Skocz do zawartości

1.9 TDI OCENY, TRWAŁOŚĆ


Patriko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wykończysz każdego diesla

 

nie kazdego - tata mial przez chwile daaaaawno temu 124 300D - a ja sie wtedy uczylem jezdzic... do tej pory jestem w szoku ze jakas korba bokiem nie wyszla, a wtedy jeszcze scigalem sie w kartach na 100 bezbiegowkach i w 125 ...

co ten biedny merc przezyl - nie wiedzialem takich rzeczy jak chociazby to ze silnik chciaz chwile musi pochodzic itp, bezlitosne piszczenie, strzelanie ze sprzegla, na sile jezdzenie bokami jak kartem...

 

jakos nie chchial sie popsuc :)

 

szacun pelen dla silnikow z tamtej ery, nawet kopciuszkow :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sami spawacze dający w palnik tu są hehehe. No cóż, przyznam, że się nie znam. Powodzenia w użytkowaniu czegokolwiek, zwłaszcza samochodów jako go karty czy coś tam.

 

Ale z drugiej strony, kto dzisiaj kupuje nowy samochód za 150 tys. złotych z myślą o tym, że będzie go używać 15 lat i zrobi nim 650 tys. bez remontu. 5 lat, 150-200k i na wschód lub na złom.

Dzisiaj mało co jest nastawione na trwałość i jakość, przemysł nastawia się na sprzedaż, a tego się nie da zrobić jeśli rynek będzie nasycony, o ile ktoś zechce wymienić starego diesla bez ficzerów ESP,ABS,EBD i jakie tam jeszcze są, 15 poduszek, o tyle doskonałej jakości samochód ze wszystkimi nowinkami technicznymi już nie bardzo dlatego silnik musi paść szybciej, blacha też się ma szybciej wykończyć, a w środku skrzypieć jak starym kościele.

Edytowane przez tmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw czy w rzeczywistości, za ścianami niedostępnymi dla zwykłych śmiertelników (czyli nas) podejmuje się właśnie takie decyzje. Czy rzeczywiście wykorzystuje się gorsze jakościowo materiały itp...

No wiesz-a jak wytlumaczysz to ze Mercedes 20 lat temu praktycznie nie znal pojecia "korozja" a w nowych modelach jest to nagminne zjawisko?Tak samo z Toyota-znam kolesia, ktory ma 20 letnia carine Diesel, przekulal nia ponad 700 tys km. Zzarta juz przez rdze,ale silnik bez remontu smiga! A najnowszy Avensis to po 200 tys km szrot.Wszystko trzeba wymieniac.Zreszta Avensis ma opinie najgorszego modelu Toyoty jaki zostal wyprodukowany.Ale za to jak sie w Polsce sprzedawal(i nadal sprzedaje)-bo jest bezkonkurencyjny cenowo do VW ,Renault o Hondzie nie wspominajac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najlepsze z tego wszystkiego jest to, że samochody kosztują coraz więcej a jakość ZAJC idzie w dół :icon_mrgreen:

 

Kiedyś dopadłem stary jak świat motocykli z bodajże 97 roku - ile wtedy kosztowały motocykle... A teraz!? Za klasę królewską musisz wyrzucić grubo ponad 60 tysięcy. CHORE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam audi a4 1.9 Tdi i ma przejechane 200tys...nigdy nic nie robione prócz okresowych wymian oleju i itp. chodzi idealnie...znajomy w Niemczech w vito ma przejechane MILION km bez poważniejszych napraw...czyli jak ktoś dba to będzię długowieczny.....

 

pozdro :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie moge czytać tych wypowiedzi. Co jeździcie tymi samochodami że wiecie ile każdy przejedzie?? Gówno prawda że co nowe jest do dupy. Jak kolega wyżej wszystko jest zależne jak sie dba o taki samochód. Pracowałem w domu volvo na ulicy puławskiej w warszawie. Na serwis przyjeżdżały głównie świeże samochody. Wiele razy miałem doczynienia z rocznym firmowym samochodem z przebiegiem 200tyś. Felgi kwadratowe, tapicerka wytarta jak by miał 20 lat, umazany, wyświechtany ale silnik jak nowy. Dlaczego? Przestrzegane są przebiegi między przeglądowe. Wszystko jest na czas wymieniane a nie zwlekane nie wiadomo ile. Oczywiście zdarzały sie przypadki że silnik był zajechany, ale nic dziwnego skoro olej był wymieniony po 70tyś bo właściciel stwierdził że w nowym samochodzie nie ma sensu wymieniać tak szybko oleju ani filtrów. Przecież samochód jest nowy. W volviakach największą zmorą były automatyczne skrzynie biegów. Ile myśmy sie ich naszarpali:/ Ale automat nie cieszy sie opinią bezawaryjnego w żadnym samochodzie. Zdarzył sie jeden przypadek że przy manualnej skrzyni sprzęgło odmówiło posłuszeństwa. Jednak była to ewidentnie wina właściciela. Było tak spalone że po odkręceniu docisku, okładziny rozsypały sie jak piasek. Ale żeby nie było dam przykład innego samochodu który zawodzi.. Ale nie silnik tylko jego sterowanie. Renault laguna II. Chory człowiek opracował sieć can sterującą nie tylko silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gówno prawda że co nowe jest do dupy. Jak kolega wyżej wszystko jest zależne jak sie dba o taki samochód

 

 

widzisz - co gadasz to prawda - tyle ze np ja nie dbam wogole o samochody - traktuje je jak mlotek i srubokret- czyli toporne narzedzie do pracy - zero litosci, i jakos stare i benzynowe sie nie psulo w moich rekach, a nowe i dieslowate sie psuje non stop - czyli wg mnie im nowsze tym bardziej deilkatne,

 

wiec cos jednak nie ten teges z tymi nowoczdesnymi samochodami ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz - co gadasz to prawda - tyle ze np ja nie dbam wogole o samochody - traktuje je jak mlotek i srubokret- czyli toporne narzedzie do pracy - zero litosci, i jakos stare i benzynowe sie nie psulo w moich rekach, a nowe i dieslowate sie psuje non stop - czyli wg mnie im nowsze tym bardziej deilkatne,

 

wiec cos jednak nie ten teges z tymi nowoczdesnymi samochodami ...

 

Prawda, prawda, ale zawsze się znajdą wyjątki, które wbrew wszystkiemu zaprzeczą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Audi 80 B4 1,9 TDI z 1995 roku. Przy sprzedaży na liczniku miało ponad 200 tys., ale na moje wyczucie licznik był cofnięty o około 100 tys. Miałem w tym samochodzie awarię zaworka N75 i robiłem to w Diagtroniku - a tam przy okazji zmierzyli mi moc na hamowni. A tu są wyniki.

 

Po 12 latach eksploatacji, silnik, który miał nominalnie 90KM, na hamowni wykazał 101 KM i 216Nm (ten pierwszy wykres to wykres przed wymianą wspomnianego zaworka). Dodam, że nie był robiony przeze mnie żaden tuning ani nic z tych rzeczy. Samochód zapalał przy każdej temperaturze, jeździł 185kmh. Palił od 5,3 przy jeździe 90kmh do 7,5 przy jeździe 160+. Zakres obrotów użytecznych - 1800-4000rpm. Objeżdżałem tym samochodem auta z silnikami 1,6 16V 100KM - w taki sposób, że na "jedynce" i "dwójce" benzyny mi trochę odjeżdżały, ale na "trójce" były moje ;)

 

1,9 TDI - co można zrobić z tym silnikiem? Poczytajcie tutaj :biggrin: Skoda 1,9 TDI - do setki w 4,8 sek :biggrin:

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz - co gadasz to prawda - tyle ze np ja nie dbam wogole o samochody - traktuje je jak mlotek i srubokret- czyli toporne narzedzie do pracy - zero litosci, i jakos stare i benzynowe sie nie psulo w moich rekach, a nowe i dieslowate sie psuje non stop - czyli wg mnie im nowsze tym bardziej deilkatne,

 

wiec cos jednak nie ten teges z tymi nowoczdesnymi samochodami ...

 

Ej, ej janciownik, ale jeśli tak traktujesz motocykl to przestanę Cię lubić :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9 TDI - co można zrobić z tym silnikiem?

 

kurde wszyscy sie podniecaja turbo dieslami... w stosunku do normalnych benzyn ..

dlaczego nikt nie chwali TURBO benzyn ?? np VW golf 1,4 TSI - 2 wersje 140 koni i 170 ?? 2 turbiny, zero turbo dziury, spalanie n apoziomie 10-12 litrow i zadend kopciuch nie ma szans, a mozna bez wiekszych problemow wycisnac ponad 200 koni

2,0 TSI - jezdzilem - zapie**ala tak ze leb urywa, fabrycznie 200 koni, i kazdego nawet najmocniejszego TDI podobnej pojemnosci robi jak chce, (mam porownanie bo mamy paska 20 TDI 170 koni) a za dodatkowa oplate mozna fabrycznie do 250 koni podciagnac moc, pali normalnie kilka litrow wiecej niz 2,0 TDI,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...