Skocz do zawartości

czyszcenie zacisków hamulcowych krok po kroku


Ario
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

wiem że trochę odkupuje temat :D co do wd i innych penetrująco-odrdzewiajaco podobnych można użyć tego na cała powierzchnie zacisków jeżeli są tak mocno zabrudzone że zmywacz do hamulców sobie nie radzi ale musisz pamiętać ze po wyczyszczeniu wd40 zacisku obmyj go dokładnie zmywaczem do hamulców a następnie wydmuchaniu np kompresorem w miejsca gumowe i tłoczki dokładnie psikaj smarem sylikonowym w sprayu później możesz użyć tam albo płynu dot 4 lub smaru do tłoczków odradzam miedziany , co do rozpuszczania się uszczelniaczy przez wd :D , płyn hamulcowy też je rozpuści może nawet szybciej niż wd taki urok uszczelniaczy, ale to trwa latami :D ( to tylko moje subiektywne spostrzeżenia nie każdy musi się zgadzać ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile czasu minęło od poskładania bądź ile kilometrów zrobiłeś?

Jedno z moich aut gubiło kiedyś jakieś 50ml płynu na pół roku. Czasem właściwa diagnoza wymaga czasu wiec mimo że wydaje się ale nie jesteś pewien uszczelniaczy obserwuj zacisk i sprawdzaj czy jeden tłoczek z czasem nie łapie większego zabrudzenia od innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Październik poprzedniego roku a do km ok 1500 dzisiaj przemyłem mala myjka ciśnieniową z wodą destylowaną.

 

Dlaczego o tym pisze może od poczatku podczas mycia zacisków robiłem to pierwszy raz :) użyłem dot 4 nie mogłem domyć tłoczków nie wyciągałem ich tylko lekko wypompowałem klamką nie wiem co mi strzeliło do Glowy ale psikałem smarem penetrująco odrdzewiającym umyłem do błysku szczoteczka do zębów potem podczas składania szybko rozmontowałem kupiłem dwie puszki break clenera dokladnie mylem wydmuchałem kompresorem i aj w kolko aż się skończyły na koniec podałem z strzykawki smar do cylinderków i wdusiłem ręką tłoczek . Tydzień temu motocykl byl na serwisie u mechanika który zmieniał płyny nie zaważył niczego złego jednak po jego wymianie klamka zrobiła sie gumowata ale hamulce bardzo dobrze działają. Dlatego boje się troche o same uszczelniacze . Znajomy mówił mi że jak mam nowe klocki i stare tarczę to możliwe że musi się dotrzeć. Dodatkowo tylny lekko piszczy prze lekkim obrocie kola co do samych tłoczków to po wduszeniu klamki dźwigni hamulca tłoczek wysuwa się a po puszczeniu delikatnie odbija chowa.

Edytowane przez 540zhg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...