Skocz do zawartości

1.9 TDI OCENY, TRWAŁOŚĆ


Patriko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

czesc to zalezy ktory rok, jak był uzytkowany, jego wersja i kto nim jezdził

generalnie te nowsze silniki nie sa tak bezawaryjne jak te starsze.

pada turbo i pompowtryskiwacze, tte nowsze sa bardziej wrazliwe na jakosc paliwa.

 

generalnie sam diesel przejedzie wiecej niz turbo diesel.

miałem passata 93r 1.9D na ruskiej, opale i chodził bez problemu

mam fiest courier 470 000tys przebiegu bez awarji

moj brat jechał felicia 1.9D przbeieg to 64 tys km, 1 własciciel , serwis ASO, i na trasie nastapiło spotkanie tloka z zaworem... naprawa 8 tys zł

a przeierz to ten sam silnik co w passacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam pytanko odnośnie tego niemieckiego silnika, jak wygląda trwałość, awaryjność tego silnika??? Czy rzeczywiście jest on taką legendą jak go malują??? Jakie robi bezawaryjnie przebiegi???

 

Witaj!

Mam u siebie na warsztacie Passata B4-580 tyś przebiegu ale jest to silnik 1Z czyli 90KM znaczy to tyle ,że jest na zwykłej pompie Boscha VP30.Wadą w tych silnikach jest zamocowanie dolnego koła rozrządu jest ryzyko ,że się samo przestawi na szczęście nie urwie jak w TD chyba ,że pęknie śruba.Często pada przepływka i czujnik ciśnienia w sterowniku silnika.W nowszych dbać o paliwo bo pompowtryski delikatne i dużo kosztują, są też problemy z turbiną -zaciera się tzw."kierownica" od zmiennej geometrii.Jak bedziesz dbał to tylko Mercedesem więcej przejedziesz -mowa oczywiście o tych przed CDI ale za to mniej spalisz :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyscie na to nie patrzyli to ;

 

Nowoczesne silniki benzynowe - zywotnosc znacznie sie przedluzyla

 

a w dieslach o duzo zmniejszyla.

 

Im starszy diesel tym generalnie wiekszy bezawaryjny przebieg.

 

:icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ropniak nigdy nie miał być autem do długich podrózy;] maił byc raczej wołem roboczym!! A zeby dobrze sie jeździło na trasie to trzeba silnik taki troche pokrecic zeby kogos wyprzedzic i dlatego nowe ropniaka kreca do 5 tys obr;]

 

 

W bezynie natomiast powraca sie spowrotem do obrotów niższych czyli 4500-5000obr/min co znacznie przedłuza zywotnosć, inne konstrukcje inne załozenia itp;] Ogulnie silniki bezynowe sa duzo lepszymi silnikami do samochodów majacych byc uniwersalnymi, tylko na litosc boska nie kupujcie jednostek 1,2 czy 1,4 bo to kicha! jak kupowac to auto 2,0 gwaratnuje ze spalanie bedzie zblizone do jednostek o nizszej pojemnosci;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska, co ty za bzdury piszesz?

"nie kupujcie 1,2 czy 1,4"?

Co to za stwierdzenie?

 

Wszystko zależy od gabarytów auta i jego przeznaczenia. Ale nigdy mi nie powiesz, że vectra 2,0 spali podobną ilość paliwa co corsa 1,4.

 

Generalnie należy sobie odpowiedzieć na pytanie, do czego ma nam auto służyć.

 

Co do diesla vw, to jednostki 90 czy 110km sprawują się rewelacyjnie (pomijam zasadę: jak dbasz tak masz). 130 konne są już bardziej awaryjne i wrażliwe na jakość paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wueska, co ty za bzdury piszesz?

"nie kupujcie 1,2 czy 1,4"?

Co to za stwierdzenie?

 

Wszystko zależy od gabarytów auta i jego przeznaczenia. Ale nigdy mi nie powiesz, że vectra 2,0 spali podobną ilość paliwa co corsa 1,4.

 

 

wueska ma racje

moj SC 900 pali w miescie 8L przy spokojnej jezdzie

laguna 1.6 kombi 110 km pali 10L

mazda 323f 1.8 pali 10L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo ropniak nigdy nie miał być autem do długich podrózy

 

Powiedzial kto ?

 

maił byc raczej wołem roboczym!!

 

Wolem roboczam jest traktor.

 

A zeby dobrze sie jeździło na trasie to trzeba silnik taki troche pokrecic zeby kogos wyprzedzic i dlatego nowe ropniaka kreca do 5 tys obr;]

 

Wueska jezdziles w ogole jakims dieslem ? >Moj TD osiaga maxymalny moment obrotowy ( zaczyna sie od 2300 ) chyba przy 2700 obr. / min.

 

W praltyce wyglada to tak, ze daje gaz obrotosciomierz stoi prawie w miejscu a predkosc rosnie. W tym momencie w ktorym Ty benzyna redukujesz dwa biegi nizej mnie juz nie ma. W jakim polu obrotow benzyniak ma max moment obrotowy ?

 

W bezynie natomiast powraca sie spowrotem do obrotów niższych czyli 4500-5000obr/min co znacznie przedłuza zywotnosć, inne konstrukcje inne załozenia itp;]

 

Gdziesty to chlopie wyczytal / wynalazl ? Jak zyle poza hamerykanskimi nie widzialem aby tak malo krecily.

 

Ogulnie silniki bezynowe sa duzo lepszymi silnikami do samochodów majacych byc uniwersalnymi,

 

Buahahahahahahahhaha,

 

powiedz mi jeszcze w ktorym miejscu, chyba w tym w ktorym diesel ma 30 % wiecej wydajnosci :D

 

 

tylko na litosc boska nie kupujcie jednostek 1,2 czy 1,4 bo to kicha! jak kupowac to auto 2,0 gwaratnuje ze spalanie bedzie zblizone do jednostek o nizszej pojemnosci;]

 

Po czesci moge sie z tym zgodzic w zaleznosci od przeznaczenia i stylu jazdy.

 

:bigrazz:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 190 - tke D w 1990 odpalalem przy - 29 stopniC i zapalil po jednym podgrzaniu i za pierwszym razem.

 

bez paranoi na Syberi nie zyjecie. :biggrin:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna zaleta benzyniaka nad dieslem :crossy: w zime da sie odpalić przy -33 stopnie odpaliłem bez problemu fiata SC (tylko pod wiata stoi) dieel przy >-20 juz ma problemy

Sprawny diesel nie sprawia kłopotów. Mój klekot 124 200D z przebiegiem prawie 700 tys km odpala przy -28 st. o własnych siłach bez cudowania i obrzędów paramechanicznych. Świece grzeją, hebel jest zadbany - nie ma strat na grzaniu + olej syntetyczny = musi działać :biggrin:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawny diesel nie sprawia kłopotów. Mój klekot 124 200D z przebiegiem prawie 700 tys km odpala przy -28 st. o własnych siłach bez cudowania i obrzędów paramechanicznych. Świece grzeją, hebel jest zadbany - nie ma strat na grzaniu + olej syntetyczny = musi działać :D

 

He, he, patrz Tomek to chyba musi sie jakos tam zgadzac ? :biggrin: :clap:

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...