Skocz do zawartości

Honda NTV 650 czy Suzuki VX 800 ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie, padły tutaj stwierdzenia, że oba motocykle wymagają wprawy w pokonywaniu zakrętów. Nie jest to oczywiście coś uciążliwego, trzeba się przyzwyczaić, nauczyć, potem to już sama przyjemność. Pozwolę sobie tylko zaryzykować stwierdzenie, że VX prowadzi sie trochę gorzej, powód to chopperowate korzenie tego motocykla. To stwierdzenie czysto subiektywne, na VX nie jeździłem, może znajdzie się ktoś kto dosiadał NTV i VX i wypowie w tej materii. Duża poprawę w prowadzeniu NTV na zakrętach daje założenie na przodzie kapcia 120/70 zamiast 110/80.

Link do filmików użytkownika NTV:

http://www.youtube.com/profile?user=HellRhythm (są dwa filmy z przejażdżki)

 

Link do filmików uzytkownika VX

http://www.youtube.com/user/joerg107 (tutaj też duża kolekcja)

 

Jak widać oba motocykle skręcają :notworthy: tylko trzeba wprawy i

 

Pozdrawiam

Edytowane przez sitars

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ntv z przebiegiem 80kkm. dorobilem jej prawie do setki i po za normaliami nie zmienilem nic. plyny opony klocki. odpalala zawsze wszedzie i o kazdej porze. elastyczna w miare wygodna. polecam ci to moto w 100% to zupelnie inna klasa niz VX

MOTOPROJEKT - Warsztat motocyklowy

 

serwis, naprawa, diagnostyka komputerowa, materiały eksploatacyjne

 

Sławek - 604 635 069 Bart - 695 880 500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem szczęśliwym posiadaczem ntv 650 revere od 2 sezonów i jest to naprawdę przyjemny motorek. Jest to mój pierwszy motocykl i nie mogę zgodzić się z opiniami niektórych, że jest wymagający, moim zdaniem wybacza wiele błędów, czego ja jestem najlepszym przykładem. Co do zakrętów, na początku rzeczywiście miałem wrażenie że nie skręca, jednak wymaga po prostu przyłożenia troszeczkę większej siły niż małe motorki, bo trzeba pamiętać, że mimo małej pojemności jest on jak na dzisiejsze standardy cholernie ciężki, również przez wał kardana. Po przyzwyczajeniu składa się nim w zakręty naprawdę bardzo precyzyjnie, nie boi się przyhamowywania w skręcie, jest mało wrażliwy na koleiny i wiatr, rodzaje nawierzchni, czy opady deszczu. Szczególnie w mieście oraz na krętych drogach poza miastem daje natomiast dużą przyjemność z jazdy... Niezawodność tego modelu jest znana, mój ma 57 kkm i jest igła, a wiem, że chodzą egzemplarze o przebiegu ponad 150 kkm. Silnik jest bardzo elastyczny, mało pali (4,5-6 max.), dość dobrze przyspiesza jak na tą masę i moc.

 

Przeznaczenie tego sprzętu to moim zdaniem miasto i krótkie trasy, ze względu na brak ochrony przed wiatrem powyżej 300-350 km. jest już ciężko dziennie robić, przynajmniej z "plecaczkiem". Do wad zaliczyłbym słabą zwrotność, zachowanie w manewrach, skrętach przy niskiej prędkości (ok. 30 km/h) mam wrażenie, że moto się kładzie, może to wina wału, masy, albo czegoś innego. Dziwne są też uciążliwe wibracje powyżej 110 odczuwane przez pasażera, może z powodu mojego sportowego tłumika. Można się do tego przyzwyczaić. No i fakt, że nie nadaje się do długiej turystyki, do czego przyzwyczaić się ciężej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem szczęśliwym posiadaczem ntv 650 revere od 2 sezonów i jest to naprawdę przyjemny motorek. Jest to mój pierwszy motocykl i nie mogę zgodzić się z opiniami niektórych, że jest wymagający, moim zdaniem (...)

 

jesteś nieobiektywny i nie masz porównania, jeśli to twoja pierwsza maszyna :icon_mrgreen:

faktem jest, że z tych dwóch niewątpliwie lepiej prowadzić się będzie ntv650, ale wzorem przyjaznego motocykla to on nie jest :crossy:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktem jest, że z tych dwóch niewątpliwie lepiej prowadzić się będzie ntv650, ale wzorem przyjaznego motocykla to on nie jest :)

jsz

 

Masz rację, porównania wielkiego nie mam. W młodości jeździłem WSK i to były dopiero toporne maszyny :banghead: Trzeba pamiętać, że ntv ma już swoje lata, konstrukcja ma jakieś 20 lat i w swoich ocenach biorę to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :wink:

 

VX-em przejeździłem 1 sezon i 10 000 km. Fajne moto :)

 

Na plus:

- ładna linia

- ładny klang - owo świergotanie wydechów to cecha charakterystyczna i wesoła, bo jadący za nami myślą, że im dzwonią zawory :biggrin:

- niskie spalanie - 4,5 przy spokojnej jeździe

- kardan!!!

- wygodny

- jak się ma szybę, to można jechać komfortowo do 140-150kmh

- naprawdę niezły kop - od dołu (2000rpm). Kiedyś wynikł nam niespodziewanie sprint spod świateł. VX 800 (61KM), CB750 (73KM), FZX750 (94KM). I w zasadzie wszystkie 3 motocykle do kolejnych świateł dojechały równo :)

 

Na minus:

- bierze olej. Często bardzo sporo - dochodziłem momentami do 1,5l/100km

- miękki przód

- pogłębia zakręt

- nie najlepsze hamulce - ale stalowy oplot pomaga

- wrażliwy na wilgoć - potrafi gubić 1 cylinder w deszczu, jak są stare przewody WN.

 

pozdr

LYsY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jeden "problem" z tymi sprzętami-kardan. Można się uzależnić, potem trudno wybrać jakieś następne moto, trzeba się przełamać. Ja po NTV miałem znowu NTV :icon_mrgreen: i teraz mam niezły zgryz, co kupić. Podróżuję z żoną i sporym bagażem. Dla NTV to już trochę duży ciężar, dlatego celuje w coś mocniejszego i z owiewką. Zostają BMW np: r1100rs (jeszua), a VFR kusi, kusi.

Pozdrawiam

SQ7NSQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ntv .... polecam ci to moto w 100% to zupelnie inna klasa niz VX

 

taaaak? Zupełnie inna :bigrazz: To, że motocykle były/są bezpośrednią konkurencją to przypadek :wink:

Prawda jest taka, że VX tłukl NTV w testach porównawczych. Oczywiście, że ze względu na pojemnośc i cenę, ale nie tylko. Był po prostu lepszym motocyklem, z lepszym silnikiem. Zwlaszcza, że testy nie uwzgledniały rdzewienia,bo tu Vx dałby dupy :icon_mrgreen:

 

moostank. To, że moto gówniano skręca przy minimalnych prędkosciach to własnie objaw geometrii nie koniecznie zaprojektowanej do sprawnego skręcania. To samo jest w VX. Motocykl jest ciężki i pogłębia zakręt. Oczywiście jak lecisz sobie szosą, odczuwasz to mniej, niż np. na parkingu, gdzie nawet Ural przy VX jest jak baletnica :icon_eek: przy pani z mięsnego.

 

PZDR

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mogę znaleźć. Czytałem kiedyś (jak ganiałem VXem) test porównawczy VX800/NTV650 i BMW R80(chyba R80, na pewno bokserek). W teście VX wygrał z Hondą i BMW. Test był po angielskiemu, albo niemieckiemu...

nie mogę niestety dobrać się do archiwum na motorcycle.com. Chyba tam to miałem.

 

Poniżej info ze strony miłośników VX'a, gdzie w prasie w Rzeszy było pisane nt. tego motocykla. Niestety nie posiadam żadnego z tych numerów, bo w 1991 miałem 11 lat i interesowałem się swoją MZ TS150 a nie jakimiś kosmicznymi nowościami, jak VX800 :)

 

http://www.vx800.de/erfahrungen_tests.htm

 

Jak odszukasz test VX800 w jakimś starym ŚM, albo Motocyklu, są tam odniesienia do tego, że w testach VX kopał dupala Hondzie.

 

Osobiście na prawdę bardzo pozytywnie oceniam NTV (nie miałem niestety okazji jeździć), kiedyś marzyłem o takiej maszynie. Nie wiem tylko po co pisać, że jest o wiele lepsza od VX'a skoro to nie prawda. A jakoś powszechnie widzę takie opinie gdziekolwiek spojrzę (głównie od osób, które VXa nie miały). VX to superowy sprzęcik z masą zalet. Szczerze polecam, jeżeli ktoś szuka czegoś z tego gatunku.

 

PZDR

J

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...