kvos Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 (edytowane) Gdy silnik jest wyłączony bieg jałowy wchodzi przeważnie bez problemu i na ciepłym, i na zimnym silniku. Po odpaleniu, gdy wrzucam jedynkę i spowrotem chcę wbić na luz, bieg przeskakuje na dwójkę (i odwrotnie - z dwójki na jedynkę z pominięcem luzu). Niewygodne jest to gdy stoję na światłach, ponieważ cały czas muszę trzymać wciśnięte sprzęgło, które na ciepłym silniku trochę ciągnie i dlatego muszę też mieć wcisnięty hamulec, co powoduje że czasem moto mi gaśnie.Gdy silnik jest bardzo gorący, np podczas wolnej jazdy w korku w czasie upałów, nie ma problemu z wrzuceniem luzu, wchodzi bez przeskakiwania bardzo gładko. Też w czasie normalnej jazdy nieraz zmieniam biegi w górę bez sprzęgła i przeważnie nie ma z tym problemu (wchodzą gładziej i szybciej), lecz zdaża się też tak, że napieram na dźwignie zniamy biegów aż się wygina, ale bieg się nie zmienia i wtedy muszę użyć sprzęgła. Być może śmieszne pytanie, ale czy to może być wina oleju?? I jeszcze pytanie - jakie łożysko jest montowane w przednim kole GSXR 750 '89? Kulkowe czy wałeczkowe? Edytowane 12 Sierpnia 2007 przez kvos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gutek_rapier Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 (edytowane) biegi oraz luz źle wchodzą ze sprzęgło ciągnie i najprawdopodobniej jest to wina oleju lub źle naciągnietego/zapowietrzonego sprzęgła Edytowane 12 Sierpnia 2007 przez gutek_rapier Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 musisz na pewno zrobić regulację sprzęgła, i nie tylko na lince ale też sprawdź jak jest ustawione na aparacie wysprzęglającym, możliwe, że np jest za bardzo "poluzowane" na aparacie i się kończy tam skok dźwigni (wtedy dokręcasz trochę śrubę regulacyjną i jednocześnie musisz poluzować na lince do odpowiedniego luzu)prawidłowy luz na klamce to 1-1,5cm na końcu klamki. ps: olej dawno był zmieniany? a moze ktoś się bawił w dolewki olejem samochodowym i dlatego teraz sprzęgło głupieje? na wszelki wypadek zmień do na jakiś półsyntetyk... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcpol Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 napieram na dźwignie zniamy biegów aż się wygina :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 musisz na pewno zrobić regulację sprzęgła, i nie tylko na lince ale też sprawdź jak jest ustawione na aparacie wysprzęglającym, możliwe, że np jest za bardzo "poluzowane" na aparacie i się kończy tam skok dźwigni (wtedy dokręcasz trochę śrubę regulacyjną i jednocześnie musisz poluzować na lince do odpowiedniego luzu)prawidłowy luz na klamce to 1-1,5cm na końcu klamki. Z tego co wiem to te gsxr-y miały sprzęgło hydrauliczne.... Jeśli sie nie myle to wymien płyn w sprzęgle, dobrze odpowietrz a jeśli to nic nie da to wymien olej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Wymiana oleju na motocyklowy, regulacja sprzęgła a może nawet inspekcja kosza sprzęgłowego a w kole masz łożyska kulkowe precyzyjne. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 (edytowane) ps: olej dawno był zmieniany? a moze ktoś się bawił w dolewki olejem samochodowym i dlatego teraz sprzęgło głupieje? na wszelki wypadek zmień do na jakiś półsyntetyk... Olej to samochodowy półsyntetyk Mobila, przebieg aktualny to ok 2000km na tym oleju. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na pracę sprzęgła, gdyż ten silnik mam od niedawna i od razu po zakupie (sugerując się tematem na tym forum o olejach) wlalem obecny olej. Edytowane 12 Sierpnia 2007 przez kvos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Olej to samochodowy półsyntetyk Mobila, przebieg aktualny to ok 2000km na tym oleju. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na pracę sprzęgła, gdyż ten silnik mam od niedawna i od razu po zakupie (sugerując się tematem na tym forum o olejach) wlalem obecny olej.I to był błąd bo do motocykla olej motocyklowy. Czasami mam wrażenie że niektórzy 4umowicze podpowiadają złośliwie aby stosować samochodówkę a sami leją markowy olej. To po prostu niewiedza lub głupota użytkownika powoduje późniejsze problemy ze sprzęgłem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 (edytowane) Olej to samochodowy półsyntetyk Mobila, przebieg aktualny to ok 2000km na tym oleju. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na pracę sprzęgła, gdyż ten silnik mam od niedawna i od razu po zakupie (sugerując się tematem na tym forum o olejach) wlalem obecny olej. i tak jak myślałem... kolejna ofiara olejów do blaszaków :/k*** co oni wszyscy z tymi oszczędnościami !!! tragedia i paranoja!!!normalnie jakby swojej babci kupili zamiast leków na serce jakieś kropelki na ucho dla psa... padaka mnie bierze jak słyszę o takich kombinacjach...no ale co ja się czepiam... "olej to olej" :icon_mrgreen: Z tego co wiem to te gsxr-y miały sprzęgło hydrauliczne.... Jeśli sie nie myle to wymien płyn w sprzęgle, dobrze odpowietrz a jeśli to nic nie da to wymien olej.. i kolego czytaj temat uważnie, ewidentnie zapytanie jest odnośnie GSX-F :) a tutaj jest linka :notworthy: Edytowane 12 Sierpnia 2007 przez Lysy5g1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stifler Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 i tak jak myślałem... kolejna ofiara olejów do blaszaków :/k*** co oni wszyscy z tymi oszczędnościami !!! tragedia i paranoja!!!normalnie jakby swojej babci kupili zamiast leków na serce jakieś kropelki na ucho dla psa... padaka mnie bierze jak słyszę o takich kombinacjach...no ale co ja się czepiam... "olej to olej" :icon_evil: W stanach wiele motocykli jeździ na oleju samochodowym i wszystko jest dobrze.. Tematów o olejach była masa i wielu na takich jeździ. Ja do swojego obecnego motocykla takiego nie naleje bo nie chce "ryzykować" ale kiedyś miałem taki jeszcze w piździku i wszystko było jak należy... Nie każdy olej samochodowy powoduje śliskanie sprzęgła.. i kolego czytaj temat uważnie, ewidentnie zapytanie jest odnośnie GSX-F :) a tutaj jest linka :)Mój błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kvos Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 i tak jak myślałem... kolejna ofiara olejów do blaszaków :/k*** co oni wszyscy z tymi oszczędnościami !!! tragedia i paranoja!!!normalnie jakby swojej babci kupili zamiast leków na serce jakieś kropelki na ucho dla psa... padaka mnie bierze jak słyszę o takich kombinacjach...no ale co ja się czepiam... "olej to olej" :icon_evil: To nie była żadna oszczędność, bo za ponad 5 litrów oleju dałem 160zł. Teraz kupię motocyklowego Castrola i mam nadzieję, że nie wszystko stracone :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 To nie jest wina oleju tylko zle ustawionego sprzegla / zuzytego kosza sprzeglowego + zuzytych wodzikow w skrzyni biegow.Problem ze znalezieniem luzu w tych skrzyniach na zimnym silniku jest typowy. Najtanszym rozwiazaniem jest nauczyc sie jezdzic, czego czescia jest redukowanie na luz dojezdzajac do skrzyzowania przez lekkie klepniecie dzwigni biegow z 2 w dol przy obracajacych sie jeszcze kolach.Czasami latwiej zejsc na 1 i klepnac w gore z 1 - ale to zalezy od motocykla.Jesli chodzi o ciagnace sprzeglo to typowa usterka jest wyrobienie prowadnic kosza ktory trzyma tarcze w swoich wyzlobieniach nie pozwalajac sie im rozsunac. Oczywiscie zakladajac wlasciwa regulacje na lince. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 12 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2007 To nie była żadna oszczędność, bo za ponad 5 litrów oleju dałem 160zł. Teraz kupię motocyklowego Castrola i mam nadzieję, że nie wszystko stracone :bigrazz: tu nie ma z czego sie cieszyć.. ;/nie dość, że olej jest niewłaściwy to jeszcze wydałes więcej kasy niż za full-syntetyk motocyklowy....błąd oj błąd.. :/ ale cóż.. na czym się mamy uczyć jak nie na błędach :flesje:jak zmienisz olej kolego to daj znać czy pomogło :crossy: powodzenia! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Niewlasciwy olej moze spowodowac slizganie sie, ale nie stale ciagniecie sprzegla. Zreszta olej bedzie powodowal slizganie gdy sprzeglo jest i tak na wylocie - sprzeglo w dobrym stanie spokojnie pracuje na syntetyku samochodowym np w moim Suzuki, ktorego skrzynia jest prawie identyczna z GSXF. Tak ze nie rob problemu tam gdzie go nie ma. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2007 Niewlasciwy olej moze spowodowac slizganie sie, ale nie stale ciagniecie sprzegla. Zreszta olej bedzie powodowal slizganie gdy sprzeglo jest i tak na wylocie - sprzeglo w dobrym stanie spokojnie pracuje na syntetyku samochodowym np w moim Suzuki, ktorego skrzynia jest prawie identyczna z GSXF. Tak ze nie rob problemu tam gdzie go nie ma. Adam M. Panie Adamie, broni Pan używania olejów samochodowych przy moto...z całym szacunkiem do Pańskiej osoby muszę zadać pytanie na które odpowiedzi nie znam i chyba nigdy nie usłyszę satysfakcjonującej mnie odpowiedzi...po co zalewać silnik motocykla olejem samochodowym jeśli jest stworzona osobna kategoria środków smarnych do motocykli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.