Skocz do zawartości

Gdzie nałożyć nowy nicasil


piterq1991
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

"Cylidry aluminiowe(szczególnie do silników ZI, ale obecnie również do silników ZS i o małych wymiarach głównych - całkowicie wykonane ze stopu aluminiowego) są pokryte specjalnymi materiałami o dobrych właściwosciach slizgowych i o znacznej odpornosci na zuzycie. Są to:

 

- elektrolityczne pokrywanie warstwą niklu- po ostatecznym honowaniu grubość warstwy wynosi ok 0,04 um (nikasil)

 

- elektrolityczne pokrywanie warstwa chromu o grubosci warstwy 0,06~0,08mm(cromal)

 

- płomieniowe pokrywanie warstwa specjalnego stopu żelaza (fferral)

 

- elektrolityczne grawerowanie (sillimal)

 

 

Podane nazwy sa handlowymi nazwami znanej wyttwórni odlewów aluminiowych, w tym tłoków i cylidrów, MAHLE."

 

Fragmęt zaczerpniety z ksiazki "Tłokowe silniki spalinowe średnio i wysokoobrotowe" J.A Wajnad J.T. Wajnad Wydanie 4 poprawione. wydawnictwo WNT.

 

 

 

No wiec zadne kosmiczne technologie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanko. Czy dostane kuty tłok tak żeby był selekcji C? Jak dzwoniłem dziś do Martin motocykle to powiedział mi, że produkują tylko nominały czy to prawda? Bo wolałbym założyć kuty tłok.

Wiseco robi tylko nominały, a Wossner selekcje, pytaj o Wossnera - chociaż zapłacisz sporo więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie honuje sie cylindra przecież przy kazdej wymianie tłoka a przynajmniej ja nie słyszałem zeby ktoś tak robił. Faktycznie po honowaniu na gładzi widoczne są mikro ryski

 

Bo ludzie pojecia nie maja o remontach silnikow - dlatego o tym nie slyszysz :)

Kazda wymiana tloka z pierscieniami wymaga honowania cylindra, ale zeby sprawdzic czy mam racje, musialbys zrobic wymiane tloka w 2 identycznych silnikach bez i z honowaniem i porownac osiagi tych silnikow na hamowni.

Nie sadze zeby to sie kiedys zdazylo, wiec albo uwierzysz mi na slowo albo nie.

 

Adam M.

 

 

"Cylidry aluminiowe(szczególnie do silników ZI, ale obecnie również do silników ZS i o małych wymiarach głównych - całkowicie wykonane ze stopu aluminiowego) są pokryte specjalnymi materiałami o dobrych właściwosciach slizgowych i o znacznej odpornosci na zuzycie. Są to:

 

- elektrolityczne pokrywanie warstwą niklu- po ostatecznym honowaniu grubość warstwy wynosi ok 0,04 um (nikasil)

 

 

No i tak poprawiali, ze blad zostawili - powinno byc napisane " warstwa spieku niklowo krzemowego" - co wg ciebie znaczy ten "sil" w koncowce nazwy ? :D

Nie pisze ze to kosmiczna technologia, ale do tej pory jakos w Polsce nikt jej stosowac nie potrafi.

Zreszta kilka duzych firm tez sie na niej przejechalo ( BMW i Jaguar ).

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sil- to silumin;] czyli stop aluminiowo-krzemowy. Zreszta jak sie wkurze to zadzwonie do mahle i zapytam.

Sil to skrót nie od silumin tylko od silicium (czy nie wiem jak to z łaciny jakoś podobnie) a oznacza po prostu krzem.

Edytowane przez Modest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem do Mahle powiedziałem ze zbieram informacje i niechodzi mi o dokłądna technologie i stopy ale po krutce wyjasnic czym to jest bo mam zrobić referat;]

 

Odpowiedź:

 

Cylider wykonay w całosci jest z stopu o wysokiej zawartosci krzemu, poczym na tuleje nakłada sie elektrolitycznie nikiel, honuje i sprzedaje. Odpowiedz była jednym zdaniem;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Najlepiej idź z tym cylindrem na warsztat - szlifiernię, niech go przemierzą dokładnie bo może nie trzeba honować ! Pamiętaj że warstwa nikasilu nie przekracza 0,1 mm Jak oddasz to partaczowi to masz po zawodach i pozostaje tulejowanie

 

pozdraiwam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WiktorMT: patrz na daty, i zastanów się też co mówisz.

 

Po za tym cylinder dziś do mnie wraca z nicasilu (z Anglii). Jak tylko będzie to postaram się zrobić foty ;)

Ja dokładnie wiem jaki bedize efekt (piekny i lśniacy) ale z niecierpliwością czekam na fotki zeby inni forumowicze zobaczyli jak wygląda cylinder po prawdziwej regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie udało mi się wczoraj zrobić fot bo nie miałem jak wyjść z domu a cylinder pojechał odrazu do mechanika, ale najprawdopodobniej jeszcze go nie założył bo mówił, że ma mało czasu. Tak więc jak dziś dotrę do niego i nie złoży jeszcze foty będą bankowo. Hehe, jak dzwoniłem do niego to uznał, że kupiłem nowy oryginalny KTM'a cylinder.

 

Mam jeszcze takie pytanko. Czy to prawda, że LANGCOURT nabija pieczątkę na cylindrach, które były u nich robione?

 

i niestety się nie udało. KTM już złożony:( nie mogłem spać o te fotki bo obiecałem. Przepraszam.

 

I jeszcze do tego moto złożone a ja go nie widziałem nawet, dopiero o 22 mi kumpel do domu przywiózł, zdążyłem się jedynie chwilkę przejechać. Ale idzie jeszcze lepiej niż przedtem. Bardziej mili kołem na wyższych biegach. Jestem bardzo zadowolony i polecam. Znajomy cylinder do swojej CR'ki robił w Czechach i po sezonie moto ledwo zipie, a za wiele on nie jeździ. Lepiej dopłacić to 250zł i mieć wszystko tak jak należy.

 

Pozdrawiam i Przepraszam jeszcze raz.

Edytowane przez piterq1991
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...