Jump to content
Sign in to follow this  
SuleY

Jak rozpoznac luzy na wale korbowym

Recommended Posts

Witam!

Może mi ktoś powiedzieć jak rozpoznać czy na wale korbowym są jakieś luzy, albo czy ścianki cylindra się nie wytarły. Coś dziwnie stuka mi w silniku jak pracuje na luzie, a podczas jazdy słyszę takie cykanie jakby drobne kamyki uderzały o silnik. Nie wiem, czy jest to jakaś usterka, czy tylko mój wymysł? Oczywiście dynamika jazdy itp. wskazują na to że wszystko ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krissr114

możliwe że masz już luz na korbowodzie jak Ci stuka...... :icon_razz:

 

zdejmij kape od magneta i spróbuj ruszać wałem góra- dół, prawo-lewo

natomiast żeby spr korbe to musisz zdjąć głowice-cylek i wtedy sprawdzisz;]

Edited by krissr114

Share this post


Link to post
Share on other sites

luzy na wale sprawdza się poruszająć korbą w duł i w gore, ale nie tak żeby się obracała tylko stoi w miejscu(nie wiem czy mnie zrozumiałeś, mam nadzieje że tak) a jeszcze można sprawdzić luzy na bokach, trzymasz korbe i poruszasz ją w lewo i w prawo.

Edited by ozi159

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy muszę do tego ściągać to zębate koło pod pokrywą czy wystarczy jak nim poruszam? Jak ruszam nim w gorę i w dół lub lewo-prawo to nic się nie dzieje, ale jeśli zacznę tak szybko obracać lewo prawo to słychać jakby coś latało

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest krissr114

luz osiowy(prawo-lewo) korba może mieć... ale góra dół już jest niedopuszczalne :icon_razz:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jeśli nim obracam (tym zębatym kołem) i słychać luzy to jest ok? Jak spadną pierwsze śniegi moto pójdzie na kontrolę do mechanika więc zależy mi na tym żeby do tego czasu nic z tych dźwięków nie wynikło. Wolę być zapobiegawczy, niż później wydawać kasę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy muszę do tego ściągać to zębate koło pod pokrywą czy wystarczy jak nim poruszam?

 

jak ci się uda to możesz nawet bez rozpoławiania zobaczyć czy ma luzy poprostu ściągasz cylek i ruszasz w lewo, prawo i góra duł. A luzy na korbie (lewo prawo) muszą być a więc nie przejmuj się tym że korba ci lata w lewo i w prawo :icon_razz: ale też nie może za bardzo latać(jak masz szczelinomierz to możesz sprawdzić ile masz tam luzu nie wiem ile powinno być ale jak będzie ok 0.20mm to nie ma problemu)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko żeby ściągnąć cylinder albo nawet głowicę muszę ściągać bak, owiewki itp. a teraz nie za bardzo mam czas (szkoła, dziewczyna). Chciałem to sprawdzić tak na szybko, jak ktoś napisał pod pokrywą od magneta. Znajduje się tam takie koło z zębami za którym jest prądnica (chyba), czy jeśli wał ma luzy to to koło też będzie miało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcpol

Tylko żeby ściągnąć cylinder albo nawet głowicę muszę ściągać bak, owiewki itp. a teraz nie za bardzo mam czas (szkoła, dziewczyna). Chciałem to sprawdzić tak na szybko, jak ktoś napisał pod pokrywą od magneta. Znajduje się tam takie koło z zębami za którym jest prądnica (chyba), czy jeśli wał ma luzy to to koło też będzie miało?

 

Po zdjęciu dekla od strony układu zapłonowego będziesz mógł sprawdzić występowanie luzów na łożyskach głównych wału korbowego. Oczywiście to bardzo niedokładny sposób. Ułożyskowanie korbowodu będziesz mógł sprawdzić dopiero po rozebraniu góry silnika. Uprzedzam, że będą potrzebne nowe uszczelki. Najczyściej jeśli występują wyczuwalne luzy łożysk głównych to łożyska korbowodu też będą zużyte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli łożyska główne są ok to mogę do zimy jeszcze pojeździć zanim zajrzę pod cylinder?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest marcpol

jeśli łożyska główne są ok to mogę do zimy jeszcze pojeździć zanim zajrzę pod cylinder?

 

Tak, o ile ktoś nie zrobił pseudo remontu i nie wymienił jedynie łożysk głównych (przy zużytych korbowodu) to możemy założyć, że łożyska korbowodu też są ok. Jednak niepokojącym objawem jest stukanie. Opisz je dokładniej. Kiedy się nasila, kiedy znika itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na biegu jałowym i podczas jazdy z pasażerem na wyższych obrotach (tak jakby uderzanie piasku o silnik jak opisałem na początku tematu). stukanie rośnie wraz z obrotami, tzn. zwiększa się jego częstotliwość

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie pierścienie zaczynają dzwonić. Takie cykanie, tykanie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sciagnij cylinder i zobaczysz czy bedzie luz na korbowodzie a dokladnie luz pionowy . Zlap za korbe i poruszaj ja w dol i gore tylko zebys nie krecil walem. Jeszli wyczujesz luz to masz juz przyczyne dzwonienia pukania. A przy pewnych obrotach nie dostaje takiego mula?

Edited by pikus91

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapewne masz w swojej aprilce silnik rotax 123. Jeśli tak to przyznam Ci że łożysko korbowodu bardzo sie sypały. Tak było nie tylko u mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...