Skocz do zawartości

Olej


pako
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Kupilem olej Valvoline 2 T sprzedawca polecił mi go do aprili Classic. Lecz po otwarciu okazalo sie że olej jest żółty a w zbiorniku jest czerwony. nie wiem czy olej ten jest mieszalny czy też nie. Jak ktoś mial styczność z tym olejem proszę o odpowiedź:), podejrzewuje że jest to olej mineralny i sprzedawca sie pomylił :lalag: ......

Edytowane przez pako
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz co pisze na opakowaniu, tam będzie podane czy to syntetyk czy mineral czy pół syntetyk, raczej musisz wlać taki olej jak masz w dozowniku ( nie chodzi o firme tylko o to czy syntetyk) ale jak wlejesz np syntetyk do czegoś innego to też się nic nie stanie (podobno jakoś sie ważą czy coś) ale jak ja zalałem inny to nic się nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kto (dobrze) smaruje- ten jedzie.

 

olej za 25 zlotych to nie zaden rarytas, kup sobie motula za 60 i niech nie pasuje, to wtedy mozna powiedziec lipa.

 

a widze ze zapewne oszczedny jestes, to polece ci (jak wielu juz osobom) w pelni syntetyczny, ponoc szwajcarski olej MIDLAND. opakowanie 0.6l kosztuje 8-10-12 złotych w zależnosći od punktu. jesli chcesz poszukac mojej opini na jego temat to przeszukaj forum.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magneto chcesz zeby zatarl silnik :D ?? ;) jemu chodzi o olej do dozowinika :P wiec niech wleje Castrol r2 racing ! :) najlepszy oczywiscie go polecam :) kosztuje co kosztuje czyli 42 zl litra ;)

 

 

czym ma zatrzeć silnik ?

Ja na midlandzie przejeździłem praktycznie bez żadnych strat tłoczek w exc250, sąsiad w takim samym motocyklu (2 lata młodszy rocznik) zajechał cylinder jeżdżąc na motulu :banghead:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieszając syntetyk z pólsyntetykiem lub minerałem oleje mogą się ,,zwarzyć", najlepiej to weź te dwa oleje (nowy i stary) i je zmieszaj, jeśli powstaną grudki to oczywiście jest wykluczone żeby dolewać ten nowy. Grudki te mogą osiąść w pompie oleju co doprowadzi do zatarcia silnika. Też miałem ten sam problem ale opaczność Boska mi nie pozwoliła tego zrobić :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no spoko :banghead: oczywiscie jesli chodzi o motul do mieszanki :D a nie do przekladni <loL> a wiesz jak to jest ;) zeby czasem do przekladni nie kupil i nie wlal do dozownika :) a ja polecam i tak castrola :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor jest nieważny... jest to tylko barwnik przecież żeby można było poznać paliwo "rozrobione" od czystego...

generalnie zasada jest taka, żeby przy mieszniu oleju przeskoczyć o najwyżej jedną klasę... (mówił mi to znajomy mechanik motocyklowy więc chyba wie co jest co)

czyli mieszamy minerał z półsyntetykiem... półsyntetyk z full-syntetykiem...

takie mieszanki są na pewno bezpieczne! jeśli się obawiasz dalej to sprawdź na małej ilosci czy nei zachodzi reakcja i dopiero potem wlej wszystko. :)

 

wszyscy mówią o ścinaniu się oleju... wątpię żeby ktokolwiek widział to na własne oczy kiedyś..

ścinanie występuje w skrajnych przypadkach kiedy mieszasz całkowicie różne klasy tylko.

 

ps: na opakowaniu jest napisane na 100% jaki to olej

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

magneto chcesz zeby zatarl silnik :crossy: ?? :) jemu chodzi o olej do dozowinika :P wiec niech wleje Castrol r2 racing ! :) najlepszy oczywiscie go polecam :) kosztuje co kosztuje czyli 42 zl litra :crossy:

 

 

jezdziles? nie? wiec nie komentuj.

 

tez lalem R2, ale szkoda mi bylo kasy, a roznicy poza gruyboscia portfela wg mnie w niczym nie robia te oleje...

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezdziles? nie? wiec nie komentuj.

 

tez lalem R2, ale szkoda mi bylo kasy, a roznicy poza gruyboscia portfela wg mnie w niczym nie robia te oleje...

 

pzdr:)

 

bo tego nie widac na pierwszy zut oka :rolleyes: ale widac po stanei silnika po pewnym czasie, ilosci nagaru na swiecy, tloku i wydechu

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie oleje silnikowe sa mieszalne od polowy lat 80 tych.

Poprzednio syntetyki robione na bazie estrow nie mieszaly sie z reszta.

Olej polsyntetyczny to wlasnie mieszanka mineralnego z syntetykiem :icon_question:

Midland robi dobrego syntetyka do 4 suwow, nie wiem jak z 2 suwami, ale z wypowiedzi Magneto wynika ze tez zle nie jest.

W ocenie przydatnosci oleju do danego silnika nie jest wazny producent tylko jego oznaczenie SAE.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo tego nie widac na pierwszy zut oka :wink: ale widac po stanei silnika po pewnym czasie, ilosci nagaru na swiecy, tloku i wydechu

 

Otóż to!!! Dodałbym że żywotność świecy również wzrasta.

 

Jeśli chodzi o to mieszanie to muszę to na własne oczy zobaczyć. Przy chwili wolnego czasu zmieszam syntetyk i minerała i zdam relacje co się z nimi robi w teorii (w tym przypadku na stole :) ) i w praktyce zobaczę co się dzieje z moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki panowie za tyle odpowiedzi ale poprzedni wlasciel niewie jaki olej lał< moim zdaniem Chore> wiem tyle ze olej półsyntetyczny był lany do dozownika. Sprzedawca podal mi zamiast pół syntetyka mineralny;/

czyli poleciacie kupić syntetyk pelny?? slyszlaem dobrą opinie o oleju Mobil 1 2t pół syntetyk co wy nato??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...