tomektychy Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Witam...mam pytanie czy łańcuch można umyć przed posmarowaniem benzyną ekstrakcyjną?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Witam...mam pytanie czy łańcuch można umyć przed posmarowaniem benzyną ekstrakcyjną??można a nawet trzeba. chociaż co drugie trzecie smarowanie. I nie koniecznie ekstrakcyjną. Są do tego celu specjalne środki, ale ja preferuję naftę + pędzelek. Pięknie myje, natłuszcza i nie niszczy oringów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 22 Września 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Żadna benzyna ekstrakcyjna... ludzie... To jest zabójstwo dla oringów w łańcuchu. Czyścić tylko dedykowaną chemią do łańcuchów, a najlepiej naftą, zwykłą naftą - doskonale czyści i nie uszkadza gumowych oringów, xringów itd. Potem smarowanie. Co do nierównomiernego wyciągnięcia łańcucha - sprawdż ustawienie osiowe koła - najczęstszy powód nierównomiernego wyciągnęcia się łańcucha. Ustawianie na oko naciągu tak właśnie skutkuje. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
brzooza Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 nie nie.. to łańcuch nie jest nierównomiernie wyciągnięty. 1 mm to dość dużo.. :/po prostu zębatka powoduje takie wrażenie że raz bardziej jest naprężony a raz mniej. (ja sprawdzisz dokładnie to pewnie co pół obrotu są skrajności lużny-naprężony, a to przez "odsunięcie połowy żebatki do której przylega łańcuch raz bliżej a raz dalej...)wycentruj zebatkę i zobaczysz że będzie ok :buttrock:no to ma sens... okaże się jak wycentruje ta zębatkę. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek gawlik Opublikowano 22 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Co do nierównomiernego wyciągnięcia łańcucha - sprawdż ustawienie osiowe koła - najczęstszy powód nierównomiernego wyciągnęcia się łańcucha. Ustawianie na oko naciągu tak właśnie skutkuje. pzdrDominik, masz jakiś prosty i pewny sposób na ustawienie koła? ja dotychczas mierzyłem suwmiarką odległość między ośką a końcem wahacza... da się inaczej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 22 Września 2007 Administrator Udostępnij Opublikowano 22 Września 2007 Bartek, suwmiarka to najlepszy moim zdaniem sposób.Jest jeszcze kwestia ew. krzywego moto. Jak nie mamy laserowych urządzonek, to bierzemy zwykły szpagat, ew cienki sznurek, i opasujemy moto na wysokości wahacza dookoła. Wówczas wychodzi, w ktrych miejscach koła odchodzą na boki od osi pojazdu. Sposób najprostszy z możliwych...pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wosiek Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Witam. Mam taki sam problem jak kolega mój łańcuch jest naciągniety nierównomiernie. Przeczytalem tutaj, żeby sprawdzić wycentrowanie tylnej zębatki. Zrobię to jutro. Jeżeli bedzie źle wycentrowana, jak się ją centruje. Czy ktoś mi podpowie. (SUZUKI Badit600S) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 nie był też luźny ani zbyt napięty (luz wg serwisówki 2,5 - 3,5cm).Sprawdzę jeszcze wycentrowanie tylnej zębatki, może to faktycznie to...nie wiem w jaki sposób go napinałeś ale np u mnie jak naciągnąłem sobie łańcuch na motocyklu na stojaku to jak na niego usiadłem to był napięty jak struna a jak by jeszcze usiadł pasażer to w ogóle nie mam pojęcia co by się działo MOŻE w tym tkwi wina??????????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Garnek Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2008 Miałem podobny problem u siebie w Vulcanie. Wymiana napędu i jest OK, chociaż wcześniejszy zestaw na oko świeży. Oprócz wycentrowania usłyszałem, że może mieć znaczenie styl jazdy (szarpanie przy ruszaniu, gwałtowne redukcje itp). Jesli o mnie chodzi staram się jeździć płynniej, co nie znaczy, że mało dynamicznie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulasXT Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 siema, nie znalazłem podobnego tematu, szukałem kilka dziesiąt minut i nic wiec zakladam ten, jakieś 5-6 tyś km temu zmieniłem napęd bo poprzedniemu skończyło się już miejsce na napinaczu a już raz był o jedno ogniwo skracany. poprzedni to był jakiś RK, teraz założyłem złotego D.I.D'a z zębatkami sunstar - podobno najmocniejszy łańcuch. zalozylem go w polowie sezonu, przejechalem jakies 5-6 tyś km, cały czas smarowany tym http://www.moto-akcesoria.pl/images/zdjeci...esoria/1591.jpg co 300km, luz zawsze był prawidłowy. a teraz chcę go wyregulować i co się okazuje to jak ustawie luz w najciaśniejszym miejscu to jest 3cm luzu a za kawałek ma prawie 6 cm luzu czyli wniosek jeden że jest mega wyciągnięty ten lancuch a zaznaczam ze ma jakies 5tys km przebiegu, glownie to dlugie trasy po szosie i rzadko kiedy w deszczu łozyska w kole nie maja luzu tak samo jak w wachaczu luz zawsze miałem na 4cm. a motocykl to b6. co robić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kogutnatrajce Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 Wymienić ! Nie stawiać na koło ! Nie palić laczka ! Nie ruszać spod świateł jak na wyścigu na 1/4 mili :icon_mrgreen: To strasznie dobija łańcuch , jak założyłem w KTMie koła supermoto to przez taką jazdę załatwiłem łańcuch w 2 miesiące :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrio Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 I założyć automatyczny system smarujący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cebulasXT Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 a dlaczego mam zalozyc automatyczny system smarujący? przeciez ludzie robią podobne przebiegi na smarze w sprayu i na automatycznym systemie oliwienia. po za tym nie pale gumy, nie jezdze na kole oraz nie ruszam gwaltownie. czy moze odeslac ten lancuch na reklamacje? bo w sumie teraz i tak nie jezdze a mam paragon. sprawdzalem i wahacz jest prosty, wiec nie mam pojecia dlaczego takie cos sie stało :fuck: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 I założyć automatyczny system smarujący. A no właśnie. Widzieliście w MOTOCYKLU test Triumha Tigera? Założyli oliwiarkę a łańcuch i tak się zeszmacił po 20 tysiącach... przeciez ludzie robią podobne przebiegi na smarze w sprayu i na automatycznym systemie oliwienia. Zdania są podzielone :) Ktoś kiedyś na forum pisał (Zbyhu?), że zrobił 40 tysięcy na jednym łańcuchu z oliwiarką... Moim zdaniem dużo zależy od motocykla. Myślę, że w żadnym sporcie dość intensywnie użytkowanym łańcuch nie wytrzyma dużo więcej niż 20 tysięcy, chodźby nie wiem czym by był smarowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 24 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2010 ja tam smaruje jak mi się zechce czyszczę go ze 2 razy w roku, zrobilem już 17 tys km a łańcuch razem z moto do mnie przyszedł wiec już jakiś tam przebieg ma i tez jest nie równo wyciągnięty. masz 2 opcje 1 to reklamować a 2 to kopiłeś jakaś chińską podróbę :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.