km w tenerze to ciut za malo......

 

jest jeden plus na pierwszy rzut oka w tenerze..wydaje sie na zdjeciach ze ma wygodne siedzenie dla kierowcy i pasazera w ktm to porazka...

 

 

 

 

a ty mutomb tez chyba myslales kiedys o ktm.....dlaczego zrezygnowales???

 

 

pozdr...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leszek a nie myślałeś o lc4 adv???

 

ja tez czekam na mozliwość obejrzenia na żywo nowej tenery i wtedy podejme decyzje yamaha czy ktm.....chociaz najbardziej widziałbym u siebie małego adventura ale z nowym silnikiem, ponad 60kucy idealnie pasuje do masy jednocylidrowych turystycznych enduro....tylko ze bedzie on pewnie za min rok w salonach...a 48km w tenerze to ciut za malo......

 

jest jeden plus na pierwszy rzut oka w tenerze..wydaje sie na zdjeciach ze ma wygodne siedzenie dla kierowcy i pasazera w ktm to porazka...

a ty mutomb tez chyba myslales kiedys o ktm.....dlaczego zrezygnowales???

pozdr...

O Lc 4 tez myślałem i własnie mam przed oczami to moto w katalogu. To jest już dośc wyrywne i konkretne enduro , ale i konkretnie kosztuje , chyba najdroższe w swojej klasie pojemnosciowej .Tenera w.g. mnie będzie o wiele tańsza. Jeśli się mylę, to w gre wejdzie nie tylko lC4 ale i Dakar, bo Trampek juz nie/ największe rozczarowanie jakie mnie spotkało, bo na niego własnie liczyłem i czekałem/.Mnie tak nie zależy na największej mocy, wole spokojniejsze silniki /i tak sam jeżdże na moto/ , taki własnie ma być silnik Tenerki. Lc 4 jest troche nie okiełznany itp. tak przynajmniej piszą.Podoba mi się jednak w małym Adwenczerze rama,duzy zbiornik,kickstarter, mozliwość przestawienia układu zapłonowego. Napewno jest to ambitny motocykl do konkretnej turystyki. Może dla mnie za ambitny....Życie pokaże , coś wybierzemy. Wiecie, jak to jest być nie stałym w przekonaniu o wyborze motocykla.Człowiek sie zauroczy jak jakąś niezłą laską , a to zauroczenie po pewnym czasie mija, bo na horyzoncie nowy obiekt porządania.....Ale to na marginesie. Co do silnika Tenery, to jak opisano wyżej, ma on mieć większy moment na niskich i średnich obrotach jak XT 660.Tak więc celowo nie podawają mocy silnika Tenerki , bo pewnie będzie inna , miejmy nadzieję ,że większa. Jest jeszcze sprawa zakupu samego moto i pod uwage wezmę także sprawy związane z kredytem bądz tez lizingiem, itp. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tymi kolejnymi zauroczeniami to rozumiem Cie doskonale.....

 

a co do silnika adventura to ma on "dół" ktory mnie rozwalil ,silnika yamahy osobiscie nie testowalem ale mysle ze mozna go porównac do hondowskiego jakiego mam w dominatorze( czesto jezdze z kolega ktory smiga na xtku i osiagi sa identyczne moto ida rowno leb w leb) lc4 ciagnie od samego dolu jak oszala i ma duzo wiecej ducha...

 

no ale cena jest zabojcza..35tys za nowego 24 za 2latka.....

 

a co do ceny yamahy..jak xt kosztuje 24tys to dodajac do tego wiekszy bak wiecej owiewek szybe prawdziwe lampy dodatkowa tarcze to mysle ze cena dojdzie do 27-28tys zl...

 

 

...jak bedziesz sie wybieral po zimie do salonow to moze umowimy sie razem i potestujemy ktm bmki i yamahe..???

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...