Skocz do zawartości

Zjarek

Forumowicze
  • Postów

    32
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Skąd
    pomorskie

Osiągnięcia Zjarek

NOWICJUSZ - romeciarz

NOWICJUSZ - romeciarz (9/46)

0

Reputacja

  1. Skóra w porównaniu z "texami" ma dwie zalety: pierwsza to lepsza ochrona w razie upadku, druga to wspominany "klimat" motocyklowy. Są to cechy bardzo istotne dla jeżdzących klasykami lub supersportami. W kazdym innym przypadku lepiej wybrać ubranie tekstylne. Należy jednak koniecznie zwrócić uwagę na rodzaj tkaniny - najlepiej gruba orginalna cordura, obszywana w newralgicznych miejscach tkaniną kevlarową lub skórą, ważny jest tez rodzaj membrany, protektorów, jakość podpinek. Niestety wysokiej klasy kurtka i spodnie dużo kosztują, ale jest to inwestycja na lata! Moto sprzedasz - ciuchy zostaną ;).
  2. Może trochę odbiegne od tematu, ale uważam, że należy koniecznie przymierzyć żółwia tzn. założyć pod kurtkę. Ja mierząc kilka przy zakupie stwierdziłem duże różnice w wygodzie noszenia, które trudno wychwycić mierząc bez kurtki. W niektórych trudna się było zapiąć inne sztywne jak deska.
  3. Mój motocykl, gdy jest w ciągłej eksploataji zapala bez problemów po dwóch obrotach wału. Niestety aby zapalił po dwóch miesiącach stania w garażu musze zrobić co następuje: naładować aku na maksa, następnie parę razy zakręcić bez ssania, odczekać spokojnie parę minut i dopiero wtedy uruchomić silnik jak zwykle :D . W moim przypadku sposób ten jest zawsze skuteczny.
  4. W swojej karierze motocyklisty miałem jeden poważny wypadek. Oglądając integralny kask po wypadku stwierdziłem, że główne uderzenie nastąpiło w rejonie części twarzowej - głównie czoło, ale tez szczęka. Kask naprawdę wyglądał nieciekawie. Po prostu uratował mi życie. Gdyby był to kask otwarty moja twarz wyglądała by tragicznie. Aktualnie jeżdżę w kasku szczękowcu i czasami nurtuje mnie pytanie o wytrzymałość uchylnej części szczękowej. :buttrock: . Podsumowując dyskusię w tym temacie uważam, że niezależnie od tego czym się jeździ względy bezpieczeństwa mają pierwszeństwo i należy podróżować w kaskach dających ochronę całej twarzy. TWARZ MASZ TYLKO JEDNĄ.
  5. Gratuluję udanego zakupu tak pięknej maszyny. Do zobaczenia na trasie ;) . Ja też nie mogę doczekać się wiosny.
  6. Witamy na Forum :banghead: . Na temat Zephyra nie mogę się wypowiedzieć z pozycji właściciela lub kogoś kto nim jeżdził, tym niemniej jest to motocykl, który mi się niesamowicie podoba ze wzgledu na piekny ponadczasowy wygląd. Opinie użytkowników sa pochlebne. Ze względu na duzą pojemnośc jedynie nie polecam jako pierwsze moto.
  7. Jeżdżę hondą VT500E z 1983 roku. Zapalają się natychmiast. Jak mogą się zapalać po kilku sek.? Przecież to niebezpieczne 8O .
  8. Tym kaskiem jest Airoh SE 500 Tiberium. Użytkuję go juz ponad rok i jestem zadowolony, tapicerka jest wykonana z tkaniny cool max, łatwo ją zdemontować do prania. Przy okazii kupowania nowej przyciemnianej szyby, obejżałem z ciekawości Wariora i Mathisse, w/g sprzedawcy są to trochę uproszczone modele, a przez to nieco tańsze. W sumie Airoh jest OK, jednak jeśli ktoś szuka naprawdę cichego i lekkiego kasku to najlepiej od razu kupić SHOEI za 2000 zł. :D
  9. Motocykl, który obecnie posiadam kupiłem w grudniu. Właściciel sporo opuścił z ceny, ponieważ nie mógł go sprzedać już od pewnego czasu, a z drugiej strony potrzebował kasę na zakup nowego. Zaznaczam że motocykl był w dobrym stanie co potwierdziła jego dalsza eksploatacja. Późna jesień i zima to okres stosunkowo dużej podaży motocykli, jest w czym wybierać, zdecydowanie najlepszy okres do zakupu.
  10. Wybór MZ przy kwocie jaką dysponujesz jest najrozsądniejszy, możesz przebierać w ofertach, kupić motocykl w stanie gwarantującym bezproblemową jazdę. Stosunkowo łatwo go potem sprzedać nie tracąc zbyt wiele finansowo. Zakup "Japonii" za te pieniądze jest odwrotnością tzn. Kupujesz, remontujesz (wydajesz forsę) nie jeżdzisz, sprzedajesz z trudem i długo, tracisz finansowo.
  11. Zjarek

    Honda Shadow 500

    Vlaad1 napisał Jeszcze coś mi się przypomniało. Otóż VT500E posiada hermetyczną osłonę na przednią tarczę. Poprawia to skuteczność hamulca w czasie deszczu, ale ponoć wymiana klocków z przodu to mnóstwo roboty - osłonę ciężko jest zdemontować. I ogólna uwaga co do hamulców - nie są (w porównaniu do współczesnych) zbyt mocne, ale to chyba cecha typowa dla wszystkich starszych modeli. Jestem szczęśliwym posiadaczem VT500E, z ta obudowa to jest trochę problemów przy zdejmowaniu koła, cz wymianie klocków. Jednak po pierwszym demontażu wiadomo już o co chodzi i nawet taki antytalent mechaniczny jak ja nie ma z tym kłopotów. Obudowa naturalnie nie jest hermetyczna :D , jedynie przedni hamulec jest nie wrażliwy na jazdę w deszczu. Zaletą wersii E w stosunku do C jest też lepsze prowadzenie motocykla, VT500C ma z tyłu cholernie szeroką oponę. Silnik i inne mechanizmy mimo 20 lat sa w mojej Hondzie w dobrym stanie. Mam zamiar jeżdzić nią jeszcze długie lata.
  12. Zastanawiałem się nad pomalowaniem ubytków i fragmentów ramy dostępnych bez demontażu całego osprzętu, ze względu na koszty. Jednak chyba nie jest to najlepszy pomysł.
  13. Po sezonie mam zamiar odnowić wszystkie powłoki lakiernicze w swojej Hondzie. Ma już w końcu 20 lat :P . Mam w związku z tym dwa pytania. 1. Czy warto rozbierać sprzęt do gołej ramy w celu polakierowania jej i czy zabezpieczać zamknięte profile ramy (rury w środku) ? 2. Jak wyczyścić elementy wykonane z aluminium i polakierowane lakierem bezbarwnym? Czy można to jakoś wytrawić, bo papierem to kupa roboty? Chodzi mi konkretnie o obudowę przedniej tarczy hamulcowej.
  14. Są to zupełnie różne motocykle. Jedyne co je łączy to klasyczny ponadczasowy wygląd.
  15. VX napisał: "Jednak temat kasków szczękowych, a kasków integralnych trzeba rozgraniczyć, bo różnie bywa z różnymi modelami." Kask szczękowy w porównaniu do kasku integralnego stoi na z góry przegranej pozycii, gdy porównujeny aerodynamikę i wagę. Mam nadzieję, że ochrona w razie wypadku jest porównywalna :) . Oczywiscie moja uwaga dotyczy kasków zbliżonych cenowo.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...