Skocz do zawartości

Geometria


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie. Szukam firmy zajmującej się (mającej urządzenia) do pomiaru geometrii ramy. Przeszukałem chyba całe forum, z gogola tez potrafię korzystać. Niestety wszystkie firmy, które znalazłem znajdują się daleko. Dlatego jeśli znacie jakieś firmy w wielkopolsce lub województwach ościennych proszę o informacje. A może ktoś pozbawi mnie moich obaw i wytłumaczy mi, co może być przyczyną ściągania motocykla. Motocykl ściąga delikatnie w prawo i jest to wyczuwalne tylko, kiedy puści się kierownice. Sprawdzane już było przednie zawieszenie, lagi, półki, i ośka są proste. Niby nie jest to wielki problem, ponieważ dopóki się ją trzyma motocykl prowadzi się pewnie i spokojnie. A może ktoś z Was mógłby rzucić na niego okiem, ja niestety nie znam się na tym zbytnio, ale niepokoi mnie to trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje, że może być to kwestia zużycia opon. Opony wyważa się gdy są (przeważnie) nowe, a wcale nie jest powiedziane, że opona zużywa się równomiernie... więc po pewnym przebiegu może nastąpić ściąganie.

W moim przypadku po wymianie opon motor przestał ściągać.

Ja bym sie nie przejmował, zuzył te opony i gdy na nowych problem bedzie się powtarzał to bym się martwił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

Spróbuj tak:( poziome podłoże plus pomocnik)

1.weź kątownik metalowy min 40x40mm o długości 2m

2.przyłóż go tylnej opony tak aby opierał sie w dwóch miejscach -poziomo na wysokości max do góry.

3.przy tak ustawionym kątowniku ustaw przednie koło wykonując pomiar przed i za przednia osią tak aby odczyt był ten sam

4.w tym momencie masz ustawione przednie i tylne koło w linii prostej.(pomocnik trzyma koło przednie)

5.nie ruszając przedniego koła przenieś kątownik na drugą stronę moto i wykonaj pomiar do przedniego koła

6. jeżeli pomiary wykonane na przednim kole po obu stronach różnią się mniej niż 1 mm to OK

7.jeżeli masz różne odczyty to wprowadzasz poprawkę delikatnie przesuwając tylne koło w lewą lub prawą stronę , aż do uzyskania pomiarów wg pkt.6

 

Ostatnio ustawiałem tak kilka moto i jeżdżą idealnie prosto- kontrola to jazda bez trzymania kierownicy lub sterowanie moto jadąc na stojąco tylko kolanami.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

w radzieckich sprzętach też ściąga ale tą atrakcję to fabryka zapewniła :] Dlatego jak się jedzie motocyklem to ręce są po to aby sterować kierownicą a nie zajmować się pierdołami :)

 

w radzieckich sprzętach też ściąga ale tą atrakcję to fabryka zapewniła :] Dlatego jak się jedzie motocyklem to ręce są po to aby sterować kierownicą a nie zajmować się pierdołami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moto to nie puszka ze jak trzyma ci hamulec to bedzie cie zciagac tym bardziej jak piszesz ze trzyma ci jedna tarcza szukaj gdzie indziej

 

moto to nie puszka ze jak trzyma ci hamulec to bedzie cie zciagac tym bardziej jak piszesz ze trzyma ci jedna tarcza szukaj gdzie indziej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...