Skocz do zawartości

Podstawy jazdy Enduro


Rekomendowane odpowiedzi

  Pawelmlody napisał:

Witam mam taki problem iż skacząc moją kawką zawsze ląduje na przednie koło jak to zniwelować?? może to przez to że zawsze pod koniec górki opuszczam gazu a w czasnie lotu dodaje go?? POzdrawiam i FAJNIE ŻE FORUM JUŻ DZIAŁA!!!

Spróbuj się lekko odchylić do tyłu, ale bez przesady, no i przy końcu nie puszczaj gazu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2-jaka przyjmowac postawe podczas raczej normalnej jazdy -siedziec bardziej przy zbiorniku , posrodku czy z tylu? 3- jak zjezdzac z gorki hamujac silnikiem czy hamulcem?

 

 

2 jeżeli jeździsz po mieście to normalnie na środku motocykla

a jeżeli np.w lesie to polecam z tyłu albo na stojąco

 

3 lekko możesz redukować silnikiem ale głównie chamój hamolcem bo przy złej redukcji silnik sie zajerzdza...:icon_mrgreen:

 

pOZdr..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
2-jaka przyjmowac postawe podczas raczej normalnej jazdy -siedziec bardziej przy zbiorniku , posrodku czy z tylu? 3- jak zjezdzac z gorki hamujac silnikiem czy hamulcem?

 

 

2 jeżeli jeździsz po mieście to normalnie na środku motocykla

a jeżeli np.w lesie to polecam z tyłu albo na stojąco

 

3 lekko możesz redukować silnikiem ale głównie chamój hamolcem bo przy złej redukcji silnik sie zajerzdza...D.gif

 

pOZdr..

 

Podobaja mi sie takie tra(e?)fne rady :notworthy: Jak twoim zdaniem wyglada lekkie chamowanie silnikiem oraz jak wyglada zla redukcja??

 

P.S. Zaraz bedzie tekst ala: "mam dysgrafie, dysleksje, dysortografie" itp :PP POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cytat
3 lekko możesz redukować silnikiem ale głównie chamój hamolcem bo przy złej redukcji silnik sie zajerzdza...D.gif

 

 

hahahahahahahahahahahahahahahahah hamuje sie silnikiem najbardziej przy zjazdach w dol najgorsz rzecza jest zblokowanie jakiego kolowiek z kol.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

1-kiedy redukowac bieg -przed zakretem czy za zakretem?

2-jaka przyjmowac postawe podczas raczej normalnej jazdy -siedziec bardziej przy zbiorniku , posrodku czy z tylu?

3- jak zjezdzac z gorki hamujac silnikiem czy hamulcem?

4-podczas jazdy po rerenie majacym wiele wybrzuszen - kocie lby - jak sie zachowywac kiedy dozowac gaz ?

5-ile kosztuje w miare tani stroj(niepelny!!) enduro koszulka + spodnie?

6-jezeli macie jakies inne propozycje dotyczace tajnikow jazdy enduro to piszcie...

7-sorki za glupie pytanka ale dla skuterowca z 4 letnim stazem manual i motocykl "prawdziwy" to nielada wyzwanie , a chce opanowac dobrze tajniki jazdy

 

1- oczywiście przed zakretem redukuj bieg, a gdy już przednie koło wychodzi na prostą gazu do dechy i pochyl sie do przodu

2- do zwykłej jazdy posrodku kolega kiedyś jeździł posuniety do tyłu i przy podjeździe zaliczył fikołka razem z motocyklem do tyłu

3- z gurki raczej chamólcem ponieważ możesz mieć katą potrzebe aby natychmiast puścić sprzegło i dodać gazu aby sie podniosło na jedno przed jaąś dziurą :P

4- jeżeli masz możliwość to przezkakuj z jednej na druką przy wylocie z jednej dodawaj gazu aby wyskoczyć i do lecieć do drugiej

5- to to możesz bez problemowo kupić zależy jakiej firmy ale polecałbym przyejchać chyba 6-7 lipiec do łodzi na Moto Weteran Bazar i tam kupisz wszystko co potrzebuje sz ostatnio kumpel kupił za 1500zł super ciuch ale to już kupił wszystko w tej cenie od kasku po buty

6- kup sobie napewno buzero do jazdy po terenie naprawde sie przydaje gdyby nie on to już dawno bym miał połamane wszystkie kości a przy wiekszej wywrotce pekły mi żebra a nie sie połamały lekaż mówił gdyby nie ochraniacze bym miał duży problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Adimoto napisał:

 

3- z gurki raczej chamólcem ponieważ możesz mieć katą potrzebe aby natychmiast puścić sprzegło i dodać gazu aby sie podniosło na jedno przed jaąś dziurą :biggrin:

 

 

 

mega błędem jest rozłączanie napędu prze zjeździe, chyba że celowo blokujesz tylne koło np, przy bardzo pokręconym zjeździe

 

  Adimoto napisał:

 

1- oczywiście przed zakretem redukuj bieg, a gdy już przednie koło wychodzi na prostą gazu do dechy i pochyl sie do przodu

 

 

 

 

 

 

raczej przy wyjściu z zakrętu się dociąża tylne koło .....

 

  Adimoto napisał:

 

4-podczas jazdy po rerenie majacym wiele wybrzuszen - kocie lby - jak sie zachowywac kiedy dozowac gaz ?

 

 

 

ściskaj bak kolanami i równo gaz , bo zmęczysz nadgarstek i będzie wypadek

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  enduromaster napisał:

 

raczej przy wyjściu z zakrętu się dociąża tylne koło .....

 

no prawde mówisz ale to dotyczy raczej sypkiej, piaszczystej lub błotnistej nawierzchni :biggrin:

wydaje mi sie ze na suchej mocno ubitej nawierzchni trzeba pilnować zeby przednie koło raczej na ziemi pozostało :rolleyes:

 

co do hamowania silnikiem to w 2T jezeli góra jest naprawde długa to czasem trzeba wcisnąć sprzęgło i zrobić szybką przegazówkę zeby sie przesmarował. 2T ma smarowanie wtedy jak ma paliwo bo w nim jest olej a jadąc 40km/h na załózmy 2 lub 3 biegu przy zamkniętym gazie smarowania nie ma a silonik ma w miare wysokie obroty.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze temat byl walkowany 1xtys ale i tak jak czytam to co pisza jak poprawnie skoczyc to nie wychodzi

 

trzymam gaz caly czas tak samo,pod C'hopka lekko wstaje i odchylam sie do tylu niby powinem spasc na 2x kola a lece na przednie co robie zle. prosze sie nie smiac i nie wyzywac itd..! :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  berolok napisał:

Wiem ze temat byl walkowany 1xtys ale i tak jak czytam to co pisza jak poprawnie skoczyc to nie wychodzi

 

trzymam gaz caly czas tak samo,pod C'hopka lekko wstaje i odchylam sie do tylu niby powinem spasc na 2x kola a lece na przednie co robie zle. prosze sie nie smiac i nie wyzywac itd..! :biggrin:

widocznie na zbyt małych obrotach wchodzisz na hope :crossy: sproboj na wyzszych obrotach a jak motor zacznei na przód sie przechylać to gaz na max w locie i motor sie prostuje.

Jak za szybko bedize to sproboj na nizszym biegu ale juz na maź obrotach. No trzeba z kolei uwazać zeby na tył zabardzo nie spaść :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się uczyłem skakać na hopkach gdzie najazd był conajmniej 1,5x długości sprzęta .

po prostu sobie jechałem jakby nie było hopki i się jakoś odrywałem, po XX razach pozwalałem sobie na więcej

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...