Skocz do zawartości

Delikatny luz gdzieś w przednim zawieszeniu :|


przemekpal
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Niestety po prawie całym sezonie bezproblemowej jazdy przyszła pora i na mnie, by zadać pytanie w tym dziale..

Otóż gdy siądę na moto, skręcę kierownicę w prawo prawie do końca i zacznę nią energicznie poruszać lewa-prawa to jest wyczuwalny delikatny luz i słychać pukanie ale niestety nie moge sprecyzować, skąd ono dochodzi..

Na kierownicy wyprostowanej i skręconej w lewo luzu już nie czuję i nic nie puka.

Probowałem tez łapać za golenie i poruszać przód-tył i luz tez nie jest wyczuwalny.. Ale to przy motocyklu stojącym na bocznej stopce bo niestety nie mam możliwości podniesć go, aby przednie koło wisiało w powietrzu...

Kurde zmartwiło mnie to bardzo, bo naprawdę zrobiłem nim juz ponad 5k km od początku sezonu i nawet nie przepaliła się żarówka.. :icon_twisted:

Pozdrawiam i bardzo prosze o Wasze opinie odnośnie tego luzu..

 

Przemek

Edytowane przez przemekpal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie uderza jakas luzna czesc o blotnik lub jakies cos gdzies?

z pomoca kogos podnies moto podloz cos pod spod tak zeby kolo wisialo i wtedy szkukajcie przyczyny .jeden rusza drugi patrzy -wiecie o co biega mysle.ale jesli to byloby lozysko to wystarczy sprobowac delikatnie dociagnac na glowce i ok . wydaje mi sie jedna ke cos sie teleboce luzno. miale tak w ince -stukaly mi nakladki na zaciskach cham. podoginalem blaszki i po klopcie

a moze lagi o cos dotykaja pod obudowa -tam jest sporo kabli i takich tam

Edytowane przez kulka

dr750big ,hd evo 1340 ratrost ,gsxr 1100 91' , ram hemi 5.7

http://www.bikepics.com/members/kulka/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tego się najbardziej obawiam.. ale może nie? :icon_evil:

Bo jakby to było to, to luz wystepowałby na kierownicy skręconej i w lewo i w prawo.. Czy się mylę?

 

A ja bym powiedział, że łożysko to najlepsza usterka bo łatwa do usunięcia i czasami bez kosztów.. Podjedź sobie pod jakiś mur.. dotknij kołem o niego i popychaj motor do przodu.. Jak wyczujesz luz to prawdopodobnie łożysko.. Wtedy zdejmujesz górną półkę, wyciągasz łożysko.. jeśli nie wygląda źle to smarujesz górne i dolne dobrym smarem.. Ja ostatnio użyłem grafitowego i jest świetnie.. Dokręcasz dobrze i bedzie elegancko.. Ostatnio kolega miał podobne objawy jak Ty i w pare minut mu to zrobiłem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcisnij przedni hamulec albo podjedz pod mur i pchaj i puszczaj moto jak bedzie luz to lozysko glowki. jak nie to poruszaj samym kolem moze to lozyska kola. Prod mozesz podniesc na stopce bocznej a ktos niech zlapie za golenie i poszuka luzu. A jak masz ochote to mozemy sie ustawic gdzies na lublinie i zobaczyc co sie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grafitowego smaru nie uzywa sie do lozysk

 

Wiem ale z założenia nie stosuje się go do łożysk wysilonych a łożysko główki ramy takim nie jest.. Robiliśmy próbe z ciekawości i teraz jest o niebo lepiej niż na zwykłym smarze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Robiłem tak, jak piszecie. W garażu zapierałem sie o ścianę i luzu nie czuć. Podobnie z wciśniętym hamulcem..

Jeśli chodzi o jakieś elementy obudowy itd to niestety muszę to wykluczyć.. Na skręconej kierownicy w prawo minimalny luz jest wyczuwalny i cos puka gdzieś wewnątrz...

Babyy, możliwe, że nawet jutro będę w Lublinie więc moglibyśmy się gdzieś ustawić..

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

 

EDIT: Aha, czy nic się nie stanie, jeśli delikatnie dokręcę tą nakretkę od góry pod zaślepką?

Edytowane przez przemekpal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatecznosci pozostaje wymiana lozyska- moze moto bylo po przewrotce i w tamtym miejscy sie odksztalcilo...trudno zwyrokowac- ale mozna sprobowac przesmarowac dobrym smarem do lozysk( my smarujemy castrolem- specjal do lozysk glowki ramy taki zielonosraczkowy)i skrecic tak zeby nie bylo luzow i kierownik latwo , bez zaciec sie obracal...

a moze rzeczywiscie jakies kable lub druty mocujace kable??

Pozdr. Janek Klekotek 748 S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dokręcisz to nic się nie stanie ale to niczego nie zmieni, odkręć ją i dokręć tą co jest pod półką i wtedy zobacz. Tak myśle że jeśli to tarcze pływające to może mają luz?? i przy wciśniętym hamulcu pukają, zerknij też na łożyska w kole, może to być jeszcze jedna sprawa, może mieć luz na amorze tzn: lagi w goleniach. sprawdz to i napisz co zauważyłeś...

Edytowane przez Super stunter piter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten luz nie wyglada mi na lozysko glowki ramy, tylko na luz na tulei miedzy laga a golenia.

Nie walczyl bym z tym teraz tylko dojezdzil do konca sezonu a w zimie wyjal lagi, oproznil z oleju i sprawdzil jak te luzy wygladaja.

Przy okazji sprawdzil glowke ramy i jej lozyska.

Stifler, juz kilka razy to pisalem i jeszcze raz powtarzam, lozyska glowki to lozyska stozkowe o regulowanym luzie przez docisk nakretki - ijako takie nie moga byc dokrecone na maxa, tylko do zlikwidowania luzu na lozysku.

Normalnie robi sie to tak ze dokrecasz nakretke do oporu i luzujesz o 1/3 obrotu. Potem kontrujesz przeciwnakretka. Przedtem sprawdzasz czy kierownica obraca sie bez zaciec i bez luzu.

Za mocne skrecenie tego lozyska zaowocuje wezykowaniem motocykla i trudnoscia z utrzymaniem go w linii prostej.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Stifler, juz kilka razy to pisalem i jeszcze raz powtarzam, lozyska glowki to lozyska stozkowe o regulowanym luzie przez docisk nakretki - ijako takie nie moga byc dokrecone na maxa, tylko do zlikwidowania luzu na lozysku.

Normalnie robi sie to tak ze dokrecasz nakretke do oporu i luzujesz o 1/3 obrotu. Potem kontrujesz przeciwnakretka. Przedtem sprawdzasz czy kierownica obraca sie bez zaciec i bez luzu.

Za mocne skrecenie tego lozyska zaowocuje wezykowaniem motocykla i trudnoscia z utrzymaniem go w linii prostej.

 

Adam M.

 

No przecież wiem..... Mowiąc dokręcić dobrze miałem na myśli "dobrze" a nie z całej siły.. Niektóre serwisówki podają nawet moment dokręcenia tej nakrętki ale nie wiem kto posiada taki klucz dynamometryczny w domu...

Edytowane przez Stifler
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...