aprilia rx 50 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Witam w mojej aprilii rx 50 mam problem z biegami... Czasami (bardzo czesto) sie blokuja i nie chce redukowac. Do gory o jeden lub 2 idzie ale w dol potem nie chce... Nie wiem co jest. Prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus150 Opublikowano 2 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 2 Października 2007 Olej, olej, olej!!Sprawczy czy jest!A jak nie to czy nie masz krzywego wałka od biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 3 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2007 W jaki sposób zmieniasz biegi (opisz po kolei)? Biegi blokują sie oczywiście podczas jazdy, nie na postoju? Czy sprzęgło wysprzegla prawidłowo? Czy po uruchomieniu silnika i wrzuceniu pierwszego biegu następuje szarpnięcie, spadek obrotów silnika? Czy dźwignia zmiany biegów uniemożliwia uniemożliwi ruch w dół czy też porusza sie do dołu nie redukując biegu? Kiedy dochodzi do odblokowania? Po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika bieg da się zredukować (oczywiście popychając motocykl do tyłu i do przodu)? Czy dźwignia nie ociera o elementy motocykla? Problem wystąpił nagle czy też po naprawie silnika, innym zdarzeniu? walus150 - zostaw te rady dla siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
walus150 Opublikowano 4 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2007 walus150 - zostaw te rady dla siebie. Pisze to z własnego doświadczenia!!Jeśli Ci sie coś nie podoba to nie czytaj! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aprilia rx 50 Opublikowano 5 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 W jaki sposób zmieniasz biegi (opisz po kolei)? Biegi blokują sie oczywiście podczas jazdy, nie na postoju? Czy sprzęgło wysprzegla prawidłowo? Czy po uruchomieniu silnika i wrzuceniu pierwszego biegu następuje szarpnięcie, spadek obrotów silnika? Czy dźwignia zmiany biegów uniemożliwia uniemożliwi ruch w dół czy też porusza sie do dołu nie redukując biegu? Kiedy dochodzi do odblokowania? Po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika bieg da się zredukować (oczywiście popychając motocykl do tyłu i do przodu)? Czy dźwignia nie ociera o elementy motocykla? Problem wystąpił nagle czy też po naprawie silnika, innym zdarzeniu? walus150 - zostaw te rady dla siebie. No normalnie jade wlaczam sprzeglo, zwlniam i redukuje. jak redukuje to sie zacina)czasami). Lekko szarpie a nie chce bardziej naciagac linki bo pomiedzy dzwignia a ta druga czescia ma byc 4mm luzu??!! Dzwignia o moc nie ociera. Wydaje mi sie ze jak kupilem to juz tak bylo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DiboS60 Opublikowano 5 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2007 Zmienn kolego najpierw olej jak radizli wczesniej..To mzoe byc przczyna.biegi zawsze gladko wchodza do gory nawet ja kbys nie mial oleju jendak przy redukcji juz tak nie jest.jezeli wogole biegi wchodza i niewyskakuja to skrzynia raczej jest okej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 No normalnie jade wlaczam sprzeglo, zwlniam i redukuje. jak redukuje to sie zacina)czasami). Lekko szarpie a nie chce bardziej naciagac linki bo pomiedzy dzwignia a ta druga czescia ma byc 4mm luzu??!! Dzwignia o moc nie ociera. Wydaje mi sie ze jak kupilem to juz tak bylo... Pomiędzy dźwignią, a jej mocowaniem powinien być odstęp 3-4 mm w pozycji włączonego sprzęgła (czyli dźwignia nie wciśnięta), jednak nie zaszkodziłoby jego nieznaczne zmniejszenie. Przyczyna blokowania może być problem z załączeniem sprzęgieł kłowych, który może wynikać z Twojego sposobu zmiany biegów. Zacznij stosować przegazówkę przy redukcjach. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?showtopic=60804&st=0 Dibo - widziałem już silniki, które w skrzyni miały mieszaninę oleju, płynu chłodniczego oraz benzyny, a biegi się nie blokowały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WLD_Wlodi Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Czy po uruchomieniu silnika i wrzuceniu pierwszego biegu następuje szarpnięcie, spadek obrotów silnika?U mnie się tak dzieje...To chyba kwestia regulacji sprzęgła... Mam minareli am6. Jak to wyregulować?? Czasami (bardzo czesto) sie blokuja i nie chce redukowac. Też tak mam czasami na postoju, wtedy pomaga delikatne ruszenie do przodu, i biegi się nie blokują... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 U mnie się tak dzieje...To chyba kwestia regulacji sprzęgła... Mam minareli am6. Jak to wyregulować??Też tak mam czasami na postoju, wtedy pomaga delikatne ruszenie do przodu, i biegi się nie blokują... W tym silniku sprzęgło można wyregulować jedynie poprzez regulację luzu na cięgle (tzw. lince), instrukcja obsługi mówi o luzie 3-4 mm http://images23.fotosik.pl/96/f75724c29a3e893e.jpg Regulujemy przy dźwigni lub deklu silnika. Co do blokowania na postoju jest to normalne – kły sprzęgieł kłowych nie trafiają w otwory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aprilia rx 50 Opublikowano 6 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 Niedawno zalalem olej w skrzyni ale to nic nie dalo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gugus Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 a jaki olej poradzicie do skrzyni biegow do aprilii rx? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hefaistos Opublikowano 6 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2007 motul półsyntentyk 75w90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 motul półsyntentyk 75w90Nie musi byc Motul, kazdy dobry olej do skrzyni biegow o lepkosci 75w90, na hipolu tez niektorzy jezdza ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 (edytowane) A mi się zawsze wydawało, że hipol i inne oleje przekładniowe są owszem do skrzyń biegów ale samochodowych :crossy: przecież tam jest suche sprzęgło :flesje: czy to nie jest wystarczajacy argument, żeby uwierzyć że taki olej nie jest preznaczony i przystosowany do pracy z mokrym sprzęgłem?nie zdziwiłbym się gdyby w niektórych sprzętach ze sprzęgłem w śrendnim stanie zaczęło się ono ślizgać.. :wink: nie lepiej zalewać zwykły motocyklowy olej silnikowy 4t? w końcu taki olej jest stworzony do pracy ze skrzynią i sprzęgłem jednocześnie... ale co tam.. lejcie sobie i z pierwszego tłoczenia, w końcu to wasze motocykle... pozdrawiam, HAWK! :crossy: Edytowane 7 Października 2007 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 7 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2007 A mi się zawsze wydawało, że hipol i inne oleje przekładniowe są owszem do skrzyń biegów ale samochodowych :crossy: przecież tam jest suche sprzęgło :flesje: czy to nie jest wystarczajacy argument, żeby uwierzyć że taki olej nie jest preznaczony i przystosowany do pracy z mokrym sprzęgłem?nie zdziwiłbym się gdyby w niektórych sprzętach ze sprzęgłem w śrendnim stanie zaczęło się ono ślizgać.. :wink: nie lepiej zalewać zwykły motocyklowy olej silnikowy 4t? w końcu taki olej jest stworzony do pracy ze skrzynią i sprzęgłem jednocześnie... ale co tam.. lejcie sobie i z pierwszego tłoczenia, w końcu to wasze motocykle... pozdrawiam, HAWK! :crossy:Widze, ze nie masz pojecia co trzeba lac do minarelli :D W INSTRUKCJI OBLSUGI jest wyraznie napisane SEMI-SYNTETIC GEARBOX OIL 75w90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.