ZIGGI Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 (edytowane) Nie udało mi się znaleźć informacji o łańcuchach (Jedynie o ich smarowaniu) więc ośmielam sie założyć nowy temat: Mam pytania: Czy miał ktoś do czynienia z hiszpańskimi łańcuchami IGM? Czy do enduro lepszy o-ring czy niekoniecznie? Czy warto inwestować w drogie x-ringi do amatorskiej jazdy 125 2t? Czy mocniejsze wyczynowe łańcuchy jeżdżone w słabych endurkach zamieniają swoją wytrzymałość na trwałość? Które modele D.I.D.-a, RK czy Reginy mają najlepszy współczynnik JAKOŚĆ/CENA? Jakie znacie metody czyszczenia łańcucha inne niż czyścik w sprayu? O SZIT!!! Zostałem MEMBEREM :icon_biggrin: Edytowane 21 Września 2007 przez ZIGGI Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myszon Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Ja sie dołącze i zapytam jaki najwytrzymalszy zestaw do 450F? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lechu Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Nie udało mi się znaleźć informacji o łańcuchach (Jedynie o ich smarowaniu) więc ośmielam sie założyć nowy temat: Mam pytania: Czy miał ktoś do czynienia z hiszpańskimi łańcuchami IGM? Czy do enduro lepszy o-ring czy niekoniecznie? Czy warto inwestować w drogie x-ringi do amatorskiej jazdy 125 2t? Czy mocniejsze wyczynowe łańcuchy jeżdżone w słabych endurkach zamieniają swoją wytrzymałość na trwałość? Które modele D.I.D.-a, RK czy Reginy mają najlepszy współczynnik JAKOŚĆ/CENA? Jakie znacie metody czyszczenia łańcucha inne niż czyścik w sprayu?O SZIT!!! Zostałem MEMBEREM :bigrazz: Moim zdaniem do 125cc 2T najlepszy bedzie bezoringowy, ze wzgledu na moc. Jest odczuwalna roznica w 125cc 2T pomiedzy lancuchem oringowym i bezoringowym (oringowy zabierze troche mocny przekazywanej na tylne kolo), ale ze w zyciu nie ma nic za darmo to niestety bezoringowy szybciej sie zurzywa - chyba wiadomo dlaczego.Na marginesie tylko wspomne ze o kazdy lancuch trzeba dbac, a o bezoringowy to juz w szczegolnosci.Jesli chodzi o stosunek jakosci do ceny polecam lancuchy TSUBAKI, i nie polecam RK. Sporo ludzi czysci lancuchy w WD-40, mnie tez zdaza sie od czasu do czasu przed nalozeniem smaru wyczyscic lancuch w WD :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomski_01 Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Moim zdaniem do 125cc 2T najlepszy bedzie bezoringowy, ze wzgledu na moc. Jest odczuwalna roznica w 125cc 2T pomiedzy lancuchem oringowym i bezoringowym (oringowy zabierze troche mocny przekazywanej na tylne kolo), ale ze w zyciu nie ma nic za darmo to niestety bezoringowy szybciej sie zurzywa - chyba wiadomo dlaczego.Na marginesie tylko wspomne ze o kazdy lancuch trzeba dbac, a o bezoringowy to juz w szczegolnosci.Jesli chodzi o stosunek jakosci do ceny polecam lancuchy TSUBAKI, i nie polecam RK.Sporo ludzi czysci lancuchy w WD-40, mnie tez zdaza sie od czasu do czasu przed nalozeniem smaru wyczyscic lancuch w WD Ja mam mega xringowy dida do duzych pojemnosci, utraty mocy nie czuc. Zbatki mam stalowe przod i tyl. Co do samego lancucha to podciagalem go raz a ma za soba 2x cross country pzm i pare treningow. Do jezeli dobrze jezdzisz ale amatorsko i nie masz duzej nadwyzki kasy to radze kupic oring, zwykly lancuch wyciaga sie w tepie zastraszajacym.poz 125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 21 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Do jezeli dobrze jezdzisz ale amatorsko i nie masz duzej nadwyzki kasy to radze kupic oring, zwykly lancuch wyciaga sie w tepie zastraszajacym.poz 125 Nie rozumiem:Skoro nie mam nadwyżki kasy, to niby za co mam kupić tego o-ringa? :icon_mrgreen: Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 21 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2007 Nie rozumiem:Skoro nie mam nadwyżki kasy, to niby za co mam kupić tego o-ringa? :P oringowy dłużej pożyje, nie niszczy tak szybko zębatek(jest sztywniejszy) a co za tym idzie cały zestaw w miarę równomiernie się zużywa (dłużej) Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Czy ja tutaj założyłem ten temat?Temat typowo endurowy....... tak mi się wydaje.... Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dc-Lx-Vi Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 (edytowane) O to i ja się podepnę z pytaniem jeszcze, czy w 125ccm w czterosuwie warto zamiast łańcucha 428 dawać grubszy 520? Sądzę, że straciłby trochę na mocy, ale nie wydaje mi się by to była jakoś strasznie odczuwalna różnica, a żywotność łańcucha powinna być lepsza chyba? Wprawdzie jeszcze wymiana napędu mi się nie szykuje, ale w moim moto można założyć zarówno 428 (tak mam obecnie), jak i 520 (na innych zębatkach niż 428 oczywiście, ale przełożenie jakie fabryka doradza podobne). Tak przyszłościowo warto by było wiedzieć. Temat chyba ogólnie bardziej by pasował do działu "Mechanika Ogólna Motocyklowa" :buttrock: Pozdrawiam!Łukasz Edytowane 22 Września 2007 przez Dc-Lx-Vi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Plakatufka Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 O to i ja się podepnę z pytaniem jeszcze, czy w 125ccm w czterosuwie warto zamiast łańcucha 428 dawać grubszy 520? Sądzę, że straciłby trochę na mocy, ale nie wydaje mi się by to była jakoś strasznie odczuwalna różnica, a żywotność łańcucha powinna być lepsza chyba? Wprawdzie jeszcze wymiana napędu mi się nie szykuje, ale w moim moto można założyć zarówno 428 (tak mam obecnie), jak i 520 (na innych zębatkach niż 428 oczywiście, ale przełożenie jakie fabryka doradza podobne). Tak przyszłościowo warto by było wiedzieć. Temat chyba ogólnie bardziej by pasował do działu "Mechanika Ogólna Motocyklowa" :buttrock: Pozdrawiam!ŁukaszWitam! Powiem tak. Fabryka dokladnie wie jak dobrać rozmiar lańcucha do pojemnosci i zastosowań pojazdu. Po drugie. DID, to jak na moje spostrzeżenia jest najlepszym zestawem napędowym. A dlaczego? 15 lat temu załozyłem ten zestaw w mojej GPZ900r i do tej pory nie wymaga regulacji (30kkm). W drugim moto mam RK i temu zestawowi po 1/2 roku mówię dziekuję. A smar to Caramba do łancuchów przezroczysty nie brudzi łańcucha. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 O to i ja się podepnę z pytaniem jeszcze, czy w 125ccm w czterosuwie warto zamiast łańcucha 428 dawać grubszy 520? Sądzę, że straciłby trochę na mocy, ale nie wydaje mi się by to była jakoś strasznie odczuwalna różnica, a żywotność łańcucha powinna być lepsza chyba? Wprawdzie jeszcze wymiana napędu mi się nie szykuje, ale w moim moto można założyć zarówno 428 (tak mam obecnie), jak i 520 (na innych zębatkach niż 428 oczywiście, ale przełożenie jakie fabryka doradza podobne). Tak przyszłościowo warto by było wiedzieć. Temat chyba ogólnie bardziej by pasował do działu "Mechanika Ogólna Motocyklowa" :wink: Pozdrawiam!Łukasz Ludzie, ja Was proszę! Przeczytajcie tytuł tematu. Tam jest napisane gdzie on pasuje. Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dc-Lx-Vi Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 @ZIGGI: Niby do mnie ta uwaga? (zostałem zacytowany przez Ciebie)W tytule tematu to sobie można umieścić wszystko, a co się w temacie zawiera i gdzie kwalifikuje - to już osobna sprawa. Nadal uważam, że temat pasuje bardziej do działu Mechaniki, no chyba, że łańcuchy motocyklowe i pojemność 125ccm występują tylko w enduro ;] Zresztą bodajże Dominik nieraz w dziale Enduro upominał/prosił by pytania o endurowy silnik, elektrykę, napęd (w tym łańcuch przecież) dawać do działu Mechanika Ogólna Motocyklowa. Ale ja modem nie jestem, więc nie moja decyzja, gdzie temat pójdzie. Ale jeśli wywiąże się teraz wielka dyskusja o czytanie ze zrozumieniem to obstawiam, że będzie to Oczyszczalnia. To tyle z mojej strony. Pozdrawiam!Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 22 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Temat miał być o eksploatacji łańcucha w warunkach off-road. Które łańcuchy lepiej to znoszą itd.NIE o wymianie, naciąganiu....NIE o szukaniu, kupowaniu..... Mod go przeniósł z Enduro tutaj więc, jak z resztą widać, nikt z działu enduro tu nie zajrzy. OCZYSZCZALNIA Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dc-Lx-Vi Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 (edytowane) Racja, nikt z działu Enduro - wszyscy w tym temacie (w tym i ja) mają brudny motocykl w profilu ;] A do moderatora można zawsze napisać z prośbą, by temat przeniósł do odpowiedniego działu i nadał mu bardziej adekwatną do owego działu nazwę - na przykład "zużycie i ochrona łańcucha w warunkach terenowych", czy coś w tym stylu. Pozdrawiam!Łukasz Edytowane 23 Września 2007 przez Dc-Lx-Vi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 23 Września 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 OK. tylko po co piszecie o GPZ-tach? Celowo dałem taki tytuł, żeby był łatwiejszy do znalezienia przez wyszukiwarkę. A Moda już o to prosiłem i ............ Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 23 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2007 Łańcuch DID O-ring + zębatki PBR = optimum jakości i ceny.Nie smarować w teren ino myć naftą. Wsjo. Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.