Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem iż skacząc moją kawką zawsze ląduje na przednie koło jak to zniwelować?? może to przez to że zawsze pod koniec górki opuszczam gazu a w czasnie lotu dodaje go?? POzdrawiam i FAJNIE ŻE FORUM JUŻ DZIAŁA!!!

Spróbuj się lekko odchylić do tyłu, ale bez przesady, no i przy końcu nie puszczaj gazu.

Pozdrawiam

www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-jaka przyjmowac postawe podczas raczej normalnej jazdy -siedziec bardziej przy zbiorniku , posrodku czy z tylu? 3- jak zjezdzac z gorki hamujac silnikiem czy hamulcem?

 

 

2 jeżeli jeździsz po mieście to normalnie na środku motocykla

a jeżeli np.w lesie to polecam z tyłu albo na stojąco

 

3 lekko możesz redukować silnikiem ale głównie chamój hamolcem bo przy złej redukcji silnik sie zajerzdza...:icon_mrgreen:

 

pOZdr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-jaka przyjmowac postawe podczas raczej normalnej jazdy -siedziec bardziej przy zbiorniku , posrodku czy z tylu? 3- jak zjezdzac z gorki hamujac silnikiem czy hamulcem?

 

 

2 jeżeli jeździsz po mieście to normalnie na środku motocykla

a jeżeli np.w lesie to polecam z tyłu albo na stojąco

 

3 lekko możesz redukować silnikiem ale głównie chamój hamolcem bo przy złej redukcji silnik sie zajerzdza...D.gif

 

pOZdr..

 

Podobaja mi sie takie tra(e?)fne rady :notworthy: Jak twoim zdaniem wyglada lekkie chamowanie silnikiem oraz jak wyglada zla redukcja??

 

P.S. Zaraz bedzie tekst ala: "mam dysgrafie, dysleksje, dysortografie" itp :PP POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 lekko możesz redukować silnikiem ale głównie chamój hamolcem bo przy złej redukcji silnik sie zajerzdza...D.gif

 

 

hahahahahahahahahahahahahahahahah hamuje sie silnikiem najbardziej przy zjazdach w dol najgorsz rzecza jest zblokowanie jakiego kolowiek z kol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

1-kiedy redukowac bieg -przed zakretem czy za zakretem?

2-jaka przyjmowac postawe podczas raczej normalnej jazdy -siedziec bardziej przy zbiorniku , posrodku czy z tylu?

3- jak zjezdzac z gorki hamujac silnikiem czy hamulcem?

4-podczas jazdy po rerenie majacym wiele wybrzuszen - kocie lby - jak sie zachowywac kiedy dozowac gaz ?

5-ile kosztuje w miare tani stroj(niepelny!!) enduro koszulka + spodnie?

6-jezeli macie jakies inne propozycje dotyczace tajnikow jazdy enduro to piszcie...

7-sorki za glupie pytanka ale dla skuterowca z 4 letnim stazem manual i motocykl "prawdziwy" to nielada wyzwanie , a chce opanowac dobrze tajniki jazdy

 

1- oczywiście przed zakretem redukuj bieg, a gdy już przednie koło wychodzi na prostą gazu do dechy i pochyl sie do przodu

2- do zwykłej jazdy posrodku kolega kiedyś jeździł posuniety do tyłu i przy podjeździe zaliczył fikołka razem z motocyklem do tyłu

3- z gurki raczej chamólcem ponieważ możesz mieć katą potrzebe aby natychmiast puścić sprzegło i dodać gazu aby sie podniosło na jedno przed jaąś dziurą :P

4- jeżeli masz możliwość to przezkakuj z jednej na druką przy wylocie z jednej dodawaj gazu aby wyskoczyć i do lecieć do drugiej

5- to to możesz bez problemowo kupić zależy jakiej firmy ale polecałbym przyejchać chyba 6-7 lipiec do łodzi na Moto Weteran Bazar i tam kupisz wszystko co potrzebuje sz ostatnio kumpel kupił za 1500zł super ciuch ale to już kupił wszystko w tej cenie od kasku po buty

6- kup sobie napewno buzero do jazdy po terenie naprawde sie przydaje gdyby nie on to już dawno bym miał połamane wszystkie kości a przy wiekszej wywrotce pekły mi żebra a nie sie połamały lekaż mówił gdyby nie ochraniacze bym miał duży problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3- z gurki raczej chamólcem ponieważ możesz mieć katą potrzebe aby natychmiast puścić sprzegło i dodać gazu aby sie podniosło na jedno przed jaąś dziurą :biggrin:

 

 

 

mega błędem jest rozłączanie napędu prze zjeździe, chyba że celowo blokujesz tylne koło np, przy bardzo pokręconym zjeździe

 

 

1- oczywiście przed zakretem redukuj bieg, a gdy już przednie koło wychodzi na prostą gazu do dechy i pochyl sie do przodu

 

 

 

 

 

 

raczej przy wyjściu z zakrętu się dociąża tylne koło .....

 

 

4-podczas jazdy po rerenie majacym wiele wybrzuszen - kocie lby - jak sie zachowywac kiedy dozowac gaz ?

 

 

 

ściskaj bak kolanami i równo gaz , bo zmęczysz nadgarstek i będzie wypadek

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

raczej przy wyjściu z zakrętu się dociąża tylne koło .....

 

no prawde mówisz ale to dotyczy raczej sypkiej, piaszczystej lub błotnistej nawierzchni :biggrin:

wydaje mi sie ze na suchej mocno ubitej nawierzchni trzeba pilnować zeby przednie koło raczej na ziemi pozostało :rolleyes:

 

co do hamowania silnikiem to w 2T jezeli góra jest naprawde długa to czasem trzeba wcisnąć sprzęgło i zrobić szybką przegazówkę zeby sie przesmarował. 2T ma smarowanie wtedy jak ma paliwo bo w nim jest olej a jadąc 40km/h na załózmy 2 lub 3 biegu przy zamkniętym gazie smarowania nie ma a silonik ma w miare wysokie obroty.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze temat byl walkowany 1xtys ale i tak jak czytam to co pisza jak poprawnie skoczyc to nie wychodzi

 

trzymam gaz caly czas tak samo,pod C'hopka lekko wstaje i odchylam sie do tylu niby powinem spasc na 2x kola a lece na przednie co robie zle. prosze sie nie smiac i nie wyzywac itd..! :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze temat byl walkowany 1xtys ale i tak jak czytam to co pisza jak poprawnie skoczyc to nie wychodzi

 

trzymam gaz caly czas tak samo,pod C'hopka lekko wstaje i odchylam sie do tylu niby powinem spasc na 2x kola a lece na przednie co robie zle. prosze sie nie smiac i nie wyzywac itd..! :biggrin:

widocznie na zbyt małych obrotach wchodzisz na hope :crossy: sproboj na wyzszych obrotach a jak motor zacznei na przód sie przechylać to gaz na max w locie i motor sie prostuje.

Jak za szybko bedize to sproboj na nizszym biegu ale juz na maź obrotach. No trzeba z kolei uwazać zeby na tył zabardzo nie spaść :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się uczyłem skakać na hopkach gdzie najazd był conajmniej 1,5x długości sprzęta .

po prostu sobie jechałem jakby nie było hopki i się jakoś odrywałem, po XX razach pozwalałem sobie na więcej

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...