Skocz do zawartości

Ceny - części, serwis. Prosze o info: ER 5, GS 500 i CB 500


Rekomendowane odpowiedzi

W przyszlym roku przymierzam sie do kupna jednego z wyzej wymienionych moto. Kolejnosc jest u mnie taka: CB 500, ER 5 i w ostatecznosci (niechetnie - nie podoba mi sie wizualnie) GS 500. Klopot jednak z kasa moze byc na przegladach i naprawach. W zwiazku z tym mam bardzo istotne dla mnie prosbe - czy mozecie wypisac orientacyjne ceny przeglądów serwisowych, napraw i części do tych motocykli? Nie mam pojecia co się robi w serwisie, jak i za ile - jezdzilem tylko skuterem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-klocki przód (dwie tarcze)

-klocki tył

-olej

-filtr oleju

-filtr powietrza

-płyn w układzie chłodzenia

-płyn hamulcowy

-wymiana balanserów na kierownicy

koszt całkowity 750 zł (materiały i robocizna)

 

750 zl ??? jak dla mnie to strasznie drogo! olej kosztowal pewnie ze 30 zl, filtr oleju ze 30, powietrza ze 30, plyn w ukladzie chlodzenia z 20, plyn hamulcowy ze 20, nie wiem co to balansery :D klocki pewnie ze 200 zl... ?

ile w tym jest robocizny?

 

mowa o africe, ktora jest raczej drozszym w eksploatacji niz er5 na przyklad. jestes w stanie mi powiedziec, ile kosztowalby przeglad standardowy co 5-6 tysiecy kilometrow w er5? nie wiem co sie tam robi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
er5 na przyklad. jestes w stanie mi powiedziec, ile kosztowalby przeglad standardowy co 5-6 tysiecy kilometrow w er5? nie wiem co sie tam robi :D

 

Rapid, autoryzowany seriwis Kawasaki za przeglądy ER5 co 6000 km (tyle wymaga instrukcja) bierze około 600 zł (pełen serwis, włącznie z regulacją zaworów). Można robić sztuczki i pomijać pewne części serwisu zbijając cenę, ale przy ukochanym moto chyba się to nie opłaca.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-

750 zl ??? jak dla mnie to strasznie drogo! olej kosztowal pewnie ze 30 zl, filtr oleju ze 30, powietrza ze 30, plyn w ukladzie chlodzenia z 20 ...

 

Z tym olejem za 30 zł to drobna przesada - chyba że mówimy o cenie za litr.

 

Ja powiem na przykładzie GS 500 u mnie w warsztacie (tak samo dokładnie ER-5 i Honda)

 

Klocki 100 zł (na jedną tarczę, ale tył starcza na znacznie dłużej)

Olej 90

Filtr oleju 25

Płyn Hamulcowy 10

 

Razem 225 zł (klocki np. tylko przód)

+ robocizna nie więcej niż 50 zł, razem masz taki mały przegląd za 275 zł. W kawasaki dolicz płyn w chłodnicy (20 zł płyn, 40 robocizna, bo trzeba zbioirnik zdjąć), . Za to w tych dwóch motocyklach nie potrzeba zmieniać plynu hamulcowego z tyłu, bo do nie ma ...

Uszczelniacze w lagach z częściami (uszczelniacze, olej) i robocizną to około 150 zł, zestaw napędowy to około 400 - 600 zł w zależności od jakości części + 100 zł robozicna (ze zdjęciem wahacza, taniej spinany).

Czyszczenie gaźników (rozebranie na części, dokładne sprawdzenie) 80 -100 zł. Co jeszcze chcesz wiedzieć ?

Cenu u mnie i tak należą do jednych z niższtych na rynku, bo w wielu warsztatach musisz to pomnożyć razy dwa !!!

 

Najważniejsze to kupić dobry motocykl - jak kupisz trupa to będziesz biedny do trzeciego pokolenia :-). Przykład - w er-5 padł kraniuk (membrana pękła) - koszt 290 zł + czas oczekiwania około 2 - 3 tygodni. Przednia tarcza hamulcowa do GS 500 - 960 zł. Jeśli myślisz, że kupisz Japoński motocykl, a poterm go będziesz serwisował za 50 zł ze wszystkim to zapomnij.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze cena filtra powietrza - też wyjdzie ok 80zł (tyle kosztuje filtr do mojego "pierdopędu"

 

Jakoś tak, chyba że zastosujemy wkład, np. KN - wyższa cena zakupu, ale potem się go tylko myje. Foltr powietrza w naszych poskich warunkach (duże zapylenie) nie wytrzymuje więcej niż 10 tys, więc polecam go wymieniać nawet jak prducent podaje dłuższe przebiegi.

 

Pozdro, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u Pawła rzeczywiście dobre ceny. Damian - .... stolica, za to sie płaci :D

 

W zimie miałem małą robótke w VXie:

- zmiana sprężyn na progresywne, twarde (cena sprężyn 400zł)

- zmiana uszczelek pod cylindrami (sparciały), uszczelki koło 400zł

- zmiana uszczelniaczy: 28 zł komplet

- zmiana oleju i filtra oleju (120zł) (oleju w dyfrze też)

- czyszczenie filtrów powietrza (siatkowych, są dwa)

- regulacja i czyszczenie gaźników (2 sztuki) + synchronizacja

- zmiana przedniej gumy (kosztowała 60zł)

 

Za zrobienie tego wszystkiego (rozbieranie silnika, dłubanie gaźników. ...) mechanik w Białym wziął 300zł. Mimo wszystko koszt był konkretny, bo usprawnienia (nie konieczne) były drogie. Tak, czy siak nikt w Wawie nie chciał mi uwierzyć, że za 300zł fachowiec mi to wszystko poskładał.

200km, czyli dwie godzinki spokojnej jazdy w jedną stronę i 70zł na paliwo (w dwie strony), a ceny różnią się ... :roll: 8O .

 

A do Zielonki jeszcze bliżej.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem gdzie to kupił :-)' date=' mam fajną wizytóweczkę do tego miejca. Red zrobił niezłą reklamę firmie BOT.

Pozdro, Paweł[/quote']

 

Dzięki za reklamę RED, ale tak poza tym każdy może się przekonać o wysokości cen na poszczególne towary czy części do MOTO:

podaję telefon 018 - 440 88 94 i maila [email protected]

Pozdrawiam

bot

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...