Skocz do zawartości

PALIWO


olorol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pytanie.

 

Kupując ZXR 400 facet mówił, że lał tylko 98.

Doradził mi, żebym robił tak samo.

 

Zapytałem sie Veteranos'a :icon_rolleyes: i okazało sie, że jemu też tak powiedziano.

 

 

Pytanie... Dlaczego ?

 

Dlaczego lać 98 do czterosówa?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olorol, po co taki temat? Zalej raz 98, raz 95 i zobacz czy jest roznica.

No różnicy właśnie nie zauważyłem.

Zastanwiało mnie tylko po co 98 do czterosówa.

 

 

 

Wiecej, oktan to jak wiecej witamin :buttrock: mniejsze spalanie i moooze lepsze osiagi :biggrin:

może spróbuje Shell Power czy jakie tam jest paliwo :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaką zaleca producent?, jeśli np. minimum 95 to lej 95, chyba, że masz kase to kupuj 98 jako, że niby lepsze osiągi (lol), najlepiej to lej te v-power czy tam ByPy ultymate - lepsze osiągi (lol), mniej spali (lol), zalej jeszcze olej super-vipołer - będzie jeszcze mniejsze spalanie i jeszcze lepsze osiągi (lol)

pozdro.

Edytowane przez tmi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

producent określa minimalną liczbę oktanową i tego należy się trzymać. a więcej..? niby można, ale ja różnicy nie zauważyłem (poza tą przy kasie), i to zarówno w moto jak i w bryczce

za to zdecydowanie unikam starych, małych i - jak wskazuje praktyka - przeważnie zasyfionych stacyjek. dopiero przy zanieczyszczonym paliwie moto traci na osiągach :/

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba czym więcej oktan tym lepiej pracuje silnik. Więc kolego chyba jesteś w błędzie.

 

POZDRO

 

paliwo o większej liczbie oktanowej jest mniej kaloryczne, stąd mniejsza moc.

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: ...większość japonii ma wysoki stopień sprężania /powyżej 10/, benzyna o niższej liczbie oktanowej będzie się spalała detonacyjnie / nie w tym momencie co przewidział konstruktor/ co niszczy wał /lecą łożyska/ i spadają osiągi motoru, aby jeżdzić na ,,niższych oktanach,, należy obniżyć stopień sprężania w silniku, konsekwencją tego będzie obniżona moc silnika... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcpol sam sobie zaprzeczasz!!! Najpierw piszesz że jak jest więcej oktan to są gorsze osiągi a potem ze lepsze :biggrin:

Masz rację, juz poprawiam, dzięki.

Edytowane przez marcpol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...