Skocz do zawartości

nierówno wyciągnięty łańcuch


kawon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

DIDy sprzedaja zakute, RK daja rade(montuja np w DL 1000 fabrycznie), ale wiadomo ze DID to DID, sprobuj kupic DIDa z katalogu Louis'a(caly komplet oryginalny prosto z Japan) - www.moto-akcesoria.pl zajmuje sie sprowadzaniem akcesoriow z katalogu Louis'a

 

Możesz powiedzieć gdzie moge dostać zakuty łańcuch dida.Na moto-akcesoria też mają rozkute.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz powiedzieć gdzie moge dostać zakuty łańcuch dida.Na moto-akcesoria też mają rozkute.

 

Nie szukaj problemu tam gdzie nie ma - 99% użytkowników DID'a w Polsce ma łańcuchy zakute i nie mają z nimi żadnych problemów. Producent podaje że ogniwo łączące ZJ (zakuwane) ma porównywalną wytrzymałość do zwykłych ogniw łańcucha.

Każdy szanujący się sprzedawca powinen mieć oryginalną zakuwarkę i na życzenie klienta od razu go zakuwać. Jeśli się jednak zdecydujesz na łańcuch zakuwany to zapraszam na priv :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana łańcucha powinna odbywać się razem z zębatkami. Takie są zasady chyba, że jest to komar. Sprawdź czy wahacz nie ma luzów, przyczyna to zużyte łożyska wachacza. Wymiana łańcucha bez wymiany zębatek zaowocuje wcześniejszym jego zużyciem. Zakuwanie łańcucha odbywa się za pomoca zakuwarki. Spinki można zakładać tylko do pojemnosci silnika do 80 cm. DID nie daje gwarancji na łańcuszek rożrządu jeżeli był zakuty co nie przeszkada sprzedawać mu spinki czyli ogniwa do zakucia. Ponadto każy model moto z łańcuchem ma podany jaki jest tzw dopuszczalny zwis czyli luz. Ale mierzenie tego luzu ma sen przyregulacji nowego zestawu. Producenci pasów napędowych podają na ile i pod jakim obciążeniem może odkształcić się pas podczas regulacji.

PozdrawiamJurek :icon_rolleyes:

Edytowane przez kawasaki454
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie, na śrubie dokręcającej przednia zębatke jest prawy czy lewy gwint :flesje:

 

Nikt nie wie jaki jest tam gwint?szukałem w serwisuwce ale nic nieznalazłem :crossy:

 

Raczej prawy(przynajmniej u mnie jest- 2 dni temu odkręcałem/zminiałem naped), bardzo cieżko idzie tą nakrętkę odkręcić( u mnie posłużył do odkręcenia "ruski klucz"tzn. młotek i przecinak :biggrin:)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej prawy(przynajmniej u mnie jest- 2 dni temu odkręcałem/zminiałem naped), bardzo cieżko idzie tą nakrętkę odkręcić( u mnie posłużył do odkręcenia "ruski klucz"tzn. młotek i przecinak :))

 

pozdr

 

:(

tzn.u mnie jest śruba wkręcana w ten wałek od zębatki.Ale ok będe próbował odkrecać w lewo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Jak w temacie co może być powodem że łańcuch nierównomiernie się wyciąga (w jednym miejscu jest naprężony w innym miejscu luźny). Łańcuch DID wraz z zebatkami zmieniony był 5tyś km temu wlaśnie z tego samego powodu... Dodam, ze nie biore na koło ani nic w tym stylu:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak w temacie co może być powodem że łańcuch nierównomiernie się wyciąga (w jednym miejscu jest naprężony w innym miejscu luźny). Łańcuch DID wraz z zebatkami zmieniony był 5tyś km temu wlaśnie z tego samego powodu... Dodam, ze nie biore na koło ani nic w tym stylu:)

Pozdrawiam

 

jaki to dokladnie łańcuch (podaj oznaczenia, albo cos co o nim wiesz) ? smarujesz regularnie i czym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien, że na pewno to wina łańcucha? Sprawdź dokładnie zębatki a zwłaszcza tylną, czy jest centrycznie przykręcona.

Przystaw kawałek śrubokręta do wahacza tak by dotykał prawie zębatki przy wierzchołkach zębów i obracaj kołem.

Jak zęby będą pływały względem końcówki śrubokręta to będziesz miał przyczynę.

No chyba, że kupiłeś podrabianego DIDa to wtedy wina łańcucha ale oryginał jest raczej bardzo dobrej jakości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch to DID X-ringowy (wydaje się być oryginalny, na ogniwach sa napisy: japan i DID) a smaruję go co ok 300 - 500km spray'em do łańcuchów motul road cośtam:D

nie był też luźny ani zbyt napięty (luz wg serwisówki 2,5 - 3,5cm).

Sprawdzę jeszcze wycentrowanie tylnej zębatki, może to faktycznie to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łańcuch to DID X-ringowy (wydaje się być oryginalny, na ogniwach sa napisy: japan i DID) a smaruję go co ok 300 - 500km spray'em do łańcuchów motul road cośtam:D

nie był też luźny ani zbyt napięty (luz wg serwisówki 2,5 - 3,5cm).

Sprawdzę jeszcze wycentrowanie tylnej zębatki, może to faktycznie to...

 

a no to dziwne, albo winna zębatka, albo jakaś podróba może DIDa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sparwdzalem ta zebatke, (metoda z srubokretem:)) faktycznie nie jest w osi ma jakies 1mm luzu z jednej strony...czy taka niewielka roznica mogla byc powodem nierownomiernego wyciagniecia?? Tak czy siak jak bede mial chbile to zrobie z tym porzadek. Dzieki i pozdrawaim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie.. to łańcuch nie jest nierównomiernie wyciągnięty. 1 mm to dość dużo.. :/

po prostu zębatka powoduje takie wrażenie że raz bardziej jest naprężony a raz mniej. (ja sprawdzisz dokładnie to pewnie co pół obrotu są skrajności lużny-naprężony, a to przez "odsunięcie połowy żebatki do której przylega łańcuch raz bliżej a raz dalej...)

wycentruj zebatkę i zobaczysz że będzie ok :)

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...