Skocz do zawartości

Docieranie duzego starego singla - w terenie czy na szosie ?


Nitomen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

zamowilem tloczek wossnera na 1 szlif - na poczatku pazdziernika moto powinno byc juz po remoncie, jako ze pora juz bedzie raczej malo turystyczna, zalozyl bym sobie kostki i polatal po polach i lasach (raczej tylko w wekendy :/ ) , ale jak to w terenie nie pilnuje obrotow , krece silnilk tak jak mi akurat wygodnie ( nie bardzo jest kiedy spogladac na zegary :P ). Na szosie natomiast czesto zerkam na zegary i pilnuje jako tako obrotow i odpowiedniego biegu i stalej predkosci obrotowej . A wiec gdzie docierac tloczek ?? po jakim przebiegu zmienic olej ? :(

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera najgorsze ze nie wiem w jakiej technologi jest wykonany(kuty czy odlewany?), jednak ja bym proponowal asfalt, oczywiscie olej mineral do 100 km- i co 100 km do 1000 km, potem przeszedlbym na polsyntetyk do 1500 i potem na syntetyk- jak tak robilem w starenkim jak swiat CL 350- jednak mial starego typu pierscienie olejowe( wiec z natury bral olej), i czesto oliwe musialem uzupelniac jednak spalanie oleju unormowalo sie chyba na 0,5 l na 1000 km- po dotarciu, na poczatku jezdzilem spokojnie , po 1000 km nie przekraczalem 75% obr, dopiero po 1500 km mozna bylo ostrzej jezdzic...

Jak pamietam w Kawakach na obrotomierzu jest naklejka jak jezdzic na nowka sprzecie - mysle ze podobnie i bedzie na nowych tlokach.

Pamietaj ze sama wymiana tloka to nie wszystko- uklad odmy z silnika musi dzialac i byc drozny(nie wiem czy nie trzeba jakiej przerobki jak szczelniejszy tlok zwiekszy cisnienie ogolne w silniku) , a jak z wysokoscia tloka w stosunku do uchylania sie zaworow?? Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

tlok kuty , zwiekszajacy kompresje, pierscionki olejowe to 2 pierscienie i w srodku blaszka falista(kwadratowa)

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

tlok kuty , zwiekszajacy kompresje, pierscionki olejowe to 2 pierscienie i w srodku blaszka falista(kwadratowa)

 

Jak ja robiłem remont Xt600 to wszyscy na forum xt odradzali mi tłoki zwiększające kompresje.... a juz napewno w starszym moto... Na forum Xt jest kilka postów jak motocykl na takim tłoku ma naprawde większą moc ale przy tym korba wytrzymuje srednio 3 miechy... Sorry za tak pesymistyczną wersje ale troche o tym czytałem..

 

A co do tematu to początkowe docieranie oczywiście na asfalcie...

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opinie sa rozne , jedni montuja i lata inni montuja i siada , nie wiem czy olej zmieniac teraz zrobilem na nim niecaly 1000 km , a tym czasie dolalem go z 3 litry :crossy: , moze zostawic to jak jest i za 100 km docierania zmienic ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u brata w dr 650 95 rok zakładaliśmy kuty podnoszący kompreche wossnera, wszysko idealnie, mocy troche przybrał, na początku miał lekki problem rozrusznik żeby go przekręcić ale później sie ułożyło wszyko i bez problemu 2 lata jeźdizł, żadnej dziwnej historii z siadającą korbą nie było..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiadomo co sie stanie - Rychu bedzie na wiosne znwou KLRa naprawial :)

zmien to padło na jakiegos LC4, tak jak ja - fura zapier..la :banghead:

 

a co do docierania, to ja bym ją na lesnych szutrach dotarl, bez wpadania w grzaski teren. bo i pooffroadujesz i se motóra dotrzesz

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...