Skocz do zawartości

GSXF 750 '94 nie da się wbić luzu na włączonym zimnym/ciepłym silniku.


kvos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gdy silnik jest wyłączony bieg jałowy wchodzi przeważnie bez problemu i na ciepłym, i na zimnym silniku. Po odpaleniu, gdy wrzucam jedynkę i spowrotem chcę wbić na luz, bieg przeskakuje na dwójkę (i odwrotnie - z dwójki na jedynkę z pominięcem luzu). Niewygodne jest to gdy stoję na światłach, ponieważ cały czas muszę trzymać wciśnięte sprzęgło, które na ciepłym silniku trochę ciągnie i dlatego muszę też mieć wcisnięty hamulec, co powoduje że czasem moto mi gaśnie.

Gdy silnik jest bardzo gorący, np podczas wolnej jazdy w korku w czasie upałów, nie ma problemu z wrzuceniem luzu, wchodzi bez przeskakiwania bardzo gładko.

 

Też w czasie normalnej jazdy nieraz zmieniam biegi w górę bez sprzęgła i przeważnie nie ma z tym problemu (wchodzą gładziej i szybciej), lecz zdaża się też tak, że napieram na dźwignie zniamy biegów aż się wygina, ale bieg się nie zmienia i wtedy muszę użyć sprzęgła.

 

Być może śmieszne pytanie, ale czy to może być wina oleju??

 

I jeszcze pytanie - jakie łożysko jest montowane w przednim kole GSXR 750 '89? Kulkowe czy wałeczkowe?

Edytowane przez kvos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz na pewno zrobić regulację sprzęgła, i nie tylko na lince ale też sprawdź jak jest ustawione na aparacie wysprzęglającym, możliwe, że np jest za bardzo "poluzowane" na aparacie i się kończy tam skok dźwigni (wtedy dokręcasz trochę śrubę regulacyjną i jednocześnie musisz poluzować na lince do odpowiedniego luzu)

prawidłowy luz na klamce to 1-1,5cm na końcu klamki.

 

ps: olej dawno był zmieniany? a moze ktoś się bawił w dolewki olejem samochodowym i dlatego teraz sprzęgło głupieje? na wszelki wypadek zmień do na jakiś półsyntetyk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz na pewno zrobić regulację sprzęgła, i nie tylko na lince ale też sprawdź jak jest ustawione na aparacie wysprzęglającym, możliwe, że np jest za bardzo "poluzowane" na aparacie i się kończy tam skok dźwigni (wtedy dokręcasz trochę śrubę regulacyjną i jednocześnie musisz poluzować na lince do odpowiedniego luzu)

prawidłowy luz na klamce to 1-1,5cm na końcu klamki.

 

Z tego co wiem to te gsxr-y miały sprzęgło hydrauliczne....

 

Jeśli sie nie myle to wymien płyn w sprzęgle, dobrze odpowietrz a jeśli to nic nie da to wymien olej..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ps: olej dawno był zmieniany? a moze ktoś się bawił w dolewki olejem samochodowym i dlatego teraz sprzęgło głupieje? na wszelki wypadek zmień do na jakiś półsyntetyk...

 

Olej to samochodowy półsyntetyk Mobila, przebieg aktualny to ok 2000km na tym oleju. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na pracę sprzęgła, gdyż ten silnik mam od niedawna i od razu po zakupie (sugerując się tematem na tym forum o olejach) wlalem obecny olej.

Edytowane przez kvos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to samochodowy półsyntetyk Mobila, przebieg aktualny to ok 2000km na tym oleju. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na pracę sprzęgła, gdyż ten silnik mam od niedawna i od razu po zakupie (sugerując się tematem na tym forum o olejach) wlalem obecny olej.

I to był błąd bo do motocykla olej motocyklowy. Czasami mam wrażenie że niektórzy 4umowicze podpowiadają złośliwie aby stosować samochodówkę a sami leją markowy olej. To po prostu niewiedza lub głupota użytkownika powoduje późniejsze problemy ze sprzęgłem.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej to samochodowy półsyntetyk Mobila, przebieg aktualny to ok 2000km na tym oleju. Wcześniej nie zwróciłem uwagi na pracę sprzęgła, gdyż ten silnik mam od niedawna i od razu po zakupie (sugerując się tematem na tym forum o olejach) wlalem obecny olej.

 

i tak jak myślałem... kolejna ofiara olejów do blaszaków :/

k*** co oni wszyscy z tymi oszczędnościami !!! tragedia i paranoja!!!

normalnie jakby swojej babci kupili zamiast leków na serce jakieś kropelki na ucho dla psa... padaka mnie bierze jak słyszę o takich kombinacjach...

no ale co ja się czepiam... "olej to olej" :icon_mrgreen:

 

Z tego co wiem to te gsxr-y miały sprzęgło hydrauliczne....

 

Jeśli sie nie myle to wymien płyn w sprzęgle, dobrze odpowietrz a jeśli to nic nie da to wymien olej..

 

i kolego czytaj temat uważnie, ewidentnie zapytanie jest odnośnie GSX-F :)

a tutaj jest linka :notworthy:

Edytowane przez Lysy5g1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak jak myślałem... kolejna ofiara olejów do blaszaków :/

k*** co oni wszyscy z tymi oszczędnościami !!! tragedia i paranoja!!!

normalnie jakby swojej babci kupili zamiast leków na serce jakieś kropelki na ucho dla psa... padaka mnie bierze jak słyszę o takich kombinacjach...

no ale co ja się czepiam... "olej to olej" :icon_evil:

 

W stanach wiele motocykli jeździ na oleju samochodowym i wszystko jest dobrze.. Tematów o olejach była masa i wielu na takich jeździ. Ja do swojego obecnego motocykla takiego nie naleje bo nie chce "ryzykować" ale kiedyś miałem taki jeszcze w piździku i wszystko było jak należy... Nie każdy olej samochodowy powoduje śliskanie sprzęgła..

 

i kolego czytaj temat uważnie, ewidentnie zapytanie jest odnośnie GSX-F :)

a tutaj jest linka :)

Mój błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i tak jak myślałem... kolejna ofiara olejów do blaszaków :/

k*** co oni wszyscy z tymi oszczędnościami !!! tragedia i paranoja!!!

normalnie jakby swojej babci kupili zamiast leków na serce jakieś kropelki na ucho dla psa... padaka mnie bierze jak słyszę o takich kombinacjach...

no ale co ja się czepiam... "olej to olej" :icon_evil:

 

 

To nie była żadna oszczędność, bo za ponad 5 litrów oleju dałem 160zł. Teraz kupię motocyklowego Castrola i mam nadzieję, że nie wszystko stracone :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest wina oleju tylko zle ustawionego sprzegla / zuzytego kosza sprzeglowego + zuzytych wodzikow w skrzyni biegow.

Problem ze znalezieniem luzu w tych skrzyniach na zimnym silniku jest typowy. Najtanszym rozwiazaniem jest nauczyc sie jezdzic, czego czescia jest redukowanie na luz dojezdzajac do skrzyzowania przez lekkie klepniecie dzwigni biegow z 2 w dol przy obracajacych sie jeszcze kolach.

Czasami latwiej zejsc na 1 i klepnac w gore z 1 - ale to zalezy od motocykla.

Jesli chodzi o ciagnace sprzeglo to typowa usterka jest wyrobienie prowadnic kosza ktory trzyma tarcze w swoich wyzlobieniach nie pozwalajac sie im rozsunac. Oczywiscie zakladajac wlasciwa regulacje na lince.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie była żadna oszczędność, bo za ponad 5 litrów oleju dałem 160zł. Teraz kupię motocyklowego Castrola i mam nadzieję, że nie wszystko stracone :bigrazz:

 

tu nie ma z czego sie cieszyć.. ;/

nie dość, że olej jest niewłaściwy to jeszcze wydałes więcej kasy niż za full-syntetyk motocyklowy....

błąd oj błąd.. :/ ale cóż..

na czym się mamy uczyć jak nie na błędach :flesje:

jak zmienisz olej kolego to daj znać czy pomogło :crossy: powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewlasciwy olej moze spowodowac slizganie sie, ale nie stale ciagniecie sprzegla. Zreszta olej bedzie powodowal slizganie gdy sprzeglo jest i tak na wylocie - sprzeglo w dobrym stanie spokojnie pracuje na syntetyku samochodowym np w moim Suzuki, ktorego skrzynia jest prawie identyczna z GSXF. Tak ze nie rob problemu tam gdzie go nie ma.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewlasciwy olej moze spowodowac slizganie sie, ale nie stale ciagniecie sprzegla. Zreszta olej bedzie powodowal slizganie gdy sprzeglo jest i tak na wylocie - sprzeglo w dobrym stanie spokojnie pracuje na syntetyku samochodowym np w moim Suzuki, ktorego skrzynia jest prawie identyczna z GSXF. Tak ze nie rob problemu tam gdzie go nie ma.

 

Adam M.

 

Panie Adamie, broni Pan używania olejów samochodowych przy moto...

z całym szacunkiem do Pańskiej osoby muszę zadać pytanie na które odpowiedzi nie znam i chyba nigdy nie usłyszę satysfakcjonującej mnie odpowiedzi...

po co zalewać silnik motocykla olejem samochodowym jeśli jest stworzona osobna kategoria środków smarnych do motocykli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...