audioterrorysta Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Ostatnio okazało się, że moje suzuki jest krzywe (na skutek wypadku). Po przyłożeniu deski do brzegów opon przedniego koła, na jednym z brzegów tylnego jest odstęp 5mm, podczas gdy do drugiego przylega. Czyli mam eleganckiego dwuślada :bigrazz: .Później sprawdziłęm(przykłądając kaałek szyby), że lagi są krzywe (nieco poniżej półki) w tą stronę z którą krzywe jest koło. Jedna laga bardziej druga mniej, więc jak się dobrze przyjrzeć koło nie stoi pionowo. Pół biedy, jesli do wymiany pójdą obie lagi(150-200zł) i półki kierownicy razem z ramionami(25zł). Przed wymianą chciałem sprawdzić czy prosta jest rama, bo jeśli nie, to niema sensu wymianiać tych części. Teraz pytanie jak zmierzyć czy głowka ramy nie jest przekoszona, albo jeśli nieda się tego zrobić samemu, jakie polecacie warsztaty zajmujące się tym. Ile kosztuje taka usługa?? Chodzi mi o samo zmierzenie, bez prostowania, bo to się nie opłaca. tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 (edytowane) Z tego co wiem profesjonalny pomiar to jakieś 500 zł. Na Twoim miejscu rozglądałbym się za prosta ramą (w rg tabliczka jest na nitach, więc nie będzie problemu) i lagami. Wyjdzie na pewno taniej niż pomiar. Np http://allegro.pl/item229653198_suzuki_rg_80_rg80_rama.html http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M479387 Edytowane 30 Sierpnia 2007 przez marcpol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 (edytowane) Dzięki, ale własnie ciężko jest z ramą z papierami, bo włąsnie przeglądam alledrogo. Te są bez. Szkoda z tym pomiarem. hmm. Jeszcze taką rzecz przyobserwowałem. Jak motor jest na nóżce albo w pionie, dużo trudniej jest przekręcic w prawo niż lewo (oba koła na ziemi). Dopiero, jak motor się przechyli na prawą stronę (mniej więcej tyle żeby stanął na nóżke, tylko na drugą stronę) to kierownica pracuje tak amo na lewo jak i na prawo.To jest objaw krzywych lagów czy kwestia główki? Poprostu jeśli rama jest krzywa, to będę się go pozbywał w całości lub na części. Jeśli kupię nową ramę, motor mosze ponownie zarejestrować (a niemam na kogo). Oprócz tabliczki numery są wybite na główce ramy, także trzeba pononie rej. tomek Edytowane 30 Sierpnia 2007 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
roger Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2007 Sam sobie częściowo odpowiedziałęś na pytanie.Bez specjalistycznego pomiaru nie stwierdziśz czy rama jest krzywa (poza oceną na oko ) Nie masz też pewności, ze tylne koło jest idealnie osiowo ustawione względem ramy... Ale skoro piszesz, ze lagi są krzywe, to tam bym szykał "winowajcy" dwuśladowości. Rama jest o wiele mniej podatna na uszkodzenia niż lagi i krzywi się zazwyczaj przy porządnych dzwonach.A 5 mm to jak 25% "jednośladów"w Polsce :biggrin: PozdrawiamRoger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pit Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 A skąd pewność że rama która kupisz będzie prosta ?????????????????? Cytuj Moto Psycho Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwiatek Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Co do rejestracji ramy - ktos napisal ze tabliczka znamionowa jest na nity - wiec nie bedzie chyba z tym problemu :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Co do rejestracji ramy - ktos napisal ze tabliczka znamionowa jest na nity - wiec nie bedzie chyba z tym problemu :icon_rolleyes:Potem napisano, że numery sa także wybite na ramie, teoretycznie przebicie ich to żaden kłopot, ale mogą pojawić się różnice w grubości itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Prowizoryczne sprawdzenie ramy jest możliwe domowym sposobem.Prostowałem ramę kumplowi w CB550.Była mocno skrzywiona, bo na wybojach przedni błotnik zawadzał o kolektory :biggrin: Pewien miejscowy "fachowiec" wymienił przód i sprzedał moto jako proste.Po zdjęciu zbiornika było widać na oko, że rury są wyraźnie odkształcone.Za pomocą podnośnika hydraulicznego od Henia przywróciliśmy właściwe wyprzedzenie ( z pewną dokładnością).Potem okazało się, że rama jest jeszcze skręcona (dwuślad) i wyprostowanie tego wymagało bardziej złożonych przyrządów.Przy okazji tej operacji i po wielu browarach wymyśliliśmy metodę na pomiar, czy rama jest skręcona.Wygląda to następująco: 1 Kładziemy ramę na boku (bez silnika ale z tylnym kołem które musi być proste i nie może być luzów na wahaczu) 2 Za pomocą poziomicy ustawiamy ramę tak, aby tylne koło było poziomo w dwóch płaszczyznach. ( poziomica położona wzdłuż wahacza i pod kątem 90stopni) 3 Sprawdzamy, czy główka ramy jest w poziomie i jeśli tak, to wszystko OK. Nie jest łatwo to zmierzyć, bo trzeba sprawdzić, czy obudowy łożysk mają takie same średnice i odpowiednio przyłożyć poziomicę. Dla poprawienia dokładności pomiary można powtórzyć.Finał jest taki, że moto zostawia jeden ślad, dobrze się prowadzi i można jechać "bez trzymanki".Koszt zabawy znikomy a czas spędzony w garażu i wypity z kumplami browar bezcenne.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Wielkie dzięki Wam. W poniedziełek dostanę telefon nt pomiaru ramy serwisie. Ma to taką zaletę, że nawet nie trzeba rozbierać motocykla, jak nie dostanę telefonu to będę dłubać. Lagi mogę obie rozebrać i sprawdzić jak są zrobione, ew sprzedać po kosztach stali jako uszkodzone. niestety. sebazaz, poic próbowałeś mierzyć ramę w ten sam sposób z tym, że z motorem w pionie?? Tak sobie pomyślałem, że można użyć drugiej skali poziomicy położonej pod katem 90*, przykłając ją pionowo. I tak samo przyłożyć do głowki ramy badając jej kąt do tylnego koła.Hmm?? A skąd pewność że rama która kupisz będzie prosta ??????????????????Tego nigdy niewiem, dlatego niebędę kupował ramy jesli ta będzie krzywa. W jakiś sposób pozbędę się motoru. Niechce bo jest fajny, lekki turystyczny, cichutki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 31 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2007 sebazaz, poic próbowałeś mierzyć ramę w ten sam sposób z tym, że z motorem w pionie?? Tak sobie pomyślałem, że można użyć drugiej skali poziomicy położonej pod katem 90*, przykłając ją pionowo. I tak samo przyłożyć do głowki ramy badając jej kąt do tylnego koła.Hmm??Tego nigdy niewiem, dlatego niebędę kupował ramy jesli ta będzie krzywa. W jakiś sposób pozbędę się motoru. Niechce bo jest fajny, lekki turystyczny, cichutki. W pionie to się nie uda.Nawe jeśli cała rama będzie w pionie to i tak nie wiesz , czy główka jest też w pionie.To są tylko moje refleksje.Może ktoś ma lepszy patent.Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zundapp600 Opublikowano 16 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2007 Jeżeli temat jest aktualny spróbuj skontaktować się z ludźmi z tej strony http://www.moto-wings.pl/ www.zundapp.net.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
audioterrorysta Opublikowano 23 Grudnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 (edytowane) Witam, już jakis czas temu kupiłem lagi za 100zł i zamontowałem. Oprócz krzywego ramienia kierownicy (ktore tez juz kupiłem) motor jedzie prosto, więc problem się rozwiązał. Dzięki za odpowiedzi, Tomek Edytowane 23 Grudnia 2007 przez audioterrorysta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 23 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2007 Czy lagi moga byc proste, a polki skrzywione? Moja honda lekko patrzy w prawo podczas jazdy i zle sie prowadzi, rozebralem cale przednie zawieszenie i wszystko wyglada ok. Moze dopiero specjalistycze pomiary wykaza czy cos jest krzywe? Czy małe niewidoczne skrzywienie moze miec duzy wplyw na prowadzenie sie motocykla? Probowalem takze ustawiac zawieszenie ale po krotkiej jezdzie znowu wracalo do swojego pierwotnego ustawinia (czyli skrzywinego) piszcie chlopaki co wiecie :] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Czy lagi moga byc proste, a polki skrzywione? oczywiscie. tu nie ma reguly, co jest krzywe. w kazdym typie moto, gnie sie to, co jest najdelikatniejsze. zalezy to jeszcze od miejsca przylozenia sily. czasem bywa niestety tak, ze wpierw sie gna lagi. gdy juz sie troche wygna stawia taki opor, ze zaczynaja sie odksztalcac polki, a nastepnie idzie rama. i masz wszystko do wymiany. czasem bywa i tak, ze wpierw idzie rama (slawetny zx6r), a potem reszta. co do patrzenia w prawo, to poluzuj lage np prawa, i obruc ja o 90 stopni i skrec zawieche. jesli zobaczysz, ze cos sie zmienilo, to znaczy, ze tedy droga. ale to oznacza, ze lagi masz krzywe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 ja miałem tak jeden raz że górna półka się skrzywiła a lagi pozostały proste. A skrzywiła się pewnie od uderzenia kierownicy przy glebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.