Skocz do zawartości

Honda Shadow 500


billy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jeremy.white

Cóż zakochałem się w niej od pierwszego wejrzenia,

jest to mój pieerwszy motocykl, i dopiero się ucze

wydaje mi się że ten motor naprawdę pozwala na wiele ...zarazem uczy pokory..

Jest silny jak cholera, ma piorunujący start!! (5,4)

pali mało...

moja jest golutka,

dopiero zaczynam ją upiększać....

na wiosne Bemowo jest MOJE!! :D

 

 

( ps za swoją zapłaciłem 6400 )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ceny: wersja VT500C jest dużo droższa od VT500E, a przecież silnik i zawieszenie jest to samo - sewisówka Clymer była ta sama dla obu modeli - różnice były w zasadzie stylistyczne. Na + dla wersji "E" trzeba zaznaczyć większy zbiornik paliwa (18 L) co przy niewielkim zużyciu paliwa daje duży zasięg ("C" ma 13,5 L) ok 350 km. Stylizacja wersji "E" to kwestia gustu, natomiast technicznie niczym się nie rózni. Cena? W zasadzie połwa tego co kosztuje "C": 3500 - 4500 PLN - warto się zastanowić czy nie poświęcić za tę cenę stylizacji.

 

PS

Jeszcze coś mi się przypomniało. Otóż VT500E posiada hermetyczną osłonę na przednią tarczę. Poprawia to skuteczność hamulca w czasie deszczu, ale ponoć wymiana klocków z przodu to mnóstwo roboty - osłonę ciężko jest zdemontować. I ogólna uwaga co do hamulców - nie są (w porównaniu do współczesnych) zbyt mocne, ale to chyba cecha typowa dla wszystkich starszych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał jak chcesz nabyc sprowadzany to skocz do AAstora i powiedz wlascicelowi ze takie cos cie interesuje.On napewno pomoze

Nie wiem jakie zmiany będą na wiosnę w przepisach. Może warto poczekać?

Już wiadomo, że mają być nowe prawa jazdy. Kto wie co tym baranom jeszcze do głowy przyjdzie. Niby powinno być taniej po wejściu do Unii ale kto tam wie.

 

Dzieki wszystkim (szczególnie Tobie Vlaad) za info o VT500

Znalazłem zdjęcia obu wersji VT500C i VT500E oraz opis na stronie:

http://motocykle.domeczek.pl/prezentacje_m...t500c/vt500.htm

 

Co do stylistyki to muszę przyznać, że zdecydowanie bardziej podoba mi się "C".

Nie zgadza mi się tu jednak spalanie w opisie na ww stronie: 7,8l (!) -może na 200km :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgadza mi się tu jednak spalanie  w opisie na ww stronie: 7,8l (!) -może na 200km :D

Też gdzieś spotkałem taką wartość. Z tego co pamiętam był to pomiar na torze wyścigowym, gdzie VT500E wykręciła czasy zbliżone do sportowych motoicykli. Nie ma się co dziwic :D . Ciekawe też skąd koleś wziął informację o hydraulicznej regulacji luzu zaworowego 8O 8O . Fakt, że instrukcja mówi o regulacji co 24 tys km, ale jednak jest ręczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jeremy.white

Moja w lipcu została sprowadzona z Belgii, w sierpniu odkupiłem ją od nabywcy..

o do spalania (motocykle dom 7,8)- to rzeczywiście jakieś ekstremalne warunki użytkowania po jakiś modyfikacjach czy cholera wie czym) rzeczywistość jest taka że mi nie przekracza 4l z tym że ja nie przekraczam jeszce 90kmh hehehe

 

zagranica te motocykle chodzą o30% nawet do 40% taniej

nie mogłem w to uwieżyć!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vlaad1 napisał

Jeszcze coś mi się przypomniało. Otóż VT500E posiada hermetyczną osłonę na przednią tarczę. Poprawia to skuteczność hamulca w czasie deszczu, ale ponoć wymiana klocków z przodu to mnóstwo roboty - osłonę ciężko jest zdemontować. I ogólna uwaga co do hamulców - nie są (w porównaniu do współczesnych) zbyt mocne, ale to chyba cecha typowa dla wszystkich starszych modeli.

Jestem szczęśliwym posiadaczem VT500E, z ta obudowa to jest trochę problemów przy zdejmowaniu koła, cz wymianie klocków. Jednak po pierwszym demontażu wiadomo już o co chodzi i nawet taki antytalent mechaniczny jak ja nie ma z tym kłopotów.

Obudowa naturalnie nie jest hermetyczna :D , jedynie przedni hamulec jest nie wrażliwy na jazdę w deszczu.

Zaletą wersii E w stosunku do C jest też lepsze prowadzenie motocykla, VT500C ma z tyłu

cholernie szeroką oponę. Silnik i inne mechanizmy mimo 20 lat sa w mojej Hondzie w dobrym stanie. Mam zamiar jeżdzić nią jeszcze długie lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian ty chcesz kupic "stara Japonie"?? Nie poznaje cie.Lecz ludzie sie zmieniaja :lol:

 

witam

 

a kto pisał że się zakochał w XJR 1300 ??????? :lol: :lol:

 

Honda jeszcze nie jest pewna......

chodzi tu głownie o trwałosc silnika i ładna praca 4 suwa, no i ten klimat chopperowy...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

witam

 

a kto pisał że się zakochał w XJR 1300 ??????? :lol: :lol:

 

Honda jeszcze nie jest pewna......

chodzi tu głownie o trwałosc silnika i ładna praca 4 suwa' date=' no i ten klimat chopperowy...

 

pozdrawiam[/quote']

 

jeśli mogę coś doradzić to daj sobie spokój z chopperem. Lubisz podróżować, więc po co Ci takie moto :?: Czemu nie poszukasz sobie jakiejś XTki która o niebo lepiej nadaje się do wypraw :?: Ja kiedys tez bardzo lubiłem chopperki i ten klimat. Jeździłem Virażkami, Shadowkami itd. Dopóki zupełnie przypadkiem nie kupiłem Tenery 660. A potem już nic nie było takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

witam

 

a kto pisał że się zakochał w XJR 1300 ??????? :lol: :lol:

 

Honda jeszcze nie jest pewna......

chodzi tu głownie o trwałosc silnika i ładna praca 4 suwa' date=' no i ten klimat chopperowy...

 

pozdrawiam[/quote']

 

jeśli mogę coś doradzić to daj sobie spokój z chopperem. Lubisz podróżować, więc po co Ci takie moto :?: Czemu nie poszukasz sobie jakiejś XTki która o niebo lepiej nadaje się do wypraw :?: Ja kiedys tez bardzo lubiłem chopperki i ten klimat. Jeździłem Virażkami, Shadowkami itd. Dopóki zupełnie przypadkiem nie kupiłem Tenery 660. A potem już nic nie było takie same.

 

witam

cóż - tu nie chodzi tylko o samą podróż ale też o klimat że jedziesz jak kowboj na zachodzie.Nie mówie że enduro jest złe , raz jechałem Tenere 750 i było super

CHodzi o klimat :D

ale z tego co widze to chopperki sa drogie wiec doprawdy nie wiem co w koncu kupim.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

VT500C jest naprawde super. Ujezdzam rocznik 83 choperek i jak bym zamienil to tylko na Yam V-maxa.

A wersja 500E zwana Ascot to tylko inny wyglad bo turystyczny. To zalezy czy ktos lubi czopery czy inne. Na dlugie podroze Ascot jest lepsza.

Tutaj chodza narynku wtornym od 1000 euro w gore. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...