SuleY Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Witam!Może mi ktoś powiedzieć jak rozpoznać czy na wale korbowym są jakieś luzy, albo czy ścianki cylindra się nie wytarły. Coś dziwnie stuka mi w silniku jak pracuje na luzie, a podczas jazdy słyszę takie cykanie jakby drobne kamyki uderzały o silnik. Nie wiem, czy jest to jakaś usterka, czy tylko mój wymysł? Oczywiście dynamika jazdy itp. wskazują na to że wszystko ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krissr114 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 (edytowane) możliwe że masz już luz na korbowodzie jak Ci stuka...... :icon_razz: zdejmij kape od magneta i spróbuj ruszać wałem góra- dół, prawo-lewonatomiast żeby spr korbe to musisz zdjąć głowice-cylek i wtedy sprawdzisz;] Edytowane 6 Października 2007 przez krissr114 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 (edytowane) luzy na wale sprawdza się poruszająć korbą w duł i w gore, ale nie tak żeby się obracała tylko stoi w miejscu(nie wiem czy mnie zrozumiałeś, mam nadzieje że tak) a jeszcze można sprawdzić luzy na bokach, trzymasz korbe i poruszasz ją w lewo i w prawo. Edytowane 6 Października 2007 przez ozi159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Czy muszę do tego ściągać to zębate koło pod pokrywą czy wystarczy jak nim poruszam? Jak ruszam nim w gorę i w dół lub lewo-prawo to nic się nie dzieje, ale jeśli zacznę tak szybko obracać lewo prawo to słychać jakby coś latało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krissr114 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 luz osiowy(prawo-lewo) korba może mieć... ale góra dół już jest niedopuszczalne :icon_razz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Czyli jeśli nim obracam (tym zębatym kołem) i słychać luzy to jest ok? Jak spadną pierwsze śniegi moto pójdzie na kontrolę do mechanika więc zależy mi na tym żeby do tego czasu nic z tych dźwięków nie wynikło. Wolę być zapobiegawczy, niż później wydawać kasę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bakardi Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Czy muszę do tego ściągać to zębate koło pod pokrywą czy wystarczy jak nim poruszam? jak ci się uda to możesz nawet bez rozpoławiania zobaczyć czy ma luzy poprostu ściągasz cylek i ruszasz w lewo, prawo i góra duł. A luzy na korbie (lewo prawo) muszą być a więc nie przejmuj się tym że korba ci lata w lewo i w prawo :icon_razz: ale też nie może za bardzo latać(jak masz szczelinomierz to możesz sprawdzić ile masz tam luzu nie wiem ile powinno być ale jak będzie ok 0.20mm to nie ma problemu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Tylko żeby ściągnąć cylinder albo nawet głowicę muszę ściągać bak, owiewki itp. a teraz nie za bardzo mam czas (szkoła, dziewczyna). Chciałem to sprawdzić tak na szybko, jak ktoś napisał pod pokrywą od magneta. Znajduje się tam takie koło z zębami za którym jest prądnica (chyba), czy jeśli wał ma luzy to to koło też będzie miało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Tylko żeby ściągnąć cylinder albo nawet głowicę muszę ściągać bak, owiewki itp. a teraz nie za bardzo mam czas (szkoła, dziewczyna). Chciałem to sprawdzić tak na szybko, jak ktoś napisał pod pokrywą od magneta. Znajduje się tam takie koło z zębami za którym jest prądnica (chyba), czy jeśli wał ma luzy to to koło też będzie miało? Po zdjęciu dekla od strony układu zapłonowego będziesz mógł sprawdzić występowanie luzów na łożyskach głównych wału korbowego. Oczywiście to bardzo niedokładny sposób. Ułożyskowanie korbowodu będziesz mógł sprawdzić dopiero po rozebraniu góry silnika. Uprzedzam, że będą potrzebne nowe uszczelki. Najczyściej jeśli występują wyczuwalne luzy łożysk głównych to łożyska korbowodu też będą zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 jeśli łożyska główne są ok to mogę do zimy jeszcze pojeździć zanim zajrzę pod cylinder? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 jeśli łożyska główne są ok to mogę do zimy jeszcze pojeździć zanim zajrzę pod cylinder? Tak, o ile ktoś nie zrobił pseudo remontu i nie wymienił jedynie łożysk głównych (przy zużytych korbowodu) to możemy założyć, że łożyska korbowodu też są ok. Jednak niepokojącym objawem jest stukanie. Opisz je dokładniej. Kiedy się nasila, kiedy znika itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SuleY Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Na biegu jałowym i podczas jazdy z pasażerem na wyższych obrotach (tak jakby uderzanie piasku o silnik jak opisałem na początku tematu). stukanie rośnie wraz z obrotami, tzn. zwiększa się jego częstotliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukass102 Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Pewnie pierścienie zaczynają dzwonić. Takie cykanie, tykanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 (edytowane) sciagnij cylinder i zobaczysz czy bedzie luz na korbowodzie a dokladnie luz pionowy . Zlap za korbe i poruszaj ja w dol i gore tylko zebys nie krecil walem. Jeszli wyczujesz luz to masz juz przyczyne dzwonienia pukania. A przy pewnych obrotach nie dostaje takiego mula? Edytowane 7 Października 2007 przez pikus91 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafciu Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 Zapewne masz w swojej aprilce silnik rotax 123. Jeśli tak to przyznam Ci że łożysko korbowodu bardzo sie sypały. Tak było nie tylko u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.