chojrak Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 (edytowane) co do patrzenia w prawo, to poluzuj lage np prawa, i obruc ja o 90 stopni i skrec zawieche. jesli zobaczysz, ze cos sie zmienilo, to znaczy, ze tedy droga. ale to oznacza, ze lagi masz krzywe. Probowalem juz takich zabiegow ale ogolnie nie zauwazylem roznicy, jedynie pomoglo to ze poluzowalem wszystkie sruby, silnie skrecilem kierownica i ustawilem tak ze prawie bylo prosto, skrecilem wszystko ale po krotkiej jezdzie wszysto wrocilo do pierwotnego stanu. Podejrzewam ze polki sa krzywe poniewaz lagi zdjalem i wygladaja na proste (toczylem je po stole, przykladalem do siebie) wiadomo nie jest to dokladne sprawdzenie ale z grubasz sa proste moze jakies specjalistyczn pomiary wykaza lekkie skrzywienie. ja miałem tak jeden raz że górna półka się skrzywiła a lagi pozostały proste. A skrzywiła się pewnie od uderzenia kierownicy przy glebie u mnie tez stalo to sie po glebie, motocykl w nic nie uderzyl tylko szlif Edytowane 24 Grudnia 2007 przez chojrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 toczylem je po stole, przykladalem do siebie) wiadomo nie jest to dokladne sprawdzenie ale z grubasz sa proste moze jakies specjalistyczn pomiary wykaza lekkie skrzywienie. nie ma specjalistycznych pomiarow, tzn, nie wykaza one nic ponad to. ja robie tak: wyciagam lagi z moto i przykladam je do siebie rurami nosnymi "na zakladke" - nie trzeba rozbierac, lagi wytginaja sie w 99% miedzy polka a golenia. nastepnie biore je w dwie rece pod swiatlo i obserwuje szczeline powietrzna na styku rur nosnych. i krece: dolna wzgledem gornej i potem zamiana. wyjdzie ci wszystko, nawet roznica 1mm. dokladniejszy - specjalistyczny - pomiar jest niepotrzebny. ta metoda mozesz okreslic, ktora i jak jest krzywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 hmmm no to tak robilem i wyszlo ze proste, czyli polki krzywe, a jak polki sprawadzic? Chcialem wszystko wyslac do Tecrolu aby sprawdzili. Skoro uwazasz ze ich sprawdzenie nic wiecej nie wykaze to moze nie ma sensu i tylko polki wysle? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MłodyVFR Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 jak tak robiles, to jeszcze dodatkowy pomiar - gdy masz wyciagniete lagi - wyjmij z nich sprezyny i pobaw sie nimi, czy pracuja na calej dlugosci roboczej bez zaciec, czy nie maja jakis luzow. co do polek - wloz jedna lage, lekko skrec, sprobojj teraz wlozyc druga - sprawdz jak wchodzi - z oporami, czy bez. nastepnie zamiana i na odwrot wkladaj. gdy masz krzywe polki - bardzo ciezko jest wlozyc druga lage, gdy ma sie jedna wrzucona i lekko nawet skrecona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 W swoim warsztacie korzystam ze wskaźnika laserowego i zdaje egzamin.Mam dorobioną redukcję do główki ramy i w otwór po łożyskach montuję ją a promień lasera pokazuje mi pod motocyklem oś główki ramy druga latarka laserowa jest wkładana na oś wahacza na uchwycie który pokazuje mi snop światła prostopadły do tej osi i musi trafić idealnie w punkt pod motocyklem.Dwie latarki to koszt 20 zeta a redukcja i uchwyt na oś u tokarza to duża flaszka. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Przu lekkim "dzwonie" gdy na oko lagi są proste warto na odciążonym przodzie poluzowac wszystkie śruby. Dosłownie, nawet te od błotnika. Po ponownym skręceniu dopiero będzie widać co jest grane.A w sumie lepiej pokrzywic lagi niż ramę.Co do pomiaru ramy to samemu można by sprawdzić chyba jedynie przód. Można by włożyć zamiast lag rury o tej samej średnicy i oczywiście większej dugości i odnieść to do pionu i poziomu. Wszystko po to żeby można było robić pomiar w cm a nie w mm. Teoretycznie jest to możliwe. Jeśli chciałbym uspokoić sumienie za niższą cenę - to tak. Pomysł do dyskusji. Dodam latarka jaknajbardziej też może być tylko podłoga i sciany muszą trzymać pion i poziom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 24 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2007 Czy lagi moga byc proste, a polki skrzywione? Moja honda lekko patrzy w prawo podczas jazdy i zle sie prowadzi, rozebralem cale przednie zawieszenie i wszystko wyglada ok. Moze dopiero specjalistycze pomiary wykaza czy cos jest krzywe? Czy małe niewidoczne skrzywienie moze miec duzy wplyw na prowadzenie sie motocykla? Probowalem takze ustawiac zawieszenie ale po krotkiej jezdzie znowu wracalo do swojego pierwotnego ustawinia (czyli skrzywinego) piszcie chlopaki co wiecie :] wiesz.. chyba przegapiłeś jeden potencjalny powód, a mianowicie ustawienie tylnego koła.Często ludzie zapominają że złe ustawienie na znakach jest najprostszym sposobem na zepsucie "jednośladowości" moto :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Tył dobrze ustawiony, po zdjeciu przodu wszystko wyglada na proste. Nie wiem jak fachowo sprawdzic te polki, zrobilem tak jak pisal "mlody vfr" ze wsaszilem jedna lage i skrecilem poczym wsadzilem druga i ona weszla bez zadnego problemu. Wiec juz nie wiem :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 I nie będziesz wiedział bo nie czytasz dokładnie co ludzie piszą.Ratuje Cię wizyta w warsztacie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 (edytowane) czytam czytam ale nie rozumiem dobrze Twojego sposobu, a dokladnie chodzi o ta druga latarke :] "druga latarka laserowa jest wkładana na oś wahacza na uchwycie który pokazuje mi snop światła prostopadły do tej osi i musi trafić idealnie w punkt pod motocyklem" to mam ja tak zamontowac aby jej swiatlo przechodzilo jak os kola? i wtedy te dwa promienie maja sie przeciac? Edytowane 26 Grudnia 2007 przez chojrak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Demontujesz wahacz.Wkładasz ponownie oś w ramę.Na środku osi mocujesz uchwyt z latarką której promień lasera jest prostopadły do tej osi.Świecisz najpierw w kierunku główki ramy a potem kierujesz promień światła w dół tak aby się spotkał z promieniem świecącym przez główkę ramy.Jak oba się spotkają jest dobrze jak się miną to masz problem (rama krzywa). Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojrak Opublikowano 26 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2007 Ok juz kumam :] tylko powodzenie calej akcji w wysokiej mierze jest uzaleznione chyba od dobrego wykonania tych uchwytow aby bylo rowno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.