Skocz do zawartości

Nowa HONDA CBR 1000 RR - 2008!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Powoli sie przyzwyczajałem do tego nowego wyglądu, no i się przyzwyczaiłem. Mało tego, już mi się hondzia podoba. Z u.s.i.a. mozna ja miec za ok34-35 tysi. Przyznam że kusi. Ciekawi mnie co na jesieni wypuści Yamaha i Suza.

Bogaci są fajni i w miarę uczciwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzielisce na zywo, czy oceniacie po zdjeciach? Ja ogladalem w Niedziele wlasnie najnowszego Fireblade'a wraz z SC 57b z poprzedniego roku. Kiedy najnowszy Fajer zbilzal sie do mnie, po prostu przechodzily mnie ciarki. Juz nie pomysle, ze to brzydki motocykl. To jest motocykl dokladnie taki jaki mial byc. Konstruktorzy/ Projektanci Hondy dobrze wiedzieli jakie moze wzbudzic emocje, tym bardziej ze udowodnili jakie sliczne sporty portawia zbudowac.

Druga sprawa, ze wyglad nie byl i nigdy nie bedzie kryterium decydujacym o zakupie motocykla( przynajmniej dla mnie) Co trzeba przyznac Fireblade, to to, ze zachwyca testujacych i wygladem na pewno sie wyroznia. Czy wyroznia w dobra strone czy nie, to kazdego sprawa osobista. Zreszta wiadomo jak to jest z gustami. W tym przypadku wlasciwosci jedzne chyba wziely gore nad wszpolczynnikiem lansu w miescie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez go juz ogladalem jakis czas temu i nadal twierdze ze wyglada jak kupa a tak niskiej jakosci wykonania jeszcze w zadnej Hondzie nie widzialem.

Ktos napisal wczesniej ze nadrabia momentem?Jakim momentem?Jezdziles nia?Przejedz sie GSXR1000 to zobaczysz co to moment obr.

Fajer nadrabia idealnym podwoziem i centralizacja masy a nie momentem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Gwoli ciekawosci pojawily sie pierwsze testy porownawcze w kategorii litrow.Wlasnie otrzymalem nowy Sport Rider,reputowany magazyn,prowadzony przez doswiadczonych specjalistow.

Ogolnie CBR wypadlo bardzo dobrze,aczkolwiek nie bez wad.

Silnik bardzo mocny ( najmocniejszy w klasie z duzym marginesem) w zakresie srednich obrotow,tzn 6-11 tys obr,slaby dol i brak tzw,overrev czyli pada na pysk po osiagnieciu mocy maksymalnej.Teoretycznie obr max to 13000 obr,ale moc max oddaje przy 10750, niema sensu krecic to powyzej 11000 obr..Jezeli juz mowimy o mocy to plasuje sie,tradycyjnie wrecz dla Hondy, na dole tabeli. Dynomometr uzyty to Superflow.Niech nikt nie pisze ze jego R1/gsxr/zx/cbr osiagnelo co innego,porownywanie wynikow z roznych hamownii,z roznych krancow swiata,inne paliwo,itd nie ma najmniejszego sensu.

 

Zx10-161 hp -12250 obr moment 75.2 -8750

Gixxer 1000- 157 hp -12000 obr moment 76.1-10000

CbR -154 hp- 10750 obr ______78.9( :) ) 9500

R1 152 hp -12250 obr__________73.7 -9250

 

Moment w stopo-funtach ( ftX pounds),jestem zbyt leniwy zeby to przeliczac,ale 1 pound to 0.454 kg a stopa to 0.303 metra.

 

Sprzet jest duzo lzejszy niz konkurencja,200kg z pelnym zbiornikiem,czyli 11-13 mniej niz reszta.

 

Inne wady to rachityczna reakcja na gaz w zakresie niskich obrotow ( tradycyjne juz w przypadku Hondy) i bijace,dajace po stawach zawieszenie.

 

Poza tym wszystko inne dobre,na bardzo ciasnym torze Bottonwillow Cbr osiagnela najlepszy czas,1:06.45,R1 najgorszy,1:07.45,reszta po srodku.Opony uzyte to 211 GP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Jak czytam posty niektórych z was to nie wiem czy płakać czy się śmiać...

Chodzi o posty typu (Honda 1000RR lepsza od ZX10R)

Sam mam Honde i lubię tą marke bardziej niż Kawasaki ale nie zgodzę się z wami z tym, że CBR 1000RR jest lepsza od ZX10R...

Jeździłem przez 4dni na Kawasaki ZX10R z 2005r.

Istny potwór moja Honda chociaz ma V2 silnik to na Kawie tyle adrenaliny mi dostarczyła i przyjemności jak żaden inny motocykl Heble są moim zdaniem perfekt na 1biegu moto osiąga 164km/h na 2mamy już 208km/h jest lekki i prowadzi się doskonale.

O Hondzie 1000RR powiem to samo ale z jednym ALE.

Perfekt Heble wspaniale się prowadzi nieco wygodniejsza pozycja niż na Zx10R ale nie dostarczyła mi już tyle uśmiechu na twarzy niż Kawasaki ZX10R.

Honda 1000RR sprawiała po pewnym czasie wrażenie takiej nudnej, równo oddawała moc itp. A ZX10R dostarczył mi wszystkiego czego oczekiwałem od motocykla sportowego istna rakieta miał standardowy wydech a gadał bardzo ładnie ładniej niż Honda która miała założoną Yoshimurę. Kawa ma piękny chrapkowaty dźwięk i ogólnie bardziej mi się spodobało o wiele od Hondy 1000rr. A pod wzgledem desingu też moim zdaniem Honda jest w tyle taka jakaś dziwna mało groźnie i zadziornie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam posty niektórych z was to nie wiem czy płakać czy się śmiać...

Chodzi o posty typu (Honda 1000RR lepsza od ZX10R)

Sam mam Honde i lubię tą marke bardziej niż Kawasaki ale nie zgodzę się z wami z tym, że CBR 1000RR jest lepsza od ZX10R...

Jeździłem przez 4dni na Kawasaki ZX10R z 2005r.

Istny potwór moja Honda chociaz ma V2 silnik to na Kawie tyle adrenaliny mi dostarczyła i przyjemności jak żaden inny motocykl Heble są moim zdaniem perfekt na 1biegu moto osiąga 164km/h na 2mamy już 208km/h jest lekki i prowadzi się doskonale.

O Hondzie 1000RR powiem to samo ale z jednym ALE.

Perfekt Heble wspaniale się prowadzi nieco wygodniejsza pozycja niż na Zx10R ale nie dostarczyła mi już tyle uśmiechu na twarzy niż Kawasaki ZX10R.

Honda 1000RR sprawiała po pewnym czasie wrażenie takiej nudnej, równo oddawała moc itp. A ZX10R dostarczył mi wszystkiego czego oczekiwałem od motocykla sportowego istna rakieta miał standardowy wydech a gadał bardzo ładnie ładniej niż Honda która miała założoną Yoshimurę. Kawa ma piękny chrapkowaty dźwięk i ogólnie bardziej mi się spodobało o wiele od Hondy 1000rr. A pod wzgledem desingu też moim zdaniem Honda jest w tyle taka jakaś dziwna mało groźnie i zadziornie wygląda.

 

 

Tym postem przekonujesz, że Honda wcale nie jest lepsza od Kawy, za to przeginasz w drugą stronę póbując udowodnić, że... Kawa jest lepsza od Hondy. A mówiłeś, że nie wiesz czy masz płakać czy się śmiać, czytając tego typu posty :biggrin:

P.S. Oczywiście żartuję, nie bierz tego do siebie :)

Fajnie kiedy na temat danych sprzętów (ich plusów i minusów) wypowiadają się ludzie, którzy mieli do czynienia z każdym z omawianych motocykli. Nawet jeśli oceny są mocno subiektywne.

Edytowane przez patryk.cbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co kto lubi. Miałem okazję pośmigać na ZX10R AD 2004 i CBR1000RR AD 2005. Niestety muszć przyznać rację Vtwinloverovi :P Kawaski jest dzikie, bardzo narowiste i agresywne. Charakterystyka motocykla wydaje się być bardziej "ognista" i agresywna. Heble - bajka. CBR też jest świetna, jedynie moge pwtarzać w kółko i jak widzę inni też, że Honda jest zbyt "harmonijna", łagodna, moc oddaje bardziej spokojnie i mniej agresywnie. Dużo szybciej da się do niej przyzwyczaić i chyba szybciej nudzi.

 

Ja ogólnie pomimo tego, że Kawasaki w sumie chyba jednak bardziej przypadło mi do gustu to wybrałbym jednak Hondę. Ponieważ mankamenty Hondy w codziennej eksploatacji na pewno stają się ogromnymi zaletami :wink:

 

Później próbowałem się zmierzyć na swojej 954 z 10R :wink: Bardzo ciężko było i poległem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ja ogólnie pomimo tego, że Kawasaki w sumie chyba jednak bardziej przypadło mi do gustu to wybrałbym jednak Hondę. Ponieważ mankamenty Hondy w codziennej eksploatacji na pewno stają się ogromnymi zaletami :biggrin:

 

 

 

Zgadzam się z tym stwierdzeniem. Licytowanie się o drobne różnice nie ma sensu. Jeśli nie spędzamy 90% czasu na torze wyścigowym, to w codziennej eksploatacji te wymienione wyżej niby mankamenty Hondy stają się nieocenionymi pozytywami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...